Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Eftersom jag är löjligt stolt över mig själv som äntligen har fått till nåt i spets så lägger jag in en liten bild på mästerverket :roll:
Bild
Inte så komplicerat och inte så "bladigt" som jag tänker mig spets, men det är ändå spetsstickning och jag har gjort det själv :lol:
Av Nettan
kvarnvik skrev:
Nettan skrev:
kvarnvik skrev:Jag vågar äntligen ropa hej och tro att jag ska klara av att sticka en spetssjal :vågen: Fick ett mycket enkelt mönster uppletat av melon och nu har jag stickat så långt att jag kan mönstret utantill och känner igen mig om det blir fel :D
Vad är det för mönster?
Det här: http://entill.typepad.com/ah/AUSTRALISK%20VINTER.pdf
Jag har tänkt mig någon annan avslutning på den, tycker inte att denna är så snygg.
Tackar för länken.
Blir att testa denna efter nyår någon gån gnär det finns lite mer tid.

Edit: Snygg din sjal är.
Senast redigerad av Nettan den sön dec 13, 2009 23:41, redigerad totalt 1 gånger.
Av Nettan
Någon här som stickar vänsterhänt?
Har letat efter hur man skall läsa diagram och vad man skall tänka på när man läser mönster men hittar inget. Det är så tråkigt att göra fel och upptäcka det flera timmar in i stickningen. Sitter nu 60 rader in på min revontulishal och inser att jag stickat fel, tvekar om jag skall sticka klart och göra samma fel hela sjalen eller om jag skall repa upp och göra om.
kvarnvik skrev:Eftersom jag är löjligt stolt över mig själv som äntligen har fått till nåt i spets så lägger jag in en liten bild på mästerverket :roll:
Bild
Inte så komplicerat och inte så "bladigt" som jag tänker mig spets, men det är ändå spetsstickning och jag har gjort det själv :lol:
Läckert!
Vad kan det rekomenderas att göras i för typ av garn? och kommer jag fixa att sticka en sådan innan jul, jag som innan bara stickat vantar? :)
Användarens profilbild
Av melon
Nettan skrev:Någon här som stickar vänsterhänt?
Har letat efter hur man skall läsa diagram och vad man skall tänka på när man läser mönster men hittar inget. Det är så tråkigt att göra fel och upptäcka det flera timmar in i stickningen. Sitter nu 60 rader in på min revontulishal och inser att jag stickat fel, tvekar om jag skall sticka klart och göra samma fel hela sjalen eller om jag skall repa upp och göra om.
Du borde väl läsa diagram precis som högerhänta gör? Eller varför skulle det bli nån skillnad? :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:Eftersom jag är löjligt stolt över mig själv som äntligen har fått till nåt i spets så lägger jag in en liten bild på mästerverket :roll:
Bild
Jeeey! :vågen:

Nu är det officiellt, du kan sticka spets. :tumup:
Bild
Snyggt! :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
MittNyaJag skrev:
Bild
Läckert!
Vad kan det rekomenderas att göras i för typ av garn? och kommer jag fixa att sticka en sådan innan jul, jag som innan bara stickat vantar? :)
Jag har väl stickat på den här i ca två veckor, fast bara ett par varv om dagen, men jag skulle säga nej, för innan dess, fick jag ju ta upp ett par ggr också :lol:
Jag stickar min i yak-ull från lienes design, lite tunnare än drops alpaca om det säger nåt :D Funkar nog att sticka i ett tunt, entrådigt ullgarn.
Av Nettan
melon skrev:
Du borde väl läsa diagram precis som högerhänta gör? Eller varför skulle det bli nån skillnad? :hmm:
Trodde också att jag kunde göra det när jag började på revontuli men när jag sedan började på en kalenderstickning märkte jag att det blev fel vid diagramstickningen, flätorna blev inte flätor. Fick sitta och provsticka, klura och rita eget diagram så nu kan jag sticka flätor rätt men har också insett att revontuli då måste vara fel.
Användarens profilbild
Av ellla
Nettan skrev:
melon skrev:
Trodde också att jag kunde göra det när jag började på revontuli men när jag sedan började på en kalenderstickning märkte jag att det blev fel vid diagramstickningen, flätorna blev inte flätor. Fick sitta och provsticka, klura och rita eget diagram så nu kan jag sticka flätor rätt men har också insett att revontuli då måste vara fel.
Är att sticka vänsterhänt att sticka "baklänges"? Alså att du stickar från vänster till höger?
Isåfall borde det ju bara vara att spelgelvända diagrammen? Eller hur stickar du?
Användarens profilbild
Av Fryle
Vet inte om Marit finns i denna tråden, men hon stickar vänsterhänt.
Användarens profilbild
Av MuuM
Är det någon som hänger på kalenderstickningen? Det ser väldigt spännande ut hittills!
Användarens profilbild
Av Elflin
Dumma garn! :hopmad: Det sticks och kliar i näsan när jag stickar med det! Det ska ju bli en sjal men jag skulle inte vilja svepa in mig i det just nu... :( (drops alpacka) Finns det någonting jag kan göra med det för att det inte ska stickas så mycket? (Eller ska jag ge upp och köpa annat garn? :hide: )
Elflin skrev:Dumma garn! :hopmad: Det sticks och kliar i näsan när jag stickar med det! Det ska ju bli en sjal men jag skulle inte vilja svepa in mig i det just nu... :( (drops alpacka) Finns det någonting jag kan göra med det för att det inte ska stickas så mycket? (Eller ska jag ge upp och köpa annat garn? :hide: )
:hmm: Drops alpacka som är så mjukt... :wink: Tänker att saker ju brukar bli mjukare och gosigare efter blockning, tex kauni blir ju så. Men om det kliar i näsan kanske du är allergisk mot just alpackor? Drops alpacka är nämligen det enda garn som Martina tycker är "okliigt" - och hon är kräsen!
  • 1
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?