Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av norkmedoo
helt ärlig, och sjalar är ett delat intresse.

fast det finns ett tillfälle då jag blev så förälskad i en sjal att jag beställde utan att berätta innan, och sedan hade lite svårt för att försvara min impulsiva handling... men det löste sig i o m att det kom en ENORM dhl lastbil in på vår lilla gata för att leverera en liten brun ask från didymos samtidigt som min älskade man var hemma på lunch... 8)
Användarens profilbild
Av Ester
vi har haft gemensam ekoniómi , men med viss summa var /månad att spendera på vad man önskar - han tatuerar sig och köper t-shirtar och jag har köpt barnkläder och bärdon, typ
inte oärligt alls men inte redovisande heller
Användarens profilbild
Av emindy
vi har skilda konton men jag har ändå varit mer eller mindre ärlig, första sjalen mörkade jag den exakta summan men sedan har jag skitit i det också.
Min sambo har inte så mycket att säga till om, han pratar om att spara ihop pengar till en ny TV men köper datordelar och spel för de pengarna varje månad känns det som.
Av Abunai
Tja, alltså, vi har inga egna pengar, någonsin. Men jag kan ju sälja en sjal och köpa en ny för pengarna, för då är pengarna mina på något sätt. :roll: Känner jag behovet av ett nytt bärdon får vi diskutera det och se om vi ska köpa det, och då lägger vi pengarna på det. Går liksom inte riktigt att snika undan en tusenlapp utan att det märks. :lol:
Användarens profilbild
Av Jason
Abunai skrev:Tja, alltså, vi har inga egna pengar, någonsin. Men jag kan ju sälja en sjal och köpa en ny för pengarna, för då är pengarna mina på något sätt. :roll: Känner jag behovet av ett nytt bärdon får vi diskutera det och se om vi ska köpa det, och då lägger vi pengarna på det. Går liksom inte riktigt att snika undan en tusenlapp utan att det märks. :lol:
Samma här. Även om han inte egentligen är intresserad av vilken sjal/färg/märke... det är så diskuterar jag nog med honom innan jag köper.
Av Enid
Jag brukar börja med att berätta vad just den sjalen kostar ny och sen säga vad jag gett för den :lol: (jag har köpt de flesta beg.).

Jo, han vet men han verkar inte bry sig. (Däremot är han förfärad över hur mycket vi lagt på barnvagnar! Kanske är det i kontrast till det som gör att sjalinköpen blir en rimlig utgift?) Det han stör sig på är att sjalarna tar plats och att de legat och drällt lite här och var innan de fick en egen låda i hallen.
Användarens profilbild
Av sussry
Ska jag köpa något dyrare så pratar jag alltid med min man först och han gör det samma omvänt.
Användarens profilbild
Av UWO
Nope! Inte ett dugg. Har tom haft CrazyMagpie som bulvan och medsmugglare för en didy och några tygisar. :mrgreen:
(fast jag tror min man vet egentligen, men han låtsas lite att han inte gör det... :oops: Dessutom är vi rätt jämlika på vad vi lägger på våra intressen ).
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Jag informerar alltid men jag diskuterar inte sjalköp över 500 med honom. Han ser dock när det kommit något nytt eftersom han också bär
Användarens profilbild
Av ZaZi
Nu är det ju flera år sedan jag köpte en ny sjal, men när det begav sig så var det rätt sällan han undrade hur mycket jag gett för en sjal. Däremot var han alltid intresserad när jag sålde något vidare. :lol:
Vi är öppna med vad vi lägger på våra hobbysar. Mest tror jag för att vi båda är besatta av att fynda och när någon av oss lyckats köpa något til synnerligen bra pris så vill vi alltid berätta det.
Just nu står jag i begrepp att lägga väldigt mycket pengar på en sak som är bra karriärsmässigt och privat (för mitt eget höga nöjes skull 8) ) och då behöver jag hans hjälp med att våga lägga så mycket pengar på något som liksom bara är till mig.
Vi är gifta. Vi har separata konton. Men gemensamt ansvar för ekonomin. Därför känns det självklart att berätta vad vi betalat för saker och ting.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag berättar om han frågar. Han är inte så intresserad av sjalarna och jag har koll på hur mycket pengar jag har råd att lägga på sjalarna. Han vet hur mycket han har att lägga på sin hobby :tumup: Vi har gemensam ekonomi och kan gå in på varandras konton.
Användarens profilbild
Av busflickan
Med en student och en deltidsarbetande förälder så är inte ekonomin på topp direkt. Så alla (större, ej akut nödvändiga) inköp diskuteras. Men så har vi gjort hela tiden så det är inte direkt något nytt. Vi brukar dock alltid unna varandra det vi anser är nödvändigt, men jag märker själv att eftersom vi diskuterar saken först så måste jag även fundera och hitta själ till varför det behövs, vilket får mej att fundera en extra gång oxå.
Användarens profilbild
Av aha
Alltid ärlig.
Jag har alltid clearat mina stora inköp med maken innan jag gjort dom.
Vi har gemensam ekonomi så det känns som det enda rätta.
Jag förväntar mig detsamma tillbaka kan tilläggas.

Sen är det så att om jag vill ha något så tycker maken att jag ska ha det.
Jag unnar inte mig själv så mycket så om jag verkligen vill ha något så pushar han mig snarare att köpa det än att han skulle hindra mig.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?