Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FruFrid
Ja, jag är helt ärlig. Till och med när det handlade om en (ganska dyr) sjal maken skulle få i present.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag är ärlig mot maken. Jag brukar tala om innan och han har alltid tyckt att det är okej. Men sen mot släktingar osv så svarar jag på direkta frågor men många utanför sjalbarn har svårt att uppskatta de olika kvaliteer som sjalar kan ha och förstår inte hur många kan betala över 1000 kr för ett tygstycke. Så nog har det hänt att jag inte svarat vad min sjal kostar om de frågar vad en sjal kostar. Bär jag i en närmare 2000 kr sjal så kan det nog vara avskräckande för gemene man som är nyfiken på sjalar och undrar hur mycket en sjal kostar att svara 2000 då man kan få bra sjalar för 500 kr.
Användarens profilbild
Av annelithor
Alltid och jämt ärlig, oavsett vad det gäller. Tycker inte man skall vara annat. Vi är gifta, har gemensam ekonomi och det är lika tillbaks. Vill min fru handla något till sig eller barnen, så kollar hos mig först. Främst för att tala om för att hon hittat något fint och sedan för att prata igenom med mig om vi behöver detta, om ekonomin finns eller om det bara är onödigt men något vi ändå anser att vi vill lägga pengar på.

Men det är ju sällan vi säger nej till varandra om det. Och man förbjuder inte och det är ju inte därför man frågar, för att man inte får. Utan för att man respekterar varandra.
Av Stinamina
Vi säger nog alltid till varandra om inköp vi vill göra. Mest för att vi diskuterar lite fram och tillbaka vad vi behöver eller vill ha, kanske det finns olika att välja på.. Jag har försökt att smyga in någon sjal och sagt att den där, jo men den är nog inte ny :roll: men det har han märkt direkt :heart:
Vi får väl köpa precis vad vi vill, att vi så att säga frågar varandra handlar nog mer om att respektera ekonomin (gemensam) så vi inte förköper oss. Lite dyrare inköp får ju planeras
Så JA nuförtiden är jag alltid ärlig :D
Användarens profilbild
Av Sanna81
Helt ärlig om sjalköp, på samma sätt som alla andra inköp förutom mat diskuteras de vanligen innan. Det kan i och för sig hända att jag informeras i efterhand om att min fru "råkat" köpa fina barnkläder eller tygblöjor eller så på tradera, men att hon skulle ljuga om priset känns uteslutet. Är det någon som tycker att fler eller dyrare sjalar är onödigt är det nog jag, när vi köpte den vävda vi har nu fick jag liksom fria händer (och då blev det en begagnad hoppe för 400) hade hon fått bestämma hade det nog kunnat bli en ny regnbåge...
Användarens profilbild
Av Fine
Jadå, alldeles ärlig! Sjalar/selar betalar vi gemensamt, och båda bär ju.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?