- ons aug 29, 2007 17:39
L dec-99 G okt-01 J april-07
Mina barn är stora så de bärs inte alls längre. Men nya bebisar på g och jag ska få äran att visa sjal och sele för dem.
Girasol 6:a och Indio 5:a finns kvar i sjalgarderoben
Min kompis har hela tiden burit sin lilla tjej i babybjörnen och det funkar bra för dom . Hon får inte ont i ryggen och tjejen är nöjd, men vi umgås rätt ofta för vi har barn i samma ålder och nu har hon börjat fundera på att sy en sjal av lakansväv för att testa om hennes tjej gillar att åka sjal. Hon har ju sett rätt många gånger när jag knyter omslutet med trikåsjal, så hon har lite kläm på den och jag har tipsat om sjalbarn till henne. Och hon tycker att det ser mer stödjande ut (för huvudet) med sjal än med BB. Nästa gång vi träffas ska jag ta med båda mina trikåer eller så kanske det blir här hemma så att hon får prova 
Hon funderar på att gå på vävd direkt om hon ska köpa (efter att ha provat om tjejen gillar det), några tips på vävda som är "enkla" att knyta för någon som är ny på det hela? Jag kan ju inte tipsa så bra eftersom jag ännu så länge bär i trikå (och bara har kollat ut vilken vävd jag vill köpa sen
)
Tycker det är jättekul att hon ska prova för hon kollade lite konstigt på mig första gångerna jag knöt på mig sjalen. Och då var det ju jättebökigt för jag var ju precis sjalnybörjare och hade ingen kläm på knytet alls
Mycke meckande var det, nu flyter det smidigare
Kul att värva någon till sjalklanen, ska visa för en annan kompis också som inte kan bära i BB och vill bära sin kille på ett enkelt och smidigt sätt.

Hon funderar på att gå på vävd direkt om hon ska köpa (efter att ha provat om tjejen gillar det), några tips på vävda som är "enkla" att knyta för någon som är ny på det hela? Jag kan ju inte tipsa så bra eftersom jag ännu så länge bär i trikå (och bara har kollat ut vilken vävd jag vill köpa sen

Tycker det är jättekul att hon ska prova för hon kollade lite konstigt på mig första gångerna jag knöt på mig sjalen. Och då var det ju jättebökigt för jag var ju precis sjalnybörjare och hade ingen kläm på knytet alls

L dec-99 G okt-01 J april-07
Mina barn är stora så de bärs inte alls längre. Men nya bebisar på g och jag ska få äran att visa sjal och sele för dem.
Girasol 6:a och Indio 5:a finns kvar i sjalgarderoben