Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Björklöv skrev:
MuuM skrev:
Björklöv skrev::gaah: Jag håller på att bli galen tror jag, eller så sitter jag försent med saker som kräver en mer vaken hjärna. Jag försökte mig på en början på en mössa igårkväll, tänkte jag skulle testa ML, eller snarare halv-ML. Men hur jag än gjorde så lyckades jag vrida arbetet jag vet inte hur många gånger så jag blev tvungen att riva upp och börja om från början. :gaah:

Nu har jag 112 maskor upplagda på en rundsticka och jag funderar starkt på att sticka några varv fram-och-tillbaka bara för att jag lättare ska undvika vridning i fortsättningen. Eller blir det oxå tokigt :hmm:
Jag vet, det är väldigt irriterande att vrida stickningen. :-( Enda tipset jag har är att vara supernoga när du börjar på första varvet. Att sticka fram och tillbaka något varv funkar, men då får du en liten söm längst ner. Inte hela världen, kanske.
Jag var SUPERNOGA men egentligen alldeles för trött, men likt förb¤#&%¤¤ så lyckades jag vrida eländet :evil: Nä, jag få ta en liten söm, det blir ju så kort bit så det går nog att få den ganska osynlig :tumup:
Kör! Själv ska jag börja på den här mössan, tänkte jag. Vill ha en liten stickning att varva min kofta med.
MuuM skrev:
Björklöv skrev:
MuuM skrev:
Björklöv skrev::gaah: Jag håller på att bli galen tror jag, eller så sitter jag försent med saker som kräver en mer vaken hjärna. Jag försökte mig på en början på en mössa igårkväll, tänkte jag skulle testa ML, eller snarare halv-ML. Men hur jag än gjorde så lyckades jag vrida arbetet jag vet inte hur många gånger så jag blev tvungen att riva upp och börja om från början. :gaah:

Nu har jag 112 maskor upplagda på en rundsticka och jag funderar starkt på att sticka några varv fram-och-tillbaka bara för att jag lättare ska undvika vridning i fortsättningen. Eller blir det oxå tokigt :hmm:
Jag vet, det är väldigt irriterande att vrida stickningen. :-( Enda tipset jag har är att vara supernoga när du börjar på första varvet. Att sticka fram och tillbaka något varv funkar, men då får du en liten söm längst ner. Inte hela världen, kanske.
Jag var SUPERNOGA men egentligen alldeles för trött, men likt förb¤#&%¤¤ så lyckades jag vrida eländet :evil: Nä, jag få ta en liten söm, det blir ju så kort bit så det går nog att få den ganska osynlig :tumup:
Kör! Själv ska jag börja på den här mössan, tänkte jag. Vill ha en liten stickning att varva min kofta med.
Åh, den var söt! Men hallå; hur var det nu med att påbörja nått nytt innan du avslutat det du håller på med :this: :wink:
Av Ponyo
Björklöv skrev:
MuuM skrev:
Björklöv skrev:
MuuM skrev:

Åh, den var söt! Men hallå; hur var det nu med att påbörja nått nytt innan du avslutat det du håller på med :this: :wink:
Tule! En sådan måste jag sticka till kollegans bebis också.
Användarens profilbild
Av MuuM
Björklöv skrev:
MuuM skrev:
Björklöv skrev:
MuuM skrev:

Vaaaa? Nåt sånt har jag väl aldrig sagt? och koftan är ju näääästan klar, bara ärmarna kvar ju. 8)
Jag har just betalat en order med garn som jag lade tidigare idag. 730 kr (bla jakull till den där koftan jag efterlyste för ett tag sedan) Ordernummer? 730! :lol:

Jag menar, vad är oddsen? Jag trodde först att jag sett snett, när jag insåg att jag fyllde i samma siffra på två ställen i betalningen :D.
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:Jag har just betalat en order med garn som jag lade tidigare idag. 730 kr (bla jakull till den där koftan jag efterlyste för ett tag sedan) Ordernummer? 730! :lol:

Jag menar, vad är oddsen? Jag trodde först att jag sett snett, när jag insåg att jag fyllde i samma siffra på två ställen i betalningen :D.
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av tweed
Kaffemoster skrev:Jag har just betalat en order med garn som jag lade tidigare idag. 730 kr (bla jakull till den där koftan jag efterlyste för ett tag sedan) Ordernummer? 730! :lol:

:lol: JAg har typ fem nystan jakull här hemma, har börjat sticka en spetssjal av det, men jag kommer inte vidare på den :roll: undrar vad jag ska göra av dem istället :hmm:
Användarens profilbild
Av MuuM
Yay! :vågen: Fuskollen till R jag påbörjade för typ två månader sen är nu klar. Alla trådar är fästa. Modellen sover, men jag hoppas han gillar dem lika mycket som han gillar raggisarna.

Nu är det koftan som ska bli klar. Tänk att den är så tråkig... Ärmar till mig är så låååååånga!
Av Ponyo
MuuM skrev:Yay! :vågen: Fuskollen till R jag påbörjade för typ två månader sen är nu klar. Alla trådar är fästa. Modellen sover, men jag hoppas han gillar dem lika mycket som han gillar raggisarna.

Nu är det koftan som ska bli klar. Tänk att den är så tråkig... Ärmar till mig är så låååååånga!
Bara ärmar kvar nu? Bara målsträckan kvar. Heja heja!
Användarens profilbild
Av ellla
Kosmos skrev:Mina strumpor har fastnat.... Jag stickar och stickar men de blir ju inte längre :hmm: Knasigt det där :wink:
det blir så... De växer aldrig klart liksom... Jag behöver sätta en liten tråd där jag börjat för att se att det faktiskt händer något när jag stickar!
Användarens profilbild
Av MuuM
MuuM skrev:Yay! :vågen: Fuskollen till R jag påbörjade för typ två månader sen är nu klar. Alla trådar är fästa. Modellen sover, men jag hoppas han gillar dem lika mycket som han gillar raggisarna.

- E de min lila halsduk?
- Ja, det är det.
- Men jag vill inte haaaa en lila halsduuuk!!!

Så kan det gå. :fnissa: Men han gick med på att prova den iallafall, så vi får se om den går på, med argumentet att den gula måste tvättas...
Nu i veckan kom mer garn till mina fingervantar-utan-halva-pekfingret- Det tare ju inte många minuter att sticka klart, varför tar det emot så att göra det?`

Istället stickar jag på min revontuli som är helt underbar. :loving:
Användarens profilbild
Av melon
erisara skrev:Nu i veckan kom mer garn till mina fingervantar-utan-halva-pekfingret- Det tare ju inte många minuter att sticka klart, varför tar det emot så att göra det?`

Istället stickar jag på min revontuli som är helt underbar. :loving:
Såna där wips som blivit liggandes med bara någon liten detalj på är otroligt svårt att göra klara... Märkligt fenomen :hmm: :whut:

Heja heja. Om du fixar fingret så fixar jag dragkedjan på min jacka. Detta är alltså en utmaning :tumup:
  • 1
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?