Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Behöver nya nålar till overlocken... Vart kan man köpa det?
Dom är något mindre i "omfånget" än nålarna till min vanliga symaskin dessvärre. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Senast redigerad av Tiaramoll den sön okt 25, 2009 09:16, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Zai
Mari skrev:Behöver nya nålar till overlocken... Vart kan man köpa det?
Dom är något mindre i "omfånget" än nålarna till min vanliga syskin dessvärre. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Hos vanliga sybehörsbutiker skulle jag tro. Om inte din overlock är lika gammal som min för då finns inga nålar, fick vi erfara :shock: . Sambon gick iofs bara till två butiker men ingen hade hört talas om overlocknålar som är helt runda upptill. Nu har jag en handlingskraftig karl så han slipade helt sonika till ett par vanliga. Lycka till!
Av Tiaramoll
Zai skrev: Hos vanliga sybehörsbutiker skulle jag tro. Om inte din overlock är lika gammal som min för då finns inga nålar, fick vi erfara :shock: . Sambon gick iofs bara till två butiker men ingen hade hört talas om overlocknålar som är helt runda upptill. Nu har jag en handlingskraftig karl så han slipade helt sonika till ett par vanliga. Lycka till!
Vilken tur du har!
Nålarna finns inte här i Norrtälje i alla fall. Dom är platta i bak kant fast något mindre än "vanliga" nålar. Känns som att storleken kan vara ett STORT problem...
Användarens profilbild
Av nakum
Vad är det för maskin? Någon av maskinens återförsäljare borde ju ha passande nålar tänker jag. :D
Av Marine78
Sitter inte nålarna fast med justerbara skruvar? Har du provat att få i vanliga nålar? Annars vet jag inte vad jag skall komma med för råd förutom en annan overlock då, och det rådet vill man ju inte ha :wink:
Användarens profilbild
Av nakum
Mari skrev:Det är en otrolig billig och simpel tysk Victoria... Köpt via Tradera... :oops:
Hmm. Jag hade en vanlig symaskin av märket Victoria innan den gick sönder, men jag har alla nålar kvar till den. Om du vill kan jag skicka dem så kan du se ifall de passar? Jag har en uppsjö av symaskinnålar så jag behöver dem verkligen inte.
Det följde dock bara med 3 nålar, för jag glömde naturligtvis ta ur den som satt i när jag lämnade bort maskinen. :?
Av Tiaramoll
nakum skrev:
Mari skrev:Det är en otrolig billig och simpel tysk Victoria... Köpt via Tradera... :oops:
Hmm. Jag hade en vanlig symaskin av märket Victoria innan den gick sönder, men jag har alla nålar kvar till den. Om du vill kan jag skicka dem så kan du se ifall de passar? Jag har en uppsjö av symaskinnålar så jag behöver dem verkligen inte.
Det följde dock bara med 3 nålar, för jag glömde naturligtvis ta ur den som satt i när jag lämnade bort maskinen. :?

Åhh, det vore snällt! Jag ska i em kolla i Husqvarna butiken också och så finns det en butik i Täby som jag titta i. Fast det ser mörkt ut...
Användarens profilbild
Av nakum
Bara att skicka PM med adress så lägger jag på lådan. :tumup:
Av Tiaramoll
FiaLisa skrev:ebay är en bra källa för allehanda nålar.
Ebay är som en okänd djungel, jag begriper ingenting :oops:
Marine78 skrev:Sitter inte nålarna fast med justerbara skruvar? Har du provat att få i vanliga nålar? Annars vet jag inte vad jag skall komma med för råd förutom en annan overlock då, och det rådet vill man ju inte ha :wink:
Hur mycket vågar man ta i? Vore ju synd att "vålda" sönder maskinen helt och hållet...
Jag fick för mig att det kan vara holländska? Gjorde ett försök med googletraslate..

"Alla våra produkter förekommer i vårt lager logistiktjänster i Oldenzaal.

Beställningarna görs normalt från det inom 1 arbetsdag.

För paket upp till 30 pounds är att de skickas med DPD (1 dag)

För större paket är att de ska skickas med vanlig frakt. (2 till 3 dagar)"
nakum skrev:Jag fick för mig att det kan vara holländska? Gjorde ett försök med googletraslate..
Tack, tack. Tänkte inte på google translate... Fast ändock ingen kontakt information.

Overlocken kan ha att göra med Yamat också... Så här ser maskinens märkes skylt ut:

http://mammagladh.blogg.se/images/2009/ ... 273533.jpg

Enligt sysidan så heter nålen SY2020 (HAX1)10"-14" Har fått tips om en "okänd" webshop i england som säljer nålarna... Visst vågar jag chansa på en beställning?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?