Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
melon skrev:
Fryle skrev:
Knyttet & K skrev:
visslan skrev:
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Hur många sticknördspoäng får man om man hellre vill sticka än att gå på fest på en lördagkväll? :roll:
Jag väljer också stickning över fest :hide:
Eller att längta hem till stickningen om man gick på festen ändå... :wink:
Jag funderade ett tag på att ta med den. Men det kändes för osocialt (vilket jag visserligen är). Men jag går en stund och åker sen hem och stickar :tumup:
Jag tar ofta med stickningen, om det är en fest där jag känner att det är ok (mina ramar är dock ganska vida). På de flesta mindre tillställningar känns det inget konstigt att ta fram den efter maten framförallt om man hamnar pratandes i soffan ändå. När jag var på promovering med efterföljande bal häromsistens lämnade jag den dock hemma, men längtade efter den... (det var en urtråkig tretimmars ceremoni i en stor aula, ingen hade kunnat ha något att invända mot en stickning där!) trodde jag var ensam om såna funderingar.
Skönt att ha sticknördslikar :heart:

Jag känner mig skitnördig vill sticka. Lite oartig dessutom. Nu för tiden har jag börjat sticka lite varstans så folk börjar vänja sig.
:lol: jag känner igen mig på pricken, jag tar med mig stickningen överallt också och senast jag var på middag smet jag undan och stickade lite i smyg :rodna:
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
melon skrev:
Fryle skrev:
Knyttet & K skrev:
visslan skrev:
Bubbi skrev:
Knyttet & K skrev:Hur många sticknördspoäng får man om man hellre vill sticka än att gå på fest på en lördagkväll? :roll:
Jag väljer också stickning över fest :hide:
Eller att längta hem till stickningen om man gick på festen ändå... :wink:
Jag funderade ett tag på att ta med den. Men det kändes för osocialt (vilket jag visserligen är). Men jag går en stund och åker sen hem och stickar :tumup:
Jag tar ofta med stickningen, om det är en fest där jag känner att det är ok (mina ramar är dock ganska vida). På de flesta mindre tillställningar känns det inget konstigt att ta fram den efter maten framförallt om man hamnar pratandes i soffan ändå. När jag var på promovering med efterföljande bal häromsistens lämnade jag den dock hemma, men längtade efter den... (det var en urtråkig tretimmars ceremoni i en stor aula, ingen hade kunnat ha något att invända mot en stickning där!) trodde jag var ensam om såna funderingar.
Skönt att ha sticknördslikar :heart:

Jag känner mig skitnördig vill sticka. Lite oartig dessutom. Nu för tiden har jag börjat sticka lite varstans så folk börjar vänja sig.
:lol: jag känner igen mig på pricken, jag tar med mig stickningen överallt också och senast jag var på middag smet jag undan och stickade lite i smyg :rodna:
:lol: :lol: :igenkänningsfniss:

Kaffemoster: Jag är impad, sjunga stämmor och sticka samtidigt, jag tycker det är många simultanpoäng på det :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
köra bil och sticka verkar liiite för farligt för mig. Fast som bussåkare i sthlm vet jag ju att folk gör allt möjligt i bilen! Man ser in i bilkö-bilarna mycket bra från bussen...

Jag har nästan slutat sticka sen jag fick Arvid. Lite tråkigt, men jag håller bebis hela tiden!
Användarens profilbild
Av Fryle
Är det någon som har det mönster som jag leter efter:
Trekantssjal i tunt ullgarn
Lättstickat spetsmönster (tex blad)
Aviga varven bara aviga maskor
Börjar med få maskor längst ned i spetsen
?
Fryle skrev:Är det någon som har det mönster som jag leter efter:
Trekantssjal i tunt ullgarn
Lättstickat spetsmönster (tex blad)
Aviga varven bara aviga maskor
Börjar med få maskor längst ned i spetsen
?
det låter ungefär som hälften av alla spetssjalar...
kan det vara Candle flame?
Kaffemoster skrev:jag orkar inte citera för det blir så långt då, men jag stickar alltid på repetitionerna med kören :D.

Det är en i syfte att jag ska hålla koncentrationen bättre på repetitionen, och jag har också insett att det hjälper mig att lära mig att sjunga mera utantill. Annars är jag väldigt notbunden (för jag läser noter rätt bra) och måste läsa hela tiden för att kunna min stämma. Men nu vill jag ju kunna sticka några maskor ibland även medans jag sjunger (annars har jag som alibi för stickningen att jag inte ska sitta och somna när andra stämmor övar så man är sysslolös) och då måste jag ju kunna stämman utantill :D.

Så det är verkligen två !
Det låter som du e stick tjejen i min styvfars kör. Måste kolla med honom om vad kören heter.
Av Britt
Garnet räckte precis :vågen: ! Jag har stickat ett par sockor och ett par vantar av två nystan ullgarn. 70 cm garn blev det kvar. Tror inte ens jag ska spara den lilla snutten. Jag är hemskt nöjd med mig själv som fick till det så precis. Ska fota och visa sen...
Juliusdotter skrev:
Kaffemoster skrev:jag orkar inte citera för det blir så långt då, men jag stickar alltid på repetitionerna med kören :D.

Det är en i syfte att jag ska hålla koncentrationen bättre på repetitionen, och jag har också insett att det hjälper mig att lära mig att sjunga mera utantill. Annars är jag väldigt notbunden (för jag läser noter rätt bra) och måste läsa hela tiden för att kunna min stämma. Men nu vill jag ju kunna sticka några maskor ibland även medans jag sjunger (annars har jag som alibi för stickningen att jag inte ska sitta och somna när andra stämmor övar så man är sysslolös) och då måste jag ju kunna stämman utantill :D.

Så det är verkligen två !
Det låter som du e stick tjejen i min styvfars kör. Måste kolla med honom om vad kören heter.
:fnissa:
Min kör ligger i Råsunda, det vore ju lite häftigt om det vore samma - men jag undrar det. Fast kanske. Eller också är vi flera som stickar.

Men om jag tänker igenom karlarna i min kör så känns den mest troliga kandidaten till din styvfar som en som börjar på H.
ellla skrev:Jag har haft sticktorka ett tag nu.
Vet inte alls vad jag ska göra.
Min hemligstickning har blivit klar tillomed...

Vad vill jag göra nu då??
Kanske ska göra ett gäng lovikkavantar med kärleksvante??
Karamellvisjögarnet kan få bli en revontuli åt mig... :wink: eller så får du komma hit och ta över mina projekt :lol:
  • 1
  • 230
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?