- tor apr 15, 2010 22:32
Bubbi och Kosmos:
Synd att det inte smittar för jag har idéer och lust som skulle räcka åt oss alla tre. 

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Kosmos skrev: Det var den första spetssjalen jag stickade så det tror jag du klarar
linafelicia skrev:Åh, det känns betryggande! Det blir faktiskt premiär även för mig vad gäller engelska mönster
Det ska nog gå bra. Swallowtail var min första spetssjal och dessutom första gången jag stickade efter ett mönster på engelska och det gick bra.
Bubbi skrev:Är det vanligt att man tappar sticklusten när man är gravid?*tassar in i tråden för första gången efter att ha sett den ungefär hur många gånger som helst...*
zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:Kommer bli jätte snyggt och gå bra tror jag!
så nu ska jag testa att dubbelsticka och till på köpet göra mönster!*gulp*
sussry skrev:Jag hoppas det.zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:Kommer bli jätte snyggt och gå bra tror jag!
zandrama skrev:Nu blir det tredje upprepningen, men nu tror jag att jag fattar på riktigt för nu ahr jag nog gjort alla stora fel, så nu kan det bara bli bra.Åh, vad kul att du gillar det! Det kommer att bli superfint.![]()
sussry skrev:Jag hoppas det.zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:Kommer bli jätte snyggt och gå bra tror jag!
zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:Är de stickade så att de är ett platt rör, eller menas dubbelstickning att du stickar räta och lyfter varannan? I vilket fall som helst blir dina nog supersnygga!
Fryle skrev:Man lägger upp dubbelt så många maskor man ska ha i två färger och stickar varannan avig och varannan rät med de olika färgerna och så blir det magiskt två sidor. Lite som jaquardvävning eller interlocktrikå skulle jag tro.zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:Är de stickade så att de är ett platt rör, eller menas dubbelstickning att du stickar räta och lyfter varannan? I vilket fall som helst blir dina nog supersnygga!
zandrama skrev:Låter lite som trolleri! Jag måste prova nån dag! (var tar de aviga maskorna vägen? de syns ju inte på bilden)Fryle skrev:Man lägger upp dubbelt så många maskor man ska ha i två färger och stickar varannan avig och varannan rät med de olika färgerna och så blir det magiskt två sidor. Lite som jaquardvävning eller interlocktrikå skulle jag tro.zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:Är de stickade så att de är ett platt rör, eller menas dubbelstickning att du stickar räta och lyfter varannan? I vilket fall som helst blir dina nog supersnygga!
Umma skrev:kikar in jag har långt ofrivilligt stickuppehåll pga dum bruten armbåge
Umma skrev:kikar in jag har långt ofrivilligt stickuppehåll pga dum bruten armbågeMeh! Stackare! Kanske lite lös stickning kan vara bra så småningom som svullnadsterapi?
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?