- sön jun 13, 2010 18:00
När jag väntade andra dottern (idag 2.5 vecka gammal) så köpte jag en Hoppe Kairo och en rebozo lime. Stora dottern (nu 22 månader) är mest selad men i påskas sjalade vi henne lite grann då vi inte orkade ha med oss vagnen. Hela påskhelgen använde vi rebozon för att jag inte kan lära mig att gilla hoppen. Nu bär vi lillan i rebozon också för att jag varken gillar vår MobyD eller hoppen, senast idag försökte jag med hoppen när vi skulle till posten men den är stor och klumpig att knyta, det är svårt att dra den rätt när man knyter och den är helt enkelt för tjock. Jag vill ju så gärna gilla hoppen, den är ju fin och så även om jag nog är en färgmänniska, jag gillar starka färger (rebozo lime
) så kairon är nog för neutral också.
Så frågan är om man kan lära sig att gilla en sjal, kommer den bli bättre när dottern växer lite grann och inte är så yttepyttig som hon är nu. Kommer jag ångra mig om jag säljer den? Avlastar den mycket bättre än rebozon? Det är så svårt att bestämma tycker jag då dottern väger så lite så att jag inte känner vilken som avlastar bäst och jag blir trött oavsett vilken jag väljer till stora dottern. Kommer man bli ledsen när man inte har en tjockare sjal i vinter? Eller ska jag kanske satsa på att sy en bärjacka till mig själv så att jag kan använda vad jag vill... Åh, jag har beslutsångest!! Jag har redan lagt ut min fiiiina MobyD till försäljning som jag blev så kär i när jag köpte den, men jag trivs ju inte att bära i den heller...

Så frågan är om man kan lära sig att gilla en sjal, kommer den bli bättre när dottern växer lite grann och inte är så yttepyttig som hon är nu. Kommer jag ångra mig om jag säljer den? Avlastar den mycket bättre än rebozon? Det är så svårt att bestämma tycker jag då dottern väger så lite så att jag inte känner vilken som avlastar bäst och jag blir trött oavsett vilken jag väljer till stora dottern. Kommer man bli ledsen när man inte har en tjockare sjal i vinter? Eller ska jag kanske satsa på att sy en bärjacka till mig själv så att jag kan använda vad jag vill... Åh, jag har beslutsångest!! Jag har redan lagt ut min fiiiina MobyD till försäljning som jag blev så kär i när jag köpte den, men jag trivs ju inte att bära i den heller...