Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av disavi
imorgon ska jag visa sjalar hos bm. det är en föräldragrupp jag ska visa.
det känns lite läskigt.. jag är inte alls van att prata inför folk på det viset och jag har (haft) problem med den sociala biten.
mådde väldigt dåligt för några år sedan så jag vågade knapp ut på stan..

men nu ska jag alltså stå framför flera (vet inte hur många) och prata om mina älskade sjalar.. :gomma:

något jag bör tänka på?

uppdatering

det gick så bra.. :vågen:
jag stod utanför dörren i flera min. funderande, ska jag knacka eller gå härifrån. eller ska jag knacka och springa? :lol:
och sen knackade jag.. :tumup: jag kom lite tidigt så jag fick vänta i 20 min. men då fick jag tid att lugna ner mig och andas..

väl inne gick det skitbra. dom lyssnade på mig. jag förklarade att det var första gången jag gjorde så här och att jag var nervös.
men sen så gick det av bara farten. det var två st som verkade intresserad.. och några var totalt anti verkade det som..
men ändå, jag känner mig så nöjd! :app: och stolt!
Senast redigerad av disavi den tor sep 24, 2009 10:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sanna73
De är inte farliga, de är nyfikna på vad du