Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
När jag väntade andra dottern (idag 2.5 vecka gammal) så köpte jag en Hoppe Kairo och en rebozo lime. Stora dottern (nu 22 månader) är mest selad men i påskas sjalade vi henne lite grann då vi inte orkade ha med oss vagnen. Hela påskhelgen använde vi rebozon för att jag inte kan lära mig att gilla hoppen. Nu bär vi lillan i rebozon också för att jag varken gillar vår MobyD eller hoppen, senast idag försökte jag med hoppen när vi skulle till posten men den är stor och klumpig att knyta, det är svårt att dra den rätt när man knyter och den är helt enkelt för tjock. Jag vill ju så gärna gilla hoppen, den är ju fin och så även om jag nog är en färgmänniska, jag gillar starka färger (rebozo lime :loving: ) så kairon är nog för neutral också.

Så frågan är om man kan lära sig att gilla en sjal, kommer den bli bättre när dottern växer lite grann och inte är så yttepyttig som hon är nu. Kommer jag ångra mig om jag säljer den? Avlastar den mycket bättre än rebozon? Det är så svårt att bestämma tycker jag då dottern väger så lite så att jag inte känner vilken som avlastar bäst och jag blir trött oavsett vilken jag väljer till stora dottern. Kommer man bli ledsen när man inte har en tjockare sjal i vinter? Eller ska jag kanske satsa på att sy en bärjacka till mig själv så att jag kan använda vad jag vill... Åh, jag har beslutsångest!! Jag har redan lagt ut min fiiiina MobyD till försäljning som jag blev så kär i när jag köpte den, men jag trivs ju inte att bära i den heller...
Av sjaltokan
Jag tycker du ska sälja den eller byta bort den mot en annan om du inte gillar den.

Didymos är lite smalare, 65 cm i bredd och jag tycker de centimetrarna gör skillnad. Du bor inte i närheten av några andra som bär så du kan få prova lite olika sjalar?

Hoppen kommer att avlasta bättre när din dotter blir större, rebozon är vävd på ett annat sätt som gör den stummare och därmed avlastar "sämre" när barnen blir tyngre.

Köpte du Hoppen helt ny eller begagnad? Hopparna är tyvärr väldigt olika i tjocklek en del jättetjocka och andra riktigt tunna och lättknutna.
Användarens profilbild
Av Sanfora
jag vet att de säger att hoppe kan skifta väldigt. jag kom aldrig överrens med någon av de jag hade, jag refererar t hoppe som hästtäcke... sälj eller byt den, livet är för kort för att dras med otrevliga sjalar :tumup:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
thowida skrev:Jag tycker du ska sälja den eller byta bort den mot en annan om du inte gillar den.

Didymos är lite smalare, 65 cm i bredd och jag tycker de centimetrarna gör skillnad. Du bor inte i närheten av några andra som bär så du kan få prova lite olika sjalar?

Hoppen kommer att avlasta bättre när din dotter blir större, rebozon är vävd på ett annat sätt som gör den stummare och därmed avlastar "sämre" när barnen blir tyngre.

Köpte du Hoppen helt ny eller begagnad? Hopparna är tyvärr väldigt olika i tjocklek en del jättetjocka och andra riktigt tunna och lättknutna.
Jag köpte den här på sjalbarn, köpte båda sjalarna tillsammans, sambon gillade hoppen bäst (manligt någon?) och jag ville väldigt gärna ha rebozon för att den var så fin. Jag har ju inte känt på några andra sjalar än mina 3 men jag tycker att min hoppe är jättetjock jämfört med rebozon.

