Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Jag har sett barn blivit burna så mer än en gång.. :rodna:

Men nej jag tycker inte det verkar speciellt bekvämt för barnet, men det är väl för att kunna konkurrera med Babybjörn. :roll:
Användarens profilbild
Av ossilian
Jag kan ju tycka att det blir lite larvigt att knyta en sjal i Baby Björn-stil, varför då inte bara använda just en BB?
Användarens profilbild
Av nakum
Borde det inte vara väldigt mycket bekvämare att knyta en sjal på det viset än att använda en babybjörn? Man kan ju fortfarande breda ut tyget på ett helt annat sätt än de där smala banden man har på ryggen?
Användarens profilbild
Av dolvis
ossilian skrev:Jag kan ju tycka att det blir lite larvigt att knyta en sjal i Baby Björn-stil, varför då inte bara använda just en BB?
Därför att vissa barn VÄGRAR sitta inåt och:
nakum skrev:Borde det inte vara väldigt mycket bekvämare att knyta en sjal på det viset än att använda en babybjörn? Man kan ju fortfarande breda ut tyget på ett helt annat sätt än de där smala banden man har på ryggen?
Av Sofie
Jag har förståelse för att behovet finns, och jag tror också att det är bekvämare än bb.
Jag tycker inte det ser värre ut än bb ;-)
Användarens profilbild
Av ossilian
dolvis skrev:
ossilian skrev:Jag kan ju tycka att det blir lite larvigt att knyta en sjal i Baby Björn-stil, varför då inte bara använda just en BB?
nakum skrev:Borde det inte vara väldigt mycket bekvämare att knyta en sjal på det viset än att använda en babybjörn? Man kan ju fortfarande breda ut tyget på ett helt annat sätt än de där smala banden man har på ryggen?
Jo, det vet jag, har ju precis skrivit en egen tråd i ämnet :wink:
Vad jag mer reagerar över är att det i vissa kretsar är närmast en dödssynd att använda en Baby Björn. Tydligen är det för en del även en dödssynd att ha barnet vänd utåt :?
Användarens profilbild
Av nakum
ossilian skrev:
dolvis skrev:
Jo, det vet jag, har ju precis skrivit en egen tråd i ämnet :wink:
Vad jag mer reagerar över är att det i vissa kretsar är närmast en dödssynd att använda en Baby Björn. Tydligen är det för en del även en dödssynd att ha barnet vänd utåt :?
Det är ju bara fånigt av de människorna tycker jag. Men jag står nog fast vid att sjal/ergonomisk sele alltid är bättre. :wink: De är ju så mycket mer flexibla om inte annat, just för att det går att variera mage mot mage, rygg, på höften eller om bebisen verkligen inte vill annat, bära utåt. Buddha positionen är ju utåtvänd.
Användarens profilbild
Av Tussilago74
Tja, det är väl så det ser ut om man bär framvänt och inte i en annan ställning, tex budda.
UNg så där såg det ut då jag testade en gång- men jag använde "smolkbältet" över så benen kom mer likt i grodposition. Hon var rätt liten och hon var nöjd. :D
Hursom var det urskönt att kunna fördela tyget sådär på axlarna.
Har ej testat BB så kan ej jämföra, men vänner som haft den ergonomiska varianten som kallas active (tror jag :hmm: ) har sagt att det avlastat jättebra och burit relativt stora barn utahn att känna av det.
Dock är det ju då barnets ergonomiska position som kvarstår.
OM det nu är så himla farligt att åka BB :wink: jag vet inte!
De flesta barn som jag sett sitta i BB har varit jättenöjda.
Men jag själv skulle aldrig skaffa BB då jag är alldelse för tokig i sjal+manducan. :heart:
Användarens profilbild
Av ossilian
nakum skrev:Det är ju bara fånigt av de människorna tycker jag. Men jag står nog fast vid att sjal/ergonomisk sele alltid är bättre. :wink: De är ju så mycket mer flexibla om inte annat, just för att det går att variera mage mot mage, rygg, på höften eller om bebisen verkligen inte vill annat, bära utåt. Buddha positionen är ju utåtvänd.
Förlåt att jag snor tråden lite, men där sa du nåt! Ska genast testa buddha :)
