Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Umma skrev:Tack för mönstret BubbiSå lite så!
kvarnvik skrev:Eftersom melon har instruerat mig i vikten av att planera sina projekt innan man börjar har jag en frågaVa! Vill du inte sticka kanten i efterhand den här gången![]()
Det gäller alltså regnbågskoftan som jag visade här igår![]()
Jag tänker mig rätstickning, men hur tycker ni att jag ska göra med framkanterna?
kvarnvik skrev:Eftersom melon har instruerat mig i vikten av att planera sina projekt innan man börjar har jag en frågaPärlresår?![]()
Jag tänker mig rätstickning, men hur tycker ni att jag ska göra med framkanterna?
Bubbi skrev:Hur stickar man det?kvarnvik skrev:Eftersom melon har instruerat mig i vikten av att planera sina projekt innan man börjar har jag en frågaPärlresår?![]()
kvarnvik skrev:På avigan stickar man som vanlig resår, men på rätan sticka man bara räta.Bubbi skrev:Hur stickar man det?kvarnvik skrev:Eftersom melon har instruerat mig i vikten av att planera sina projekt innan man börjar har jag en frågaPärlresår?![]()
Humleblomstern skrev:Hej i sticktråden, jag skulle behöva lite stickhjälp! Gör en fuskpolo efter beskrivning från Föräldrar och barns senaste tidning och har kört fast. Jag håller på med bakstycket och såhär står det:De 30 m du har satt på en tråd räknas nog som avmaskade även om det är dåligt beskrivet.
...När arbetet mäter 11 cm sätts de mittersta 30 m på en tråd för nacken... Det är jag med på.
...och var sida stickas för sig. Det förstår jag.
Avmaska ytterligare 1 m 2 ggr för nacken. Sätt resterande m på en tråd för axeln.
Va? Ytterligare 1 m 2 ggr? Har jag avmaskat någon maska alls tidigare? Skall jag sticka två varv och avmaska en gång varje varv, eller skall jag sticka ett varv och avmaska två maskor? Vad tror ni?
Edith skrev:Ahaaa...
De 30 m du har satt på en tråd räknas nog som avmaskade även om det är dåligt beskrivet.
Du ska sticka två varv och avmaska en maska mot nacken en gång vartannat varv skulle jag tro. Man brukar sällan avmaska på varje varv, utan t ex bara på räta varvet.
Kosmos skrev:Ja, det jag stickade med var tvåtrådigt lingarn, inte lintov.linafelicia skrev:Det borde väl också bero på om det är lintov (dvs. lingarn som inte är tvinnat, alltså 1-trådigt) eller om det är garn som är flertrådigt. Lintov/entrådigt är inte slitstarkt, medan flertrådigt är bättre.MuuM skrev:Jag har stickat flera spetssjalar i vävgarn och det har funkat hur bra som helst så det är nog olika kvalitet där precis som på andra garner.Elflin skrev:Jag köpte garn av Britt här på SB för ett tag sen och det visade sig vara vävgarn - jag hade ingen aning men makens faster kunde sånt där och drog av en bit hur lätt som helst. Dvs det är inte lika bra att sticka med vävgarn för det kan lätt dela sig. Dra i ditt garn ordentligt innan du börjar, så du vet att det funkar att sticka med.Kosmos skrev:Nytt projekt:Det vill jag se och veta mer om, har ett helt skåp i källaren med vävgarn på koner...
Spetssjal i lingarn. Jag köpte tunnnnnt vävlin på kon som jag ska färga![]()
Vad tror ni?
Britt hade inte heller någon aning om att det var vävgarn, ska jag tillägga.
undra hur mitt var
Kosmos skrev:Aha! Det var intressant att veta. Då måset jag ha fått lintov. Tackar!linafelicia skrev:Det borde väl också bero på om det är lintov (dvs. lingarn som inte är tvinnat, alltså 1-trådigt) eller om det är garn som är flertrådigt. Lintov/entrådigt är inte slitstarkt, medan flertrådigt är bättre.MuuM skrev:Jag har stickat flera spetssjalar i vävgarn och det har funkat hur bra som helst så det är nog olika kvalitet där precis som på andra garner.Elflin skrev:Jag köpte garn av Britt här på SB för ett tag sen och det visade sig vara vävgarn - jag hade ingen aning men makens faster kunde sånt där och drog av en bit hur lätt som helst. Dvs det är inte lika bra att sticka med vävgarn för det kan lätt dela sig. Dra i ditt garn ordentligt innan du börjar, så du vet att det funkar att sticka med.Kosmos skrev:Nytt projekt:Det vill jag se och veta mer om, har ett helt skåp i källaren med vävgarn på koner...
Spetssjal i lingarn. Jag köpte tunnnnnt vävlin på kon som jag ska färga![]()
Vad tror ni?
Britt hade inte heller någon aning om att det var vävgarn, ska jag tillägga.
undra hur mitt var
Kan nån hjälpa med mig en fråga!!Alla minskningar och ökningar ska göras på varv 1. Alså ditt alternativ ett stämmer
Det gäller nedanstående beskrivning från drops.
Jag förstår inte följande: På varv 1, där ökningar och minskningar ska påbörjas, ska alla sådana göras där? dvs alla som skall göras vartannat varv och alla som skall göras vart 4:e. Och sedan räkna vartannat och vart 4:e varv från detta? Eller är det bara varannan-varvs-minskningarna som görs på varv ett!!? Förstod ni??!!![]()
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =5&lang=se
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?