- sön dec 13, 2009 18:10
Hon vill ha blommor. Hon ska sticka en midsommarkrans, skoluppgift.
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
kvarnvik skrev:Tackar för länken.Nettan skrev:Det här: http://entill.typepad.com/ah/AUSTRALISK%20VINTER.pdfkvarnvik skrev:Jag vågar äntligen ropa hej och tro att jag ska klara av att sticka en spetssjalVad är det för mönster?Fick ett mycket enkelt mönster uppletat av melon och nu har jag stickat så långt att jag kan mönstret utantill och känner igen mig om det blir fel
Jag har tänkt mig någon annan avslutning på den, tycker inte att denna är så snygg.
kvarnvik skrev:Eftersom jag är löjligt stolt över mig själv som äntligen har fått till nåt i spets så lägger jag in en liten bild på mästerverketLäckert!![]()
Inte så komplicerat och inte så "bladigt" som jag tänker mig spets, men det är ändå spetsstickning och jag har gjort det själv
Nettan skrev:Någon här som stickar vänsterhänt?Du borde väl läsa diagram precis som högerhänta gör? Eller varför skulle det bli nån skillnad?
Har letat efter hur man skall läsa diagram och vad man skall tänka på när man läser mönster men hittar inget. Det är så tråkigt att göra fel och upptäcka det flera timmar in i stickningen. Sitter nu 60 rader in på min revontulishal och inser att jag stickat fel, tvekar om jag skall sticka klart och göra samma fel hela sjalen eller om jag skall repa upp och göra om.
kvarnvik skrev:Eftersom jag är löjligt stolt över mig själv som äntligen har fått till nåt i spets så lägger jag in en liten bild på mästerverketJeeey!![]()
Inte så komplicerat och inte så "bladigt" som jag tänker mig spets, men det är ändå spetsstickning och jag har gjort det själv
kvarnvik skrev:Eftersom jag är löjligt stolt över mig själv som äntligen har fått till nåt i spets så lägger jag in en liten bild på mästerverketSnyggt!![]()
MittNyaJag skrev:Jag har väl stickat på den här i ca två veckor, fast bara ett par varv om dagen, men jag skulle säga nej, för innan dess, fick jag ju ta upp ett par ggr ocksåkvarnvik skrev:Eftersom jag är löjligt stolt över mig själv som äntligen har fått till nåt i spets så lägger jag in en liten bild på mästerverketLäckert!![]()
Vad kan det rekomenderas att göras i för typ av garn? och kommer jag fixa att sticka en sådan innan jul, jag som innan bara stickat vantar?
melon skrev:Trodde också att jag kunde göra det när jag började på revontuli men när jag sedan började på en kalenderstickning märkte jag att det blev fel vid diagramstickningen, flätorna blev inte flätor. Fick sitta och provsticka, klura och rita eget diagram så nu kan jag sticka flätor rätt men har också insett att revontuli då måste vara fel.Nettan skrev:Någon här som stickar vänsterhänt?Du borde väl läsa diagram precis som högerhänta gör? Eller varför skulle det bli nån skillnad?
Har letat efter hur man skall läsa diagram och vad man skall tänka på när man läser mönster men hittar inget. Det är så tråkigt att göra fel och upptäcka det flera timmar in i stickningen. Sitter nu 60 rader in på min revontulishal och inser att jag stickat fel, tvekar om jag skall sticka klart och göra samma fel hela sjalen eller om jag skall repa upp och göra om.
Nettan skrev:Är att sticka vänsterhänt att sticka "baklänges"? Alså att du stickar från vänster till höger?melon skrev:Trodde också att jag kunde göra det när jag började på revontuli men när jag sedan började på en kalenderstickning märkte jag att det blev fel vid diagramstickningen, flätorna blev inte flätor. Fick sitta och provsticka, klura och rita eget diagram så nu kan jag sticka flätor rätt men har också insett att revontuli då måste vara fel.Nettan skrev:Någon här som stickar vänsterhänt?Du borde väl läsa diagram precis som högerhänta gör? Eller varför skulle det bli nån skillnad?
Nettan skrev:Någon här som stickar vänsterhänt?Vet inte om Marit finns i denna tråden, men hon stickar vänsterhänt.
Elflin skrev:Dumma garn!Det sticks och kliar i näsan när jag stickar med det! Det ska ju bli en sjal men jag skulle inte vilja svepa in mig i det just nu...
(drops alpacka) Finns det någonting jag kan göra med det för att det inte ska stickas så mycket? (Eller ska jag ge upp och köpa annat garn?
)
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?