Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
Jag fick precis en genial(?) idé!
om man gör en mt-hybrid med mått som passar ett stort barn så kan den passa ett litet barn genom att man:

Syr som en podegi typ med en "fyrkant" med tex utbredbara axelband
och nertill har man två kanaler horisontellt
en nederst och en precis ovanför

sedan har man ett vadderat avbärarbälte med spänne som passar att dras genom en av kanalerna.

då har man
-avbärarbälte
-hybridens valmöjlighet med tex sjalaxelband
- två möjliga höjder på panelen!!
- dessutom kan man justera bredden på sittdelen som en dragsko!!

Man kan ju dessutom sy på säkring för breddjusteringen i form av knappar vid varje kanalända och små snoddöglor på avbärarbältet, så att man kan knäppa fast sittdelen i den bredd som passar!

Ser ni det framför er?

Någon tillverkare som vill köpa idén för ngn symbolisk summa? 8)
Senast redigerad av Sofie den ons maj 12, 2010 15:05, redigerad totalt 2 gång.
Av Sofie
Bild
typ så, om ni kan se?
:tumup:

Jag såg en lite liknande idé i en butik härom veckan. Det var en mt och den hade en sådan "kanal" för midjebandet som du ritat så att man kunde dra ihop sittdelen om man hade ett mindre barn. Jag tror dock inte den hade några "stoppgrejer" (öglor/knappar o dyl), men jag tittade inte så noga. Och den hade definitivt inte den där finessen som din skiss har, att man kan justera i höjdled också.

Själv kom jag på en annan idé härom dagen som delvis utgår från samma idé. Jag tänkte att man gör ett midjebälte och sedan gör man två "överdelar" (panel + axelband). Den ena mjuk trikå till den lilla nyfödingen, och sedan en bredare del i vävt tyg att byta till när barnet blir större/tyngre. Men ... sen kom jag på att det nog var en mer omständlig än smart idé :lol: Men kanske att jag provar ändå, någon dag? Vem vet.
Av Sofie
noranora skrev::tumup:

Jag såg en lite liknande idé i en butik härom veckan. Det var en mt och den hade en sådan "kanal" för midjebandet som du ritat så att man kunde dra ihop sittdelen om man hade ett mindre barn. Jag tror dock inte den hade några "stoppgrejer" (öglor/knappar o dyl), men jag tittade inte så noga. Och den hade definitivt inte den där finessen som din skiss har, att man kan justera i höjdled också.

Själv kom jag på en annan idé härom dagen som delvis utgår från samma idé. Jag tänkte att man gör ett midjebälte och sedan gör man två "överdelar" (panel + axelband). Den ena mjuk trikå till den lilla nyfödingen, och sedan en bredare del i vävt tyg att byta till när barnet blir större/tyngre. Men ... sen kom jag på att det nog var en mer omständlig än smart idé :lol: Men kanske att jag provar ändå, någon dag? Vem vet.
Ah, någon har kommit på ihopdragningsmöjligheten. Men då tycker jag nog att min ide höjde det ett par snäpp ändå. ;-)
och en del i trikå... Tänker du med hela axelbanden och allt då? Låter intressant!

Jag hoppas någon blir sugen att testa min ide. Det vore kul att se om det funkar så bra som jag tror. Jag lär ju inte komma till skott själv, som inte har lyckats sy formsydda blöjor av bambufrotten som jag köpte för två och ett halvt år sedan :roll:
Sofie skrev: Ah, någon har kommit på ihopdragningsmöjligheten. Men då tycker jag nog att min ide höjde det ett par snäpp ändå. ;-)
och en del i trikå... Tänker du med hela axelbanden och allt då? Låter intressant!

Jag hoppas någon blir sugen att testa min ide. Det vore kul att se om det funkar så bra som jag tror. Jag lär ju inte komma till skott själv, som inte har lyckats sy formsydda blöjor av bambufrotten som jag köpte för två och ett halvt år sedan :roll:
Ja, tänkte med axelband och allt.
Den butik jag såg ihopdragningsgrejen i var Babydesign, kanske är de intresserade av att utveckla sin mt utifrån dina tankar (det var deras egen produktion)? Du kan ju höra med dem :)
Av Sofie
tinaw skrev:Man brukar ju vika upp bältet.
Ja, men jag tycker det är oskönt. Visserligen har jag ju bara vanliga meitaier med mjuka magband, men det brukar knöla ihop sig...
Och om man bara viker så kan man ju inte justera bredden särskillt mycket...

Du blev inte särskillt imponerad märker jag :lol:
Sofie skrev: Jag hoppas någon blir sugen att testa min ide. Det vore kul att se om det funkar så bra som jag tror. Jag lär ju inte komma till skott själv, som inte har lyckats sy formsydda blöjor av bambufrotten som jag köpte för två och ett halvt år sedan :roll:
testar gärna, men har inget behov av det själv- har ju bara stora barn. Men hittar du mig en kund och förklarar lite närmare så syr jag gärna!
Av Sofie
Panakeia skrev:
Sofie skrev: Jag hoppas någon blir sugen att testa min ide. Det vore kul att se om det funkar så bra som jag tror. Jag lär ju inte komma till skott själv, som inte har lyckats sy formsydda blöjor av bambufrotten som jag köpte för två och ett halvt år sedan :roll:
testar gärna, men har inget behov av det själv- har ju bara stora barn. Men hittar du mig en kund och förklarar lite närmare så syr jag gärna!
Jag kanske får beställa en själv av dig;-)
jag hör av mig!
Sofie skrev:
Panakeia skrev:
Jag kanske får beställa en själv av dig;-)
jag hör av mig!
gör det! jättegärna!
Användarens profilbild
Av tinaw
Sofie skrev:
Ja, men jag tycker det är oskönt. Visserligen har jag ju bara vanliga meitaier med mjuka magband, men det brukar knöla ihop sig...

:lol: Var jag så uppenbar?

Jag har testat en massa varianter, och det som händer när ryggen är lös från midjebältet är att det ofta liksom snor sig och skär in. Då brukar ett vadderat midjeband som man rullar runt funka bättre. Det är själva grejen att det är löst som gör det, när man belastar det snett utåt håller inte ytorna ihop.
tinaw skrev:
Sofie skrev:

:lol: Var jag så uppenbar?

Jag har testat en massa varianter, och det som händer när ryggen är lös från midjebältet är att det ofta liksom snor sig och skär in. Då brukar ett vadderat midjeband som man rullar runt funka bättre. Det är själva grejen att det är löst som gör det, när man belastar det snett utåt håller inte ytorna ihop.
Jag är nog benägen att hålla med Tina. Dessutom tycker jag att det är betydligt enklare att bara knö ihop tyget lite vid rumpan till små bebisar än att hålla på och dra ihop det.

Jag har alltså använt mina meitaier från det att barnen har varit 1-2 månader och uppåt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?