Jag hoppas lite på att när folk tänkte åka till skånes djurpark här i slutet på juni så ska alla här hemma vara friska så att vi kan följa med och att de andra bara råkar ha med sig massa sjalar att bära i :lol: Annars tänkte jag se om det är någon som vill träffas någon dag också, jag har tråkigt här hemma (med tillhörande sjalbarnsberoende)

Sen gör det väl inte saken bättre att ekonomin är lite begränsad, annars hade jag nog bara köpt en ny direkt utan att försöka sälja hoppen först.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag gillar inte heller hoppe :notworking: Har provat 8-9 stycken men det är bara en som bor kvar här (en tunn) och den kommer antagligen att få flytta den med.
Smaken är som :rumpdans: :wink:
Av Mary-Li
Jag tycker min rebozo är superbra till litet barn på magen, men helt omöjlig att knyta på ryggen. Hoppe har jag aldrig provat nån, så det kan jag inte säga så mycket om...
Av Hell Cat
Trulsamin skrev:
thowida skrev:Jag tycker du ska sälja den eller byta bort den mot en annan om du inte gillar den.

Jag köpte den här på sjalbarn, köpte båda sjalarna tillsammans, sambon gillade hoppen bäst (manligt någon?) och jag ville väldigt gärna ha rebozon för att den var så fin. Jag har ju inte känt på några andra sjalar än mina 3 men jag tycker att min hoppe är jättetjock jämfört med rebozon.

Jag hoppas lite på att när folk tänkte åka till skånes djurpark här i slutet på juni så ska alla här hemma vara friska så att vi kan följa med och att de andra bara råkar ha med sig massa sjalar att bära i :lol: Annars tänkte jag se om det är någon som vill träffas någon dag också, jag har tråkigt här hemma (med tillhörande sjalbarnsberoende)

Sen gör det väl inte saken bättre att ekonomin är lite begränsad, annars hade jag nog bara köpt en ny direkt utan att försöka sälja hoppen först.
:fnissa: Jag ska försöka komma ihåg att ta med mig några sjalar ;)
Användarens profilbild
Av Elflin
JennyB73 skrev:
Trulsamin skrev: Jag hoppas lite på att när folk tänkte åka till skånes djurpark här i slutet på juni så ska alla här hemma vara friska så att vi kan följa med och att de andra bara råkar ha med sig massa sjalar att bära i :lol: Annars tänkte jag se om det är någon som vill träffas någon dag också, jag har tråkigt här hemma (med tillhörande sjalbarnsberoende)

Problemet med det är ju att man måste bära på de sjalar som man inte bär i... :fnissa:
Av Blossom
Elflin skrev:
JennyB73 skrev:
Trulsamin skrev: Jag hoppas lite på att när folk tänkte åka till skånes djurpark här i slutet på juni så ska alla här hemma vara friska så att vi kan följa med och att de andra bara råkar ha med sig massa sjalar att bära i :lol: Annars tänkte jag se om det är någon som vill träffas någon dag också, jag har tråkigt här hemma (med tillhörande sjalbarnsberoende)

Problemet med det är ju att man måste bära på de sjalar som man inte bär i... :fnissa:
Är det inte det man har vagnen till? :hmm: :fnissa:

Jag ska också försöka komma ihåg att ta med några. :tumup:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Chily skrev:
Elflin skrev:
JennyB73 skrev:

Är det inte det man har vagnen till? :hmm: :fnissa:

Jag ska också försöka komma ihåg att ta med några. :tumup:
Det är helt klart det som man har vagnen till ;) Men om alla bara har en sjal med sig så blir ju det massor av sjalar ändå :app: Fast ni får inte ta med massa sjalar som jag kommer bli tokkär i och som jag sen aldrig skulle ha råd att köpa :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Elflin skrev:
Clärchen skrev:
Elflin skrev:Hur ska jag göra som inte har någon vagn då? :hmm: :fnissa:
Skaffa en dramaten ;)
Bara till sjalarna då? :Hahaa:
Exakt :tumup:
Av Hell Cat
Elflin skrev:Hur ska jag göra som inte har någon vagn då? :hmm: :fnissa:
Det kanske är kallt den dagen (Gud förbjude!) då kan du vira in dig i alla sjalar så fryser du inte :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?