Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:Jag stickar som en kratta :roll: Håller på med min "idiotsäkra" spetssjal och hade när förra varvet började 1m mer på högra sidan än på vänstra, stickar på på högra sidan och får fusköka en maska för att det ska gå jämnt ut med mönstret. Sen stickar jag vänstra sidan och tänker att den kommer ju inte gå jämnt upp med mönstret för att det är fel någonstans. Men det går jämnt upp. När jag sedan räknar maskorna har jag en maska mer på VÄNSTRA sidan :whut:
Jag ska nog helt enkelt inte sticka spets :|
:klappa:
Det var precis vad som hände mig när jag försökte mig på en idiotsäker spetsstickning som tydligen användes när det skulle gå fort och enkelt att sticka fast det såg komplicerat och svårt ut. yeah right!
Trots det gav jag mig på ett mer komplicerat mönster och det kändes faktiskt lättare för mig att hålla reda på eftersom det inte vara samma samma hela tiden.
Användarens profilbild
Av tweed
emindy skrev:
kvarnvik skrev:Jag stickar som en kratta :roll: Håller på med min "idiotsäkra" spetssjal och hade när förra varvet började 1m mer på högra sidan än på vänstra, stickar på på högra sidan och får fusköka en maska för att det ska gå jämnt ut med mönstret. Sen stickar jag vänstra sidan och tänker att den kommer ju inte gå jämnt upp med mönstret för att det är fel någonstans. Men det går jämnt upp. När jag sedan räknar maskorna har jag en maska mer på VÄNSTRA sidan :whut:
Jag ska nog helt enkelt inte sticka spets :|
:klappa:
Det var precis vad som hände mig när jag försökte mig på en idiotsäker spetsstickning som tydligen användes när det skulle gå fort och enkelt att sticka fast det såg komplicerat och svårt ut. yeah right!
Trots det gav jag mig på ett mer komplicerat mönster och det kändes faktiskt lättare för mig att hålla reda på eftersom det inte vara samma samma hela tiden.
Jag fick faktiskt ordning på det :D

Idag var jag och glis till mitt stamställe när det gäller garninköp, Eks lilla bod utanför Värnamo. Det är en tant i 75-årsåldern som har flyttat hem garnaffären hon hade i centrum sedan hon blev pensionär. Nu har de affären i olika småhus på tomten, en huvudbod, en vävgarnsbod (som de byggde förra året :lol: ) ett par småbodar för rea och glassförsäljning. Hon har fullsortiment på Drops och Järbo och en hel massa annat också och ändå kom vi därifrån med bara 3 resp 4 nystan var :shock: Jag köpte 4 nystan babymerino i svart som ska bli en bolero. Sen skulle jag ha lite angora-tweed också, men det fanns inte hemma så det skulle hon beställa åt mig, så nu måste jag bara bestämma vad det ska bli av det så jag kan ringa och säga hur mycket jag ska ha :lol: Nån som har något tips?
Jag köpte lite classic alpacka i torsdag och har börjat sticka på en bolero åt mig. Vet inte hur länge sedan det var jag stickade i naturvitt, men fint blir det. Jag måste bara vara försiktig när jag äter choklad samtidigt... :oops: :roll:
solängel skrev:Jag köpte lite classic alpacka i torsdag och har börjat sticka på en bolero åt mig. Vet inte hur länge sedan det var jag stickade i naturvitt, men fint blir det. Jag måste bara vara försiktig när jag äter choklad samtidigt... :oops: :roll:
:lol: Jag råkade med dotterns hjälp spilla kaffe på min alpacka-filt för ett tag sen.
Empatikan skrev:
solängel skrev:Jag köpte lite classic alpacka i torsdag och har börjat sticka på en bolero åt mig. Vet inte hur länge sedan det var jag stickade i naturvitt, men fint blir det. Jag måste bara vara försiktig när jag äter choklad samtidigt... :oops: :roll:
:lol: Jag råkade med dotterns hjälp spilla kaffe på min alpacka-filt för ett tag sen.
Jag har bannlyst allt vitt hemma på obestämd framtid... :wink:
Av leonie
visslan skrev:
Empatikan skrev:
Min kära mor sitter just nu i min soffa och syr fast en spetsstickad kant på en snövit bebisfilt i ekologisk bomull och dricker rödvin samtidigt... :whut:
leonie skrev:
visslan skrev:
Empatikan skrev:
Min kära mor sitter just nu i min soffa och syr fast en spetsstickad kant på en snövit bebisfilt i ekologisk bomull och dricker rödvin samtidigt... :whut:
:whut:
Användarens profilbild
Av sussry
leonie skrev:
Hur törs hon!!!!! :hmm:
Nu fick jag spader på min dubbelstickade grytlapp och repade upp den, och helt ärligt känns det som en lättnad! :vågen:
Istället blir det en mosstickad grytlapp i dubbelt garn (1 tr gul + 1 tr blå). Det blir nog bra det också.
Av Enid
Jag är nästan nästan nästan färdig med koftan :vågen: , ½ ärm är kvar att sticka och sen är det bara det tråkigaste kvar :wink: . Hurra! Det är verkligen evigheter sen jag stickade klart något större än en disktrasa :lol:

(Några bilder blir det inte för jag hittar inte kameran..)
Användarens profilbild
Av emindy
Jag kan uppdatera lite hur det går med min virkade bebisfilt i Lovikka-garn!

Jag ledsnade på att sticka och montera traditionella mormorsrutor, så när jag gjort sex stycken och monterat ihop dem började jag virka monsterruta utanför dem, så det blir en kärna av vanliga mormorsrutor och sedan monsterruta som ramar in. Tyvärr vart det lite många maskor när jag gick över till monsterruta så jag har precis repat upp och skall korrigera det misstaget.
Styckade en provlapp i eskimo och kan då tydligt se att jag stickar ojämt. Det blir lösare på aviga varv/ eller om man vill säga hårdare på rätan. Nåja fick jämt resultat när jag aktivt tänkte på hur jag skulle sticka (lösare r och stramare a), men mer avslappnat känns det ju att byta ena stickan till en annan strl (det borde väll lösa problemmet?). Tror ni jag bör byta en hel eller halv strl på stickan och vilken tror ni jag bör byta a eller r?
Användarens profilbild
Av melon
Oj så mycket ni hinner sticka här i tråden!!! :tumup: Själv hoppas jag på en lugn sommar för denna våren har jag inte hunnit med mycket stickande alls :cry:
Juliusdotter skrev:Styckade en provlapp i eskimo och kan då tydligt se att jag stickar ojämt. Det blir lösare på aviga varv/ eller om man vill säga hårdare på rätan. Nåja fick jämt resultat när jag aktivt tänkte på hur jag skulle sticka (lösare r och stramare a), men mer avslappnat känns det ju att byta ena stickan till en annan strl (det borde väll lösa problemmet?). Tror ni jag bör byta en hel eller halv strl på stickan och vilken tror ni jag bör byta a eller r?
Jag vet många söm löser sina lösa aviga maskor så. Prova att gå ner ett halvt nr först och se. Jag antar att det är stickan som du stickar över dina aviga maskor på som ska vara mindre, det är ju den nya stickan som bestämmer maskstorleken.
  • 1
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?