Sia skrev:Grönöga skrev:Jag och treåringen håller på att planera ett bygge som han vill ha i julklapp Tänkte bygga stall och sådant i kraftig kartong, och ev något/några slags rum till ett dockhus också. Vet inte ifall det är något man vill ge bort till andras barn men kanske något att roa de egna barnen med under julen?
Att du inte köper tunn masonit och bygger i istället! lite dyrare, men håller mycket längre, och blir snyggt när man målar på det.
Kan den vara så mycket dyrare? Jag köpte en stor masonitskiva för att lägga som botten i en utdragssäng där några spjälor är trasiga. Den kostade 59:- på K-rauta och då är den ju 120x250 cm.
Imorgon tänkte jag påbörja ärtpåseprojektet.
Ni som sytt ärtpåsar:, hur stora har ni gjort dem, och hur mycket ärtor har ni i?
Jag har även ett nytt julklappsprojekt på g som jag tänkte dela med mig av. Att fiska har varit på tapeten här hemma den senaste tiden så jag tänkte göra fiskespön med magnet längst ut och så sy fiskar i velour med magneter insydda så att man kan fiska upp dem. Jag tror det kommer bli en toppenpresent

Jag har köpt fin randig och prickig velour, riktigt färgglada fiskar ska det bli.