Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av emapersson
Har en kille som är knappt 5 månader och väger redan över 9 kg.
Skulle vilja ha en ringsjal för att bära korta stunder, typ när man ska in och handla eller om han vill komma upp från vagnen en liten stund när man är ute. Vad ska man ha för någon? Finns det någon som funkar när man har bebis modell större ;-)
Användarens profilbild
Av zink
Spontant så tänker jag att just ringsjalar är inte så "kinkiga" :hmm:

Har använt ringsjalar just på det sättet - och endast det sättet, efts de snedbelastar (men det finns folk som gillat dem mer än så).

Har därför en ringsjal på varje bra-å-ha-ställe. En i skötryggan, en i ena vagnen, en i andra vagnen.

I dem bär jag den nu +15 kg och 1 m långe sonen utan problem, kortare akuta lyft som du beskriver . Typ sjuk och vill följa med mitt i natten när man gör välling alternativt ner i tvättstugan... på väg hem från dagis i vagnen så är han plötsligt övertygad om att det bor lejon i det märka skogspartiet (då hade han overall också och jag tjockjacka)... när vi reste med flyg och tåg söderöver o s v.

Efts jag behövde flera så var kravet billigt. Billiga ringsjalar är dock lätt att hitta, särskilt inte om de är begagnade. Jag gillar de som Ägirs-Hus gör (är de igång ännu?) i lin och två av sjalarna är därför sådana. Ena begagnad här på SB. Lin är ju stadigt också.

Men den som är i skötryggan ska ju dessutom ta så litet utrymme som möjligt så det fick bli en rebozo. En begagnad på SB. Det är den kvaliteten som brukar jmf med "sommargardin", lite syntetisk alltså. Men det är väl det som gör att den är slitstark fast den är tunn. Tunn innebär också lite vass att bära i då, kanterna blir vassare. Men korta lyft som sagt!

PS Välkommen hit! :hello:
Senast redigerad av zink den mån jun 14, 2010 21:25, redigerad totalt 1 gånger.
Av emapersson
hmm.. men finns dom i olika elastiska material eller dom är rätt lika?
Känns ju iaf som att jag borde ha en rätt stabil iom att han e hyfsat stor, och lär ju inte bli mindre :lol:

Och storlekar..? Finns det olika sådana.. E ju rätt bra om sambon också har nytta av den men vi kan kasnke inte använda samma storlek. Jag är 1.60 lång och han 1.75.

Massa frågor men jag har verkligen noll koll :hmm:
Användarens profilbild
Av Panakeia
emapersson skrev:hmm.. men finns dom i olika elastiska material eller dom är rätt lika?
Känns ju iaf som att jag borde ha en rätt stabil iom att han e hyfsat stor, och lär ju inte bli mindre :lol:

Och storlekar..? Finns det olika sådana.. E ju rätt bra om sambon också har nytta av den men vi kan kasnke inte använda samma storlek. Jag är 1.60 lång och han 1.75.

Massa frågor men jag har verkligen noll koll :hmm:
Olika sorters ringsjalar kan vara lite olika i längd men det bör inte vara något du behöver bekymra dig om - ni bör kunna ha den bägge två. Det är mer om man är över 2 m och korpulent man kan börja fundera.

Materialet i ringsjalarna är inte av trikå, i allmänhet, utan är ett vävt tyg. Sedan kan de vara olika stabila ändå. Men det bör inte heller vara något bekymmer, generellt.
Användarens profilbild
Av zink
emapersson skrev:Massa frågor men jag har verkligen noll koll :hmm:
That's what SjalBarn är till för - för typ 3 år sedan var dte jag som frågade ;-)

Nej , aldrig (?) elastiska.

Funkar för olika längder på folk, jo mkt "svans" öve roftast.

At tänka på när du använder den => Sätt ringen nästan uppe på axeln , för när du drar för att spänna å åker den ner, i lämpligt läge. Sätter man den där så hamnar den istället långt ner. Man vill kunna drapera max på ryggen för avlastning.

Annars är ringsjalar "körklara".

Men en elastisk trikåsjal är perfekt för nybörjare också! Om man vill mer än akuta lyft, ringisen är snedbelastande som sagt. Jag gillar den bättre som akut nu till en stort barn som håller i sig själv än ett litet barn.

Fast sonen protesterar "bär mig riktigt" säger han. Att sitta på höften är inte ritkigt, han vill gosa på magen på en allrahelst... :loving:
Av emapersson
jag har en trikåsjal men den blir inte så mkt använd. Mest när killen va liten och ville vara mer nära...

Tack för råden! :D

Det är säkert olika vem man än frågar.. men vilken ringsjal ska man ha då? finns ju massa olika märken :hmm:
Användarens profilbild
Av zink
De jag har och beskriver ovan är Ägirs Hus av lin och en rebozo, synteinblandning.

Sedan har jag inte testat fler i praktiken, bara klämt på. Vissa hemmasydda kanske inte är så bra i tyget :hmm: Annars är det inte såååå stor skilnad mellan ringisar? Som när de ska knytas. Någon som testat fler än jag, hallå?

Jag skulle nog kolla in på Säöjes här och kolla vad som finns! Eller lägga in en annons på säljes å så vad som föreslås och fråga hur de tyckt att de är...? Begagnade ringisar är prisvärt.
Av Gerbera
Jag har provat 3 olika ringsjalar och tycker att rebozo är skönast och lättast att få till! Tunn, smidig och stadig. Har burit min tjej fram till ca 18 mån i den och då helst på magen och inte på sidan för att minska på snebelastningen. Sätter man barnet på magen och sprider ut tyget så mycket som möjligt över ryggen och axeln avlastar det nästan lika bra som sele.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?