Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min kompis har hela tiden burit sin lilla tjej i babybjörnen och det funkar bra för dom . Hon får inte ont i ryggen och tjejen är nöjd, men vi umgås rätt ofta för vi har barn i samma ålder och nu har hon börjat fundera på att sy en sjal av lakansväv för att testa om hennes tjej gillar att åka sjal. Hon har ju sett rätt många gånger när jag knyter omslutet med trikåsjal, så hon har lite kläm på den och jag har tipsat om sjalbarn till henne. Och hon tycker att det ser mer stödjande ut (för huvudet) med sjal än med BB. Nästa gång vi träffas ska jag ta med båda mina trikåer eller så kanske det blir här hemma så att hon får prova :)

Hon funderar på att gå på vävd direkt om hon ska köpa (efter att ha provat om tjejen gillar det), några tips på vävda som är "enkla" att knyta för någon som är ny på det hela? Jag kan ju inte tipsa så bra eftersom jag ännu så länge bär i trikå (och bara har kollat ut vilken vävd jag vill köpa sen :D )

Tycker det är jättekul att hon ska prova för hon kollade lite konstigt på mig första gångerna jag knöt på mig sjalen. Och då var det ju jättebökigt för jag var ju precis sjalnybörjare och hade ingen kläm på knytet alls :roll: :P Mycke meckande var det, nu flyter det smidigare :D Kul att värva någon till sjalklanen, ska visa för en annan kompis också som inte kan bära i BB och vill bära sin kille på ett enkelt och smidigt sätt.
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag tycker att ni ska ta era bebisar med på sjalträff :) så får väninnan prova lite olika sjalar.
Jag började med en Hoppediz Lille när lilla D var knappt ett dygn gammal. Jag tycker att de är lätta att knyta och mjuka och mysiga att ha på. De är dock varma, så inte precis nån sommarsjal för +20 grader ute...
Vilken hon än väljer av de diagonalvävda sjalarna, kommer hon nog att bli nöjd. Hon ska välja en färg och mönster hon gillar, så använder hon gärna sjalen!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Föreslog att hon skulle hänga med på sjalträff så hon fick provkänna lite och hon lät rätt intresserad :D

Så Örebro, det börjar bli dags för sjalträff, ( jag har ju sett att en del har handlat nya saker som skulle vara kul att kolla på innan sjal :twisted: slår sina klor i mig igen :floet2: )
Användarens profilbild
Av zero.sara
Pratade med kompisen förut idag. Hon har varit inne på sjalbarn och kollat, och eftersom hennes tjej ville vara nära hela tiden idag snodde hon ihop en långsjal av lakansväv som lillpluttan fick åka i idag. Den gick hem direkt och barnet sov i flera timmar i den :D
Så nu ska vi spana vävda sjalar och kan diskutera olika knytningar IRL, känns så kul att det finns någon mer som är intresserad på "hemmaplan"

Sjal :twisted: anfaller..........

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?