Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cayenne
JoJsMamma skrev:Självklart. Jag gillar inte tanken på att inte vara ärlig när det gäller det ekonomiska.
:iagree:

jag vill alltid vara ärlig.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Vi har gemensam ekonomi, men båda får lika mycket "fickpengar" varje månad och vad vi gör med dem redovisar vi inte för varandra. Alltså, det är inte så att det är hemligt, men man behöver inte be om lov för att köpa något eller så. Nu när jag köpte trikåsjal till bebisen betalade T hälften eftersom trikåsjal till en bebis ju är ett måste, och när vår sele gick sönder för någon månad sedan valde vi ut en tillsammans som vi ville ha och betalade hälften var, men när jag "okynnesköper" informerar jag inte om vad det kostar och så, och han frågar nog inte heller. :hmm:
Av hedvigmamma
nä, ljugit har jag inte, men försökt smyga in ny sjal o hoppats att han inte ska märka (har misslyckats) o så försöker jag va lite snål mot mej själv på nåt annat plan som kompensation. mest för mitt samvete, sambon har aldrig efterfrågat nåt sånt (vi har nån slags oorganiserad, flytande gemensam ekonomi, där jag redan ligger back pga div. resor)
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Apelsin skrev:
JoJsMamma skrev:Självklart. Jag gillar inte tanken på att inte vara ärlig när det gäller det ekonomiska.
fast redovisar du allt? jag redovisar inte alla inköp för maken, men jag döljer inget och vill han veta vad något kostar så vet han ju självklart det också.
samma här, men jag håller ju inte upp allt för granskning och säger vad det kostat osv. men jag skulle ju aldrig ljuga. han är väldigt ointresserad av shopping och vill helt enkelt inte veta.
Av sjalgalen
Ja, jag är ärlig. Han spenderar en hel del pengar på sin fotboll, med resor utomlands och allt vad som tillhör - jag spenderar pengar på mitt. Visst gnäller han ibland, och just nu är han glad eftersom min kompis säljer en hel del av sjalgarderoben åt mig.

/sjalgalen, som ska köpa en Manduca Icerose och nyss har släppt den lilla bomben hemma. Finns ju redan tre Manducas här....
Användarens profilbild
Av vovvemor
Javisst är jag ärlig. Dels har vi helt gemensam ekonomi, dels har vi såpass halvtaskig ekonomi att ett så stort inköp som en sjal definitivt skulle märkas (och planeras i förväg). Han bär ju också, dessutom, så alla inköp eller försäljningar av sjalar har vi pratat om innan. Jag tror förresten aldrig någon av oss köpt något lite större - utöver dagligvaror då såklart - utan att berätta för den andra... :hmm: Inte för att vi bestämt det utan bara för att det blivit så vi gör. :wink:
Användarens profilbild
Av Mirjam
Vi har gemensam ekonomi och budget så jag kan inte smygköpa även om jag skulle vilja. :P Men senast jag försökte förhandla om sjalköp visade det sig att han redan beställt den jag ville ha i present åt mig. :loving:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Mirjam skrev:Vi har gemensam ekonomi och budget så jag kan inte smygköpa även om jag skulle vilja. :P Men senast jag försökte förhandla om sjalköp visade det sig att han redan beställt den jag ville ha i present åt mig. :loving:
Det är kärlek :loving:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag är helt ärlig i allt med min man. Ekonimin är helt gemensam, vi har samma konto, samma pin-kod till kontokort, samma inloggningsuppgifter till mail osv. Men till vårt konto har vi kopplat ett sparkonto (läs sjal-konto) där jag har mina ego-pengar att sälja och köpa bärdon för! :D Han har full insyn där om han vill, dessutom upptäcker han alltid när jag har något nytt. :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
helt ärlig, och sjalar är ett delat intresse.

fast det finns ett tillfälle då jag blev så förälskad i en sjal att jag beställde utan att berätta innan, och sedan hade lite svårt för att försvara min impulsiva handling... men det löste sig i o m att det kom en ENORM dhl lastbil in på vår lilla gata för att leverera en liten brun ask från didymos samtidigt som min älskade man var hemma på lunch... 8)
Användarens profilbild
Av Ester
vi har haft gemensam ekoniómi , men med viss summa var /månad att spendera på vad man önskar - han tatuerar sig och köper t-shirtar och jag har köpt barnkläder och bärdon, typ
inte oärligt alls men inte redovisande heller

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?