- ons nov 25, 2009 20:42
FUdnerar på det här med att tova i maskin, jag har stickat en hop med lovikkavantar nu som jag tänkte g ebort i julklapp. De är rätt bra i storlekarna nu så jag vill inte att de blir mindre utan bara att de "tovar ihop sig". Hur ska jag göra då? Köra dem i typ 40 grader? Ulltvätt?
Jag har ullkardor oxå, (någonstans...
) kan/ska jag karda dem lite innaneller efter tvätt för att få dem sådär mysigt lovikkalurviga?
Jag stickade ett par vantar för många år sen som jag knuggade på tvättbräda med såpa men de har aldrig blivit så mysiga. Kan inte komma ihåg om de är tvättade i maskin någon gång heller...
Jag har ullkardor oxå, (någonstans...

Jag stickade ett par vantar för många år sen som jag knuggade på tvättbräda med såpa men de har aldrig blivit så mysiga. Kan inte komma ihåg om de är tvättade i maskin någon gång heller...
Senast redigerad av MittNyaJag den ons nov 25, 2009 20:47, redigerad totalt 1 gånger.
: Sebastian : 090222 :
Bär mest i någon hemmasydd Mei Tai. Manduca om det ska gå snabbt och någon sjal från garderoben om jag ska bära länge.
Bär mest i någon hemmasydd Mei Tai. Manduca om det ska gå snabbt och någon sjal från garderoben om jag ska bära länge.