Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

KATARINA skrev: Hoppas jag inte gjorde otillåten reklam nu :)
njae? man måste väl få tala om när man har öppet? eller?

jag tror nog att eden baby har flexibilitet i sina öppetider på samma vis som mammabarn har. Det är väl de två här i gbg området som har störst utbud av just selar tror jag.
det verkar som att jag kommer att kunna få möjligheter att prova de flesta av selarna jag funderar på, inom de närmaste dagarna, tack vare personer som tar med selar över halva sverige och butiksägare som är villiga att rucka på öppningstider om det behövs. jag är helt rörd över hur snälla och hjälpsamma alla är här!! tack!! :heart:
Jag är 160 cm lång också och har sluttande axlar. Ergon har aldrig funkat på mig särskilt bra (kändes för stor över just axlarna) utan det var först när jag testade Cilias Patapum som jag verkligen insåg hur bra en sele kan sitta. Hur mina höfter är vet jag inte, jag har iallafall bredare underkropp än överkropp. Jag har också haft en Beco (vilket nummer/sort vet jag inte) som satt bra, men jag tycker inte den är lika bra vadderad som Patapum eller Ergo. Min sambo som är 170 cm och väldigt bredaxlad har burit i alla tre selarna utan problem.

Jag har dock bara burit barn i sele på ryggen, aldrig en småtting på magen i sele (bara sjal).

Lycka till!
bentemaria skrev:Så himla synd att jag inte bor kvar i Stockholm. Skulle verkligen behöva prova selarna ordentligt innan jag köper, känner jag. Hur ser det ut i Göteborg med butiker med brett utbud? Alingsås är liiiite närmare, men jag åker oftare till Götet.
MammaBarn håller showroom i Göteborg med jämna mellanrum och så finns vår butik centrala Alingsås. Hjärtligt välkommen till oss. Vi har ett brett utbud av bärselar; AngelPack LX, FreeHand Baby Carrier, Patapum Baby Carrier och Patapum Toddler, Boba 2G, ERGObaby Carrier, Scootababy och BB-Tai (den sistnämnda är en mei tai som även uppfyller de europeiska säkerhetskraven för bärsele). Vi hjälper gärna att jämföra olika bärselar, så att du kan välja vad som passar dig och ditt barn allra bäst.
Panakeia skrev:
KATARINA skrev: Hoppas jag inte gjorde otillåten reklam nu :)
njae? man måste väl få tala om när man har öppet? eller?

jag tror nog att eden baby har flexibilitet i sina öppetider på samma vis som mammabarn har. Det är väl de två här i gbg området som har störst utbud av just selar tror jag.
Tror jag inte Katarina :wink: Du svarar ju på en direkt fråga... och det tycker åtminstone jag att man bör få göra :|
Vidare tror jag det är flertalet av sjalbarnannonsörerna som kan vara flexibla med öppettiderna. Åtminstone är vi det i största möjligaste mån 8)
lenaskeå skrev:Jag är 1,60 & har en del selar.. Jag har inte riktigt förstått hur längden spelar in då man bär i sele... Dom flesta selarna sitter bra på mig & samtidigt på min kompis som är 1,80 :hmm: Borde inte bredden ha mer betydelse än längden? Ellert är det nåt jag inte har tänkt på?
Håller med dig i mycket av det du skriver här... Det är nämligen min erfarenhet av de som jag hjälpt när de kommit och provat bärselar hos mig. Är man 1,60 och normalbyggd passar de flesta ergonomiska bärselar. I många fall jämför man med traditionella bärselar och då är en ergonomisk bärsele (oavsett märke) ett oerhört lyft för den som bär. Man får en helt annan avlastning jämfört med de traditionella bärselarna, och skulle man prova bara en av alla dem ergonomiska är den så mycket skönare än de traditionella. Ger man sig däremot i kast med att prova många olika ergonomiska bärselar samtidigt och jämföra dem kan man säkert finna olika favoriter. Ofta är det en smakfråga vilken man tycker är bäst.
Är man däremot kort OCH smal(!) kan vissa ergonomiska bärselar upplevas som för stora, man kan inte dra åt remmarna så mycket som man vill. I de fall man dessutom bär ett litet barn blir detta extra tydligt.
MammaBarn håller showroom i Göteborg med jämna mellanrum och så finns vår butik centrala Alingsås. Hjärtligt välkommen till oss. Vi har ett brett utbud av bärselar; AngelPack LX, FreeHand Baby Carrier, Patapum Baby Carrier och Patapum Toddler, Boba 2G, ERGObaby Carrier, Scootababy och BB-Tai (den sistnämnda är en mei tai som även uppfyller de europeiska säkerhetskraven för bärsele). Vi hjälper gärna att jämföra olika bärselar, så att du kan välja vad som passar dig och ditt barn allra bäst.
Scharlott - jag tror att det är från dig jag har köpt en Angelpack idag!! Det var mig Sandra lånade selar till och efter mycket provande på ett McDonalds i Skara bestämde jag mig slutligen för den. Den verkar kanon!! Gick jättelångt i den tidigare idag och blev inte alls så trött i ryggen som jag brukar med BabyBjörnen. Dock tror jag att "bröstspännet" (som satt på ryggen) satt för långt upp ... mitt enda huvudbry gäller hur jag själv ska kunna få ner det i rätt läge, utan hjälp ...

Så, tusen tack för att du ville skicka med Sandra selarna och jättetack till Sandra, igen, för att du la ner allt jobb och hjälpte mig! :P
bentemaria skrev:
Scharlott - jag tror att det är från dig jag har köpt en Angelpack idag!! Det var mig Sandra lånade selar till och efter mycket provande på ett McDonalds i Skara bestämde jag mig slutligen för den. Den verkar kanon!! Gick jättelångt i den tidigare idag och blev inte alls så trött i ryggen som jag brukar med BabyBjörnen. Dock tror jag att "bröstspännet" (som satt på ryggen) satt för långt upp ... mitt enda huvudbry gäller hur jag själv ska kunna få ner det i rätt läge, utan hjälp ...

Så, tusen tack för att du ville skicka med Sandra selarna och jättetack till Sandra, igen, för att du la ner allt jobb och hjälpte mig! :P
Vad bra att du hittade en sele som passade :tumup:
bentemaria skrev:

javisst är det scharlott ;-) va kul att det funkade!!!!
Det var jättefint på Axvalla förresten, superbra tillställning - helt klart värt ett besök!!!!
bentemaria skrev:

Javisst var det från mig du köpte din AngelPack 8) (Stort tack till Sandra för all hjälp :urule:). Härligt att du fastnade för just AngelPack. Hoppas du blir nöjd med den. Jag har själv använt AngelPack en hel del till yngste sonen när han var mindre (han är snart 5 år nu och går numera helst själv :wink:) och tycker det är en himla skön bärsele :tumup:
Angående bröstspännet... I fall det sitter för högt upp kan det vara i princip omöjligt att ändra placeringen då man har alla remmarna åtdragna (detta gäller de flesta bärselar). Försök att lossa lite på remmarna och se om du lättare kommer åt att justera, alternativt placera remmen i rätt läge innan du sätter i barnet. Lycka till och hör gärna av dig om du vill ha hjälp och råd - jag hjälper dig gärna! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?