Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rithelo
tass tass tass
Användarens profilbild
Av Jason
Testade idag med Sofia. Den var lättknuten tycker jag men jag får nog öva mera om jag ska få det att inte ligga tyngd på axlarna.
Av kabo80
Ja, det var snyggt!

Jag har ju inte ens en sjal, men försökte med ett lakan som jag vikt på mitten - insåg att jag måste dela det där jag vikt det för att sedan sy ihop de båda två delarna för att det ska bli tillräckligt långt - en så där 4,4 m långt :-)

Hur lång brukar sjalarna vara??

kan ju tillägga att sonen som aldrig suttit på ryggen tidigare INTE tyckte om att bli fast bunden, så det slutade med att jag fick prova utan honom på ryggen :-)
Av sjaltokan
kabo80 skrev:Ja, det var snyggt!

Jag har ju inte ens en sjal, men försökte med ett lakan som jag vikt på mitten - insåg att jag måste dela det där jag vikt det för att sedan sy ihop de båda två delarna för att det ska bli tillräckligt långt - en så där 4,4 m långt :-)

Hur lång brukar sjalarna vara??

kan ju tillägga att sonen som aldrig suttit på ryggen tidigare INTE tyckte om att bli fast bunden, så det slutade med att jag fick prova utan honom på ryggen :-)
Tja det beror på hur stor och lång du är men en sjal för att knyta på ryggen brukar de flesta behöva mellan 4,2-4,7 m. Enklare knytningar som ryggsäck kan en del klara med 3,6 m medan magbärning kräver ofta 4,7-5,6 m
Användarens profilbild
Av Alven
Jag vågar inte prova med Erik iaf, han sprallade ur en vanlig omsluten knytning idag, trots knut fram! :whut: Undrade varför han var så ledsen på slutet av promenaden, tänkte att han var snuttig men när jag tog av bärjackan hängde han helt snett i ena sjaldelen bara... :|
Av Enid
Ooh, den måste jag testa. Jag har börjat gilla torsoknytningar men rena torsoknytningar trycker för mycket över brösten, det här verkar som en bra kompromiss (eller inte alls en kompromiss utan en förbättring). :tumup:
Användarens profilbild
Av Alven
Haha, jag blev tvingen att prova iaf, och det var ju betydligt lättare än det ser ut! Det blev inte riktigt tajt över brösten men ett helt ok förstaknyt. Ett bra sätt att visa upp min underbara Indio till sommaren! :lol:
Av joannaoj
Jag testade den idag med min sjumånaders. En gång på prov, och en gång ute på promenad. Jag har aldrig lyckats få till omsluten ryggknytning (det blir inte tillräckligt tight). Men den här knytningen var så jäääääädrans bra, och så förbaskat lätt att fatta. Spegel behöver jag förstås innan jag fått in den i muskelminnet. Och nu behöver jag inte slänga henne i soffan längre när hon ska ner, utan jag fiskar fram henne med hjälp av sjalen innan det sista steget är uppknutet. Favorit!

Länken man hittar från ellevill är hur bra som helst (men lång).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?