Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av joannaoj
Jag testade den idag med min sjumånaders. En gång på prov, och en gång ute på promenad. Jag har aldrig lyckats få till omsluten ryggknytning (det blir inte tillräckligt tight). Men den här knytningen var så jäääääädrans bra, och så förbaskat lätt att fatta. Spegel behöver jag förstås innan jag fått in den i muskelminnet. Och nu behöver jag inte slänga henne i soffan längre när hon ska ner, utan jag fiskar fram henne med hjälp av sjalen innan det sista steget är uppknutet. Favorit!

Länken man hittar från ellevill är hur bra som helst (men lång).
Av UlleL
joannaoj skrev:Jag testade den idag med min sjumånaders. En gång på prov, och en gång ute på promenad. Jag har aldrig lyckats få till omsluten ryggknytning (det blir inte tillräckligt tight). Men den här knytningen var så jäääääädrans bra, och så förbaskat lätt att fatta. Spegel behöver jag förstås innan jag fått in den i muskelminnet. Och nu behöver jag inte slänga henne i soffan längre när hon ska ner, utan jag fiskar fram henne med hjälp av sjalen innan det sista steget är uppknutet. Favorit!

Länken man hittar från ellevill är hur bra som helst (men lång).

:iagree: Avlastar bättre än ryggsäck. Bekvämare än omslutet. Och då är det bara andra gången jag testar knytningen o allra första jag går en långpromenad med den
Användarens profilbild
Av flindra
Jag har också provat denna nu och den har snabbt blivit en favorit. Stort plus för att jag inte får
bekymmer med bäbisens huvud när han somnat. Och så är den snygg som tusan också! :loving:
Användarens profilbild
Av flindra
Faktiskt behöver jag inte ens knyta upp för att putta in huvudet under sjalen. Så smidig
har jag aldrig upplevt någon ryggknytning förut.

Det enda jobbiga är att min nya sjal inte har markeringen i mitten på sjalen, och jag har inte
ännu hittat exakt rätt ställe där jag ska placera bäbisen. Jag funderar på att prova mig fram
och sedan sätta en liten tråd på exakt rätt ställe för denna knytning.
Av joannaoj
Scilla skrev:Den här måste jag testa nån gång. Praktiskt, man behöver ju inte ha någon tröja under 8) :mrgreen:
Eller hur? Ett par riktigt stora maxitrosor borde räcka för att täcka magen om man vill det.
Användarens profilbild
Av Scilla
Nu har jag dottern i ett första försök på ryggen... blev väl hyfsat bra. Men är det ingen annan som tycker att det är svårt att få barnet att sitta rakt i de här knytningarna som liksom är oliksidiga? Jag tycker alltid hon får lite slagsida, och nu hade jag ändå en assistent som hade i uppgift att hålla henne rak...

Annars känns det ganska skönt med det utbredda tyget över bröstet, jag har svårt för knutar där men nu flyttas ändå lite tyngd från axlarna. Får träna lite till. Fast bebisen är inte jättetålmodig när jag håller på, hon är ett selbarn sen vi började bära på ryggen :wink:
Av joannaoj
Scilla skrev:Nu har jag dottern i ett första försök på ryggen... blev väl hyfsat bra. Men är det ingen annan som tycker att det är svårt att få barnet att sitta rakt i de här knytningarna som liksom är oliksidiga? Jag tycker alltid hon får lite slagsida, och nu hade jag ändå en assistent som hade i uppgift att hålla henne rak...
Den här knytningen är symmetrisk. Det trodde inte jag heller i början, men tyget ska gå två gånger över hennes rygg, en gång från hennes högra axel/arm till hennes vänstra armhåla, och andra från högra armhålan till vänstra axeln/armen. Det luriga är bara att tyget kommer varje gång från samma armhåla/sida på dig och därför känns det kanske inte likadant med hur du breder ut tyget de två gångerna. Och så gör du ju inte heller sidorna samtidigt, som t.ex. med omsluten rygg.

Mitt problem med den här knytningen, precis som med alla andra ryggknytningar, är att hon efter en stund dinglar (nästan) rakt ner med benen. Det där korset om benen man gör på slutet hjälper liksom inte oss.

Annars är den här knytningen bästast! Den slår omsluten rygg, ryggsäck, vrikkesikker (mest för att den är så sabla svår för mig med korta armar) och hsbc (eller vilken bokstavskombination den nu än är) med hästlängder.
Användarens profilbild
Av Scilla
joannaoj skrev:
Scilla skrev:Nu har jag dottern i ett första försök på ryggen... blev väl hyfsat bra. Men är det ingen annan som tycker att det är svårt att få barnet att sitta rakt i de här knytningarna som liksom är oliksidiga? Jag tycker alltid hon får lite slagsida, och nu hade jag ändå en assistent som hade i uppgift att hålla henne rak...
Den här knytningen är symmetrisk. Det trodde inte jag heller i början, men tyget ska gå två gånger över hennes rygg, en gång från hennes högra axel/arm till hennes vänstra armhåla, och andra från högra armhålan till vänstra axeln/armen. Det luriga är bara att tyget kommer varje gång från samma armhåla/sida på dig och därför känns det kanske inte likadant med hur du breder ut tyget de två gångerna. Och så gör du ju inte heller sidorna samtidigt, som t.ex. med omsluten rygg.
Okej, jag menar väl att den börjar oliksidigt. Det är det där första varvet där ena sjaländen går över axeln och andra under som gör att hon hamnar snett hela tiden sen känns det som...
Alven skrev:Bara jag som inte gillar den? Jag kan inte bära i ryggsäck heller, får ont på samma sätt i axlarna...
Njo, efter en stund nu är jag böjd att hålla med. Bättre än vanlig ryggsäck visserligen men ändå den där känslan av att "axelbanden" vill glida ner och att det gör ont i axlarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?