Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
melon skrev:Ärtpåsar blir någ årets julklappJa, jag blev överraskad av att min plan blev så stor.Jag har skurit ut lappar till 18 st, det blir till barnen och 2 kusiner.
Sanna81 skrev:Jag funderar på att koka någon god marmelad och ha i fina glasburkar till några. Visst måste man kunna koka den redan nu och ha i kylen tills jul? Något säger mig nämligen att jag kommer att ha mindre långtråkigt i december än jag har nu... Jag funderar på blåbär och något merJag har frusit in i plastpåsar, tar upp och häller över dem i glasburkar strax före jul.
Sanna81 skrev:Jag funderar på att koka någon god marmelad och ha i fina glasburkar till några. Visst måste man kunna koka den redan nu och ha i kylen tills jul? Något säger mig nämligen att jag kommer att ha mindre långtråkigt i december än jag har nu... Jag funderar på blåbär och något merBlåbär & vanilj?
Sanna81 skrev:Jag funderar på att koka någon god marmelad och ha i fina glasburkar till några. Visst måste man kunna koka den redan nu och ha i kylen tills jul? Något säger mig nämligen att jag kommer att ha mindre långtråkigt i december än jag har nu... Jag funderar på blåbär och något merAbsolut att du kan det - så länge du inte drar in på sockret håller marmelad länge. Vill du däremot göra den mindre söt får du frysa den.
little_me skrev: Vita kakelplattor (har jag en massa) som man sätter möbeltassar under på och M får måla med porslinsfärg. Används som grytunderläggYes!
kamalot skrev:Provsmakat igen, nu smakar det riktigt juligt!little_me skrev:Jag provsmakade mitt julte idag igen, nu smakar det mer!kamalot skrev:Hur länge behöver ett te stå för att det ska ta smak? Jag gjorde ett julte igår, svart naturellt (Lipton Yellow Label, det enda osmaksatta jag hittade), apelsinskal, nejlikor, kardemumma och kanel. Det luktar alldeles LJUVLIGT men smakar bara Lipton Yellow Label än så längeÅh... jag vill göra te.. kan man använda kinesiskt te som bas tror ni?? det är det ju just ingen smak på!Det behövde nog stå och dra till sig lite smak först. Jag ska köpa nya nejlikor också, det var en påse som varit öppnad ett tag så de hade säkert tappat en del smak. Men det vore inte dumt att hitta något "grundte" som smakar mindre än Yellow Label ändå, kinesiskt säger du - smakar det mindre?
Anjapanja skrev:man kan ha ett kaffe- eller te-fat uppåner underst också! Då göms muttern under fatet!Ketronya skrev:Hon satte på självhäftande möbeltassar och det funkade, dom byggde nog höjd för att kunna stå trots muttern.Anjapanja skrev:Min svägerska gjorde ett 2-vånings kakfat av två udda tallrikar, en stor och en lite mindre samt en gängstav. Borrade hål i tallrikarna och fäste i staven med bricka och mutter. Med möbeltassar i botten och en skåpknopp i toppen på staven blev den jättefin och enklare än man tror!Kom till och tänka på en sak, hur kan den stå sen med muttern i botten?
eedar skrev:Vilken underbar tråd!!har fått massa inspiration!
men jag väntar med spänning på recept på smaksatt salt..
och så undrar jag vart ni köper fina burkar till tex marmelad, salva osv..
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?