- mån nov 02, 2009 11:31
... när jag var med A på öppna förskolan. Vi brukar vara där då och då, och till en början var det som vanligt, men så var det några mammor bredvid mig som började prata med rätt höga röster och den ena sa något i stil med 'X är ju så stor nu, 6 mån, så nu känns det konstigt att amma honom längre' och den andra svarade att 'ja, när Y var sex mån slutade vi - då fick det vara bra, jag vill inte amma så stora barn'. Och där satt jag med A, 7 mån, som fortfarande till 90% livnär sig på mig...
och så började jag liksom se mig själv utifrån; jag kom till ÖF med A i sjalen, hade tygblöja på A och till på köpet hade han knallrosa byxor på sig dagen till ära.
Då kände jag mig lite som om jag kom från en annan planet... men när jag gick hem med A tryggt sovande i sjalen närmast hjärtat kände jag ju också förstås att jag till 100% är nöjd med de val jag gjort. Men ibland är det lite skönt att Sjalbarn finns så att man vet att man inte är alldeles ensam...

Då kände jag mig lite som om jag kom från en annan planet... men när jag gick hem med A tryggt sovande i sjalen närmast hjärtat kände jag ju också förstås att jag till 100% är nöjd med de val jag gjort. Men ibland är det lite skönt att Sjalbarn finns så att man vet att man inte är alldeles ensam...
Elias 04
Adrian 09
Adrian 09