- tis nov 10, 2009 10:49
Skulle vilja fråga om tips på bärgrej (dvs sjal eller sele). Har en dotter som är elva månader. Vi hade en trikåsjal till henne som användes en hel del första 1-2 månaderna men sen trivdes hon inte riktigt med den längre så vi kom av oss. Började använda Babybjörn som vi fått i present som fungerat väldigt bra (även om jag inser att det väl är som att svära i kyrkan på det här forumet, sorry...) då hon är ganska liten i storlek. Nu börjar den selen kännas urvuxen och jag skulle vilja ha någon enkel grej som man kan ha med i affärer osv när hon ledsnar på vagnen eller bara när hon vill bli buren och man försöker laga mat eller liknande. Antagligen lär hon börja gå rätt snart också men kommer väl vilja bäras en del sen också. Har funderat på ringsjal, har jag förstått det rätt att den är något man kan ha barnet med på höften som ändå avlastar en själv? Jag vill nog inte bära på ryggen eftersom tanken mest är att ha den kortare stunder, inte långa promenader eller så. Funderade på ergo tidigare men inser att det jag vill ha är något enkelt, för kortare stunder, medan ergo känns som rätt krånglig att få på.
Tips någon?
Tips någon?