- tor apr 22, 2010 01:18
Vad gäller att färga ullbyxor så finns det specialfärg till naturmaterial som ull och silke, så det borde gå att färga som andra tygsorter också. Håller med om att naturbeige är just det, lite beigt...
Jag funderar också på att färga vikisar, för att det blir så mycket gladare, men jag har lite funderingar som ni kanske har koll på:
Förändras tyget av att färgas, t ex mjukheten och uppsugningsförmågan?
Påverkar färgämnena även efteråt, är det kanske bäst att använda ekologisk färg? (Jag vill ju inte byta bort plastblöjor och sen utsätta tösen för konstiga färgämnen i tygblöjorna bara för att jag gillar färg.
)
Hur pass bra sitter färgen, blöjor tvättas ju ofta och i 60 grader?
Någon som har några kloka tankar eller tips?
Jag funderar också på att färga vikisar, för att det blir så mycket gladare, men jag har lite funderingar som ni kanske har koll på:
Förändras tyget av att färgas, t ex mjukheten och uppsugningsförmågan?
Påverkar färgämnena även efteråt, är det kanske bäst att använda ekologisk färg? (Jag vill ju inte byta bort plastblöjor och sen utsätta tösen för konstiga färgämnen i tygblöjorna bara för att jag gillar färg.

Hur pass bra sitter färgen, blöjor tvättas ju ofta och i 60 grader?
Någon som har några kloka tankar eller tips?
Mamma till bästaste L, född i februari 2010, som springer, balanserar, hoppar på ett ben eller åker springcykel och knodd i magen som väntas komma i februari 2014.