- fre mar 26, 2010 13:28
Hakan mot bröstet ska det vara enligt ursprungscitatet och det händer iaf mig sällan i sjal/sele.
lex skrev:Grattis!![]()
Vill bara varna.. Har ni sett tråden Varning för bärselar? Om faran om bäbisen hamnar med sin kind ner mot sitt bröst. De riskerar att kvävas.
"This happens when babies are poorly positioned in all types of products: car seats, baby chairs & yes, baby carriers. When babies chins are touching their chests, their airway is compressed."
Vill verkligen inte misspeppa!Eller oroa. Bara att våra barn ska vara säkra!
Emma_oh skrev:Ingen fara. Det är bara om de ligger med kinden mot bröstet. och det kan jag förstå, för då har de brutit nacken. Och då måste det, med logik från en annan tråd, varit en föräldraledig pappa i farten. /ironi....Din mamma skrev:det håller jag med omEmma_oh skrev:Okej, så från och med nu kommer någon dysterkvist komma in och säga din bebis kan dööööö så fort ligga i vagga nämns? Det verkar drygt.Din mamma skrev:Meeeen det har väl ingenstans varnats för vävda sjalar, trikåsjalar eller att amma i sjal? Jag förstår inte kopplingen?kopplingen är väl att de kan ligga likadant i vagga eller?
Hakan mot bröstet ska det vara enligt ursprungscitatet och det händer iaf mig sällan i sjal/sele.
/MuuM
R -07 och M -10.
Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.
R -07 och M -10.
Surfar ofta via padda eller telefon och kan då vara väldigt kortfattad. Jag är snäll ändå.