- mån maj 31, 2010 13:21
Den stickas i en tråd ullgarn och en tråd puddle mohair, och så stickar man ben och armar och huvud också. Jättehäftig!
leonie skrev:Det är som leonie säger!solängel skrev:Och jag gissar att det ska bli en stickad fäll, alltså av garn typ Garnstudios Puddle. Det finns ett jättefint mönster till en sådan i boken Sticka till babyn (Nina Sagulin). Jag funderar på att sticka en sådan själv.MuuM skrev:Utan att ha någon som helst aning egentligen,ellla skrev:Abunai skrev:Jag har just beställt garn till en fårfäll till lillan.Garn till en fårfäll?? Det lät intressant, men jag fattar inte riktigt! Kan du förklara mer??Men jag kanske ska ta och kämpa klart med min sjal först innan jag påbörjar den.
![]()
![]()
gissar jag att det ska bli ett gammeldags fälltäcke, alltså stickad filt på ena sidan och fårskinn med luddet utåt på andra. Såg ett sådant på slöjdarnas hus i höstas och det blir
fiiint.
Jag kom på hur man skulle sticka vidare på sjalen jag började på, så det blir en naturvit sidensjal med ett lövmönster. Garnet har jag fått (i form av en halvfärdig kofta), jag tror det är Debbie Bliss Pure Silk. Färgen är liiite tråkig kanske, men det kommer nog att bli en fin sommarsjal. Hoppas bara att garnet räcker...

A & E & D