ossilian skrev:Tussilago74 skrev:Tja, det är väl så det ser ut om man bär framvänt och inte i en annan ställning, tex budda.
UNg så där såg det ut då jag testade en gång- men jag använde "smolkbältet" över så benen kom mer likt i grodposition. Hon var rätt liten och hon var nöjd.
Hursom var det urskönt att kunna fördela tyget sådär på axlarna.
Har ej testat BB så kan ej jämföra, men vänner som haft den ergonomiska varianten som kallas active (tror jag
) har sagt att det avlastat jättebra och burit relativt stora barn utahn att känna av det.
Dock är det ju då barnets ergonomiska position som kvarstår.
OM det nu är så himla farligt att åka BB
jag vet inte!
De flesta barn som jag sett sitta i BB har varit jättenöjda.
Men jag själv skulle aldrig skaffa BB då jag är alldelse för tokig i sjal+manducan. 
Jag som har burit i snart allt som finns i bärdonsväg nu, måste säga att MTn och Ergon avlastar överlägset bäst. Jag upplever det som att sonen sitter bekvämare också, men så är det det där med att han inte ser något... Jag tror inte att barn burna i BB skadas och jag tror inte heller att det är farligt för dem att sitta utåtvända, bara man är uppmärksam på när de blir trötta av intrycken. För mig är A och O att ha barnet nära mig, sen om det ligger i en Konsumpåse eller invirad i en vacker sjal av modell dyr är mig nästan egalt. Eller egentligen inte, min rygg föredrar nog sjalen 
Haha, jag tror nog också att ryggen föredrar sjalen!
Förmodligen barnet med
Mina barn har föredragit att sitta mot mig och ettåringen vill fortfarande helst sitta fram i manducan så hon kan gosa
Håret dras det flitigt i här med om hon sitter på ryggen - men det löser jag med en toppluva!
pappa bär mest på ryggen och där kan hon sitta i timmar då vi är ute i skogen (sover bra där med). men då vi är hemma eller handlar är det fram som gäller.
Använder manducan oerhört mycket nuförtiden då hon egentligen vill gå själv i affärer o dyl.
Har jag henne i kundvagn/vanlig vagn funkar det inte alls, men manducan nöjer hon sig att sitta i - ännu så länge. Hon har ett stort närhetsbehov och vill ofta vara nära, speciellt innan mat, kväll. SÅ skönt att ha manducan och hon vägen 12,5 kg och det känns helt ok att bära fram - även om längre prommenader blir det rygg.
Jaha, så ergo är toppen mao!
Det stod mellan den och manducan - hare ej testat ergo

men kanske till nästa barn.....?