Användarens profilbild
Av ossilian
Tussilago74 skrev:Tja, det är väl så det ser ut om man bär framvänt och inte i en annan ställning, tex budda.
UNg så där såg det ut då jag testade en gång- men jag använde "smolkbältet" över så benen kom mer likt i grodposition. Hon var rätt liten och hon var nöjd. :D
Har ej testat BB så kan ej jämföra, men vänner som haft den ergonomiska varianten som kallas active (tror jag :hmm: ) har sagt att det avlastat jättebra och burit relativt stora barn utahn att känna av det.
Men jag själv skulle aldrig skaffa BB då jag är alldelse för tokig i sjal+manducan. :heart:
Jag som har burit i snart allt som finns i bärdonsväg nu, måste säga att MTn och Ergon avlastar överlägset bäst. Jag upplever det som att sonen sitter bekvämare också, men så är det det där med att han inte ser något... Jag tror inte att barn burna i BB skadas och jag tror inte heller att det är farligt för dem att sitta utåtvända, bara man är uppmärksam på när de blir trötta av intrycken. För mig är A och O att ha barnet nära mig, sen om det ligger i en Konsumpåse eller invirad i en vacker sjal av modell dyr är mig nästan egalt. Eller egentligen inte, min rygg föredrar nog sjalen :wink:
Användarens profilbild
Av Tussilago74
ossilian skrev:
Tussilago74 skrev:Tja, det är väl så det ser ut om man bär framvänt och inte i en annan ställning, tex budda.
Jag som har burit i snart allt som finns i bärdonsväg nu, måste säga att MTn och Ergon avlastar överlägset bäst. Jag upplever det som att sonen sitter bekvämare också, men så är det det där med att han inte ser något... Jag tror inte att barn burna i BB skadas och jag tror inte heller att det är farligt för dem att sitta utåtvända, bara man är uppmärksam på när de blir trötta av intrycken. För mig är A och O att ha barnet nära mig, sen om det ligger i en Konsumpåse eller invirad i en vacker sjal av modell dyr är mig nästan egalt. Eller egentligen inte, min rygg föredrar nog sjalen :wink:
Haha, jag tror nog också att ryggen föredrar sjalen!
Förmodligen barnet med :wink:
Mina barn har föredragit att sitta mot mig och ettåringen vill fortfarande helst sitta fram i manducan så hon kan gosa :heart:
Håret dras det flitigt i här med om hon sitter på ryggen - men det löser jag med en toppluva!
pappa bär mest på ryggen och där kan hon sitta i timmar då vi är ute i skogen (sover bra där med). men då vi är hemma eller handlar är det fram som gäller.
Använder manducan oerhört mycket nuförtiden då hon egentligen vill gå själv i affärer o dyl.
Har jag henne i kundvagn/vanlig vagn funkar det inte alls, men manducan nöjer hon sig att sitta i - ännu så länge. Hon har ett stort närhetsbehov och vill ofta vara nära, speciellt innan mat, kväll. SÅ skönt att ha manducan och hon vägen 12,5 kg och det känns helt ok att bära fram - även om längre prommenader blir det rygg.

Jaha, så ergo är toppen mao! :D
Det stod mellan den och manducan - hare ej testat ergo
:oops: men kanske till nästa barn.....? 8)
Användarens profilbild
Av babette
Ja, det ser korkat ut. Inåt ska det vara!
En gång när jag var på Liseberg såg jag en sån där liten framåtvänd i en Babybjörn. Lillen såg helt chockad och uttömd ut i ögonen av alla intryck!! Hu!
Användarens profilbild
Av Picea
Det var kanske mig ni såg, och då bjuder jag på att ni fick känna er litet bättre. :wink:

Jag tycker inte att man skall slentrianknyta barnen utåt, men ibland får man göra så ändå för husfridens skull. Visst är det alltid är skönast att knyta ett lugnt barn inåt, men det är ändå bättre att ha ett glatt barn utåtvänt än ett gallskrikande, vilt sprattlande barn halvt hängande ur sjalen inåtvänt (gäller även inåtvänd på ryggen..).

Samma det där med att vända vagnen. Man måste välja sina strider.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?