- lör jan 30, 2010 15:39
redan innan h. föddes planerade jag att bära mycket. övade att knyta min sjal o hade med den till bb, för att vänja henne direkt. i början funkade det hyfsat att lägga henne i vagn oxå, men med beredskap att ta upp o bära, för helt populärt var det inte. med tanke på väder etc. o att vagnen ändå är ett så pass osäkert kort har den nu helt blivit stående o på senaste tiden har det inte alls gått att få h. att sova i den de ggr jag försökt. det har oxå blivit som så att sjalen är enda stället där jag kan få h. att sova över huvud taget dagtid. men det är inte alltid utan protester. inte sällan kanske 10 minuters gallskrikande först. men till slut somnar hon alltid. ofta till dans o musik. oftast tycker jag att det är väldigt mysigt att ha henne sovande hos mej, men ibland skulle det vara smidigt om hon kunde sova i vagn. i april ska vi flytta o behöver fixa en massa med nya huset o min sambo kommer med lite försiktiga pikar om att det vore ju bra om jag kunde lära henne att sova själv... det bär mej emot att stå o dra vagnen fram o tillbaka med gallskrikande liten tjej, men i ärlighetens namn har jag nog aldrig hållit ut lika länge med skrik då, som när jag bär henne. kanske det egentligen skulle funka lika bra? o kan det va så att det trots allt är min inställning, som har gjort att vi fått ett barn som vägrar vagn? vad tror ni?
Oktoberflickan Hedvig -09 och juligossen Alvar -12
...har burits o/el bärs i moby wrap, BB, Bebina scorpio och Manduca
...har burits o/el bärs i moby wrap, BB, Bebina scorpio och Manduca