Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

ellla skrev:jag skulle vilja ha en polokrage som man kan ha som kombinerad mössa/halsduk. Typ en tyb alså. nån som vet något fint mönster?
Öhhh... det finns ett fint i Knitty, tror jag. Heter något i stil med ice queen eller så. Det finns på ravelry också. Men det är i tunt, tunt garn - så behöver du inte leta efter det om du tänkt dig något mera rustikt.
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Sambons kompis fick barn i lördags, och då kom jag på att jag givetvis måste sticka en bebiströja som present :vågen:
Tjoho :vågen: bebiskläder är ju så mysigt att sticka :heart:

Lite julklappar har blivit färdiga denna helgen.
Vantar till min bror:
Bild

Benvärmare till Siri:

Bild
Ingen regelrätt julklapp, men de ingår i juloutfiten som består av paljettkjolen ovanför och en tröja i det blåröda tågtyget från jofotex. Siri är jättenöjd.

Nu är det "bara" benvärmare kvar till kusinen och 2 par vantar kvar att sticka, hinner jag tror ni? :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:jag skulle vilja ha en polokrage som man kan ha som kombinerad mössa/halsduk. Typ en tyb alså. nån som vet något fint mönster?
Öhhh... det finns ett fint i Knitty, tror jag. Heter något i stil med ice queen eller så. Det finns på ravelry också. Men det är i tunt, tunt garn - så behöver du inte leta efter det om du tänkt dig något mera rustikt.
det är inte denna du menar?
Bildhttp://knitty.com/ISSUEwinter04/PATTaibhlinn.html
finns det en annan alså!?
Nästan klar! (bild i bloggen om den inte syns här)
Bild
Den ska blockas men jag tänkte vänta med det tills jag sett om jag behöver tova den något eller om den är lagom. Den ser ut att vara ungefär som den mössa han har nu så jag tror den blir ganska bra. Så ska jag sticka på en kant att vika in i nederkant.
Senast redigerad av Knyttet & K den ons dec 16, 2009 10:18, redigerad totalt 1 gånger.
Knyttet & K skrev:Oj vilken gigantisk bild :fnissa:
Men en cool mössa blev det! :tumup:

Jag är klar med lite julklappsstickning jag med. Syrran ska få en liten halsduk, början på en revontuli i Kauni. Svågern ska få en mössa i L.O.O.Y. Till pappa tänkte jag sticka pulsvärmare i freedom spirit. Långa med tumme. Borde väl passa bra till värkbrutna handleder, eller hur? Det är svårare med U's halsduk... hittar inte någon tid för hemligstickning, men det är inte så mycket kvar heller.

Jag vill ha en månad kvar till jul!
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
Knyttet & K skrev:Oj vilken gigantisk bild :fnissa:
Men en cool mössa blev det! :tumup:

Jag är klar med lite julklappsstickning jag med. Syrran ska få en liten halsduk, början på en revontuli i Kauni. Svågern ska få en mössa i L.O.O.Y. Till pappa tänkte jag sticka pulsvärmare i freedom spirit. Långa med tumme. Borde väl passa bra till värkbrutna handleder, eller hur? Det är svårare med U's halsduk... hittar inte någon tid för hemligstickning, men det är inte så mycket kvar heller.

Jag vill ha en månad kvar till jul!
och jag vill bara få den överstökad... Jag brukar må ganska dåligt på jul. Det blir lite för mycket så att säga.
Användarens profilbild
Av ellla
Okej, hittar ingen fin tub, så det blir en "hitta på" och det är jag inte sugen på just nu så en annan utmaning!
Jag har tre nystan vitt milano sånt där som är till Åremössan bland annat. Vad ska jag hitta på av det?
Av Ponyo
ellla skrev:Okej, hittar ingen fin tub, så det blir en "hitta på" och det är jag inte sugen på just nu så en annan utmaning!
Jag har tre nystan vitt milano sånt där som är till Åremössan bland annat. Vad ska jag hitta på av det?
ellla skrev:hittade denna, inte alls vad jag letade efter, men jag gillar den!
Bild

Men kan du inte sticka denna, men som en tub?
ellla skrev:Okej, hittar ingen fin tub, så det blir en "hitta på" och det är jag inte sugen på just nu så en annan utmaning!
En fuskpolo :fnissa:
Fast du kanske tycker det blir för trist? Jag stickade en polo i Milano förra året och den blev jättehärlig. För liten dock eftersom jag bara hade ett nystan så nu har jag repat upp och köpt ett nystan till. Det ska bli min julhelgsstickning tänkte jag.
Av Ponyo
Bubbi skrev:
ellla skrev:hittade denna, inte alls vad jag letade efter, men jag gillar den!
Bild

Men kan du inte sticka denna, men som en tub?
Såhär:
Bild
Sticka en längre och bredare åre-mössa och låt bli att sy ihop den upptill. Vips så har du en tub! :wink:
  • 1
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?