Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
lex skrev:Grattis! :vågen:

Vill bara varna.. Har ni sett tråden Varning för bärselar? Om faran om bäbisen hamnar med sin kind ner mot sitt bröst. De riskerar att kvävas.

"This happens when babies are poorly positioned in all types of products: car seats, baby chairs & yes, baby carriers. When babies chins are touching their chests, their airway is compressed."

Vill verkligen inte misspeppa! :( Eller oroa. Bara att våra barn ska vara säkra! :heart:
Emma_oh skrev:
Din mamma skrev:
Emma_oh skrev:
Din mamma skrev:Meeeen det har väl ingenstans varnats för vävda sjalar, trikåsjalar eller att amma i sjal? Jag förstår inte kopplingen? :hmm:
kopplingen är väl att de kan ligga likadant i vagga eller? :hmm:
Okej, så från och med nu kommer någon dysterkvist komma in och säga din bebis kan dööööö så fort ligga i vagga nämns? Det verkar drygt.
det håller jag med om
Ingen fara. Det är bara om de ligger med kinden mot bröstet. och det kan jag förstå, för då har de brutit nacken. Och då måste det, med logik från en annan tråd, varit en föräldraledig pappa i farten. /ironi....

Hakan mot bröstet ska det vara enligt ursprungscitatet och det händer iaf mig sällan i sjal/sele.
Användarens profilbild
Av MuuM
Din mamma skrev::hellu: Ja, föräldralediga pappor i kombination med amning i bärsjal är farliga grejer. Det borde startas en varningstråd! :this:
Inte DET bröstet. Deras eget. Bäbisens, alltså.

:hmm: Snurrigt det här. Bäst du startar tråden, Din mamma! Och jag har tagit min bäbis ifrån den farliga pappan och lagt honom (bäbisen, alltså) på mage i sängen! Pappan får hämta storebror i vagn från dagis.
Användarens profilbild
Av Din mamma
MuuM skrev:
Din mamma skrev::hellu: Ja, föräldralediga pappor i kombination med amning i bärsjal är farliga grejer. Det borde startas en varningstråd! :this:

:hmm: Snurrigt det här. Bäst du startar tråden, Din mamma! Och jag har tagit min bäbis ifrån den farliga pappan och lagt honom (bäbisen, alltså) på mage i sängen! Pappan får hämta storebror i vagn från dagis.
Nej, jag menade inte så heller, men den här tråden handlade ju om att amma i sjalen. Det, i kombination med bebisens kind mot sitt bröst (dvs bruten nacke) och föräldralediga pappor låter ju helt livsfarligt! Något måste göras! :this:
Användarens profilbild
Av Asia
Din mamma skrev:
MuuM skrev:

Nej, jag menade inte så heller, men den här tråden handlade ju om att amma i sjalen. Det, i kombination med bebisens kind mot sitt bröst (dvs bruten nacke) och föräldralediga pappor låter ju helt livsfarligt! Något måste göras! :this:
WÖRD
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Ja då kan ju barnet svälta ihjäl ju :shock:
:wink:
Användarens profilbild
Av MuuM
Förlåt, Asia. :oops:
Användarens profilbild
Av Asia
MuuM skrev:Förlåt, Asia. :oops:
:this:
Användarens profilbild
Av Asia
Din mamma skrev::rumpdansen:
:roll:

:wink:
Användarens profilbild
Av Clärchen
:tumup: Låter härligt att du får till amning i sjalen. Jag fick själv till det först med tvåan. Och om man hör och känner att bebisen äter så lär det ju inte vara någon risk för att den är livlös :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Asia
Clärchen skrev::tumup: Låter härligt att du får till amning i sjalen. Jag fick själv till det först med tvåan. Och om man hör och känner att bebisen äter så lär det ju inte vara någon risk för att den är livlös :Hahaa:
:hmm: vaddå, kan inte livlösa barn äta? :whut:
Användarens profilbild
Av Ingrid
Grattis, Asia, till amningen men framförallt barnet! Hade helt missat att du hade en till på g. Vad härligt! Och sen spelar det väl inte så stor roll om knytningen är perfekt, bara det funkar :D (Sedan är det så att när barnet ligger i den ställning som det gör när man ammar det, vare sig det är i vagga eller i någon annan ställning, kan det i princip omöjligt hamna i den positionen att barnets haka vidrör dess bröst, eftersom det knappast skulle kunna få in mammans bröst i munnen då.)
Användarens profilbild
Av MuuM
Emma_oh skrev:Jag vill också lära mig amma i sjalen
Jag med!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?