- fre maj 07, 2010 22:02
Det var precis vad som hände mig när jag försökte mig på en idiotsäker spetsstickning som tydligen användes när det skulle gå fort och enkelt att sticka fast det såg komplicerat och svårt ut. yeah right!
Trots det gav jag mig på ett mer komplicerat mönster och det kändes faktiskt lättare för mig att hålla reda på eftersom det inte vara samma samma hela tiden.
kvarnvik skrev:Jag stickar som en krattaHåller på med min "idiotsäkra" spetssjal och hade när förra varvet började 1m mer på högra sidan än på vänstra, stickar på på högra sidan och får fusköka en maska för att det ska gå jämnt ut med mönstret. Sen stickar jag vänstra sidan och tänker att den kommer ju inte gå jämnt upp med mönstret för att det är fel någonstans. Men det går jämnt upp. När jag sedan räknar maskorna har jag en maska mer på VÄNSTRA sidan
![]()
Jag ska nog helt enkelt inte sticka spets

Det var precis vad som hände mig när jag försökte mig på en idiotsäker spetsstickning som tydligen användes när det skulle gå fort och enkelt att sticka fast det såg komplicerat och svårt ut. yeah right!
Trots det gav jag mig på ett mer komplicerat mönster och det kändes faktiskt lättare för mig att hålla reda på eftersom det inte vara samma samma hela tiden.
Zelda född januari 2009
Mira född mars 2013
Mira född mars 2013