Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kosmos skrev: Det var den första spetssjalen jag stickade så det tror jag du klarar :D
linafelicia skrev:
Det ska nog gå bra. Swallowtail var min första spetssjal och dessutom första gången jag stickade efter ett mönster på engelska och det gick bra.
Åh, det känns betryggande! Det blir faktiskt premiär även för mig vad gäller engelska mönster :D

Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av keah
Bubbi skrev:Är det vanligt att man tappar sticklusten när man är gravid? :(
*tassar in i tråden för första gången efter att ha sett den ungefär hur många gånger som helst...* :hello:

Det hoppas jag verkligen inte att det är. Jag har knappt kommit igång med något till Knytet än, bara en virkad filt som jag vill ha god tid på mig för eftersom det är det perfekta projektet att ta till när man egentligen har fokus på något annat (tv eller en konversation t.ex.) eller bara inte orkar sitta och grotta ner sig i ett mönster men ändå vill handarbeta.

Hittills denna graviditet har jag heller inte riktigt haft möjlighet att prioritera mig själv eftersom flera kompisar skulle ha barn nu under våren. Är snart färdig med två små tröjor som behöver skickas iväg innan bebisarna hunnit växa ur dem... Ska nog börja göra en lista på saker jag hittar som jag vill göra till mitt eget barn. Yarn Harlot hade häromdagen ett inlägg med dessa fina tossor och jag blev grymt sugen att få till något liknande, särskilt med tofsarna!
Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:
Bild
så nu ska jag testa att dubbelsticka och till på köpet göra mönster! :shock: *gulp*
zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:

så nu ska jag testa att dubbelsticka och till på köpet göra mönster! :shock: *gulp*
Kommer bli jätte snyggt och gå bra tror jag!
Nu blir det tredje upprepningen, men nu tror jag att jag fattar på riktigt för nu ahr jag nog gjort alla stora fel, så nu kan det bara bli bra. :vågen:
sussry skrev:
zandrama skrev:Jag är med på ett byte på Ravelry och ska göra grytlappar. MuuM gav idén till dubbelstickning och sen hittade jag de här:

Jag hoppas det. :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:Nu blir det tredje upprepningen, men nu tror jag att jag fattar på riktigt för nu ahr jag nog gjort alla stora fel, så nu kan det bara bli bra. :vågen:
sussry skrev:

Jag hoppas det. :lol:
Åh, vad kul att du gillar det! Det kommer att bli superfint.
Användarens profilbild
Av Fryle
Bild
Är de stickade så att de är ett platt rör, eller menas dubbelstickning att du stickar räta och lyfter varannan? I vilket fall som helst blir dina nog supersnygga!
Fryle skrev:
Bild
Är de stickade så att de är ett platt rör, eller menas dubbelstickning att du stickar räta och lyfter varannan? I vilket fall som helst blir dina nog supersnygga!
Man lägger upp dubbelt så många maskor man ska ha i två färger och stickar varannan avig och varannan rät med de olika färgerna och så blir det magiskt två sidor. Lite som jaquardvävning eller interlocktrikå skulle jag tro.
Användarens profilbild
Av Fryle
zandrama skrev:
Fryle skrev:
Bild
Man lägger upp dubbelt så många maskor man ska ha i två färger och stickar varannan avig och varannan rät med de olika färgerna och så blir det magiskt två sidor. Lite som jaquardvävning eller interlocktrikå skulle jag tro.
Låter lite som trolleri! Jag måste prova nån dag! (var tar de aviga maskorna vägen? de syns ju inte på bilden)
Nån som har nån idé om hur man får garnerna att inte trassla ihop sig när man dubbelstickar?
Umma skrev:kikar in jag har långt ofrivilligt stickuppehåll pga dum bruten armbåge :(
:( :klappa:
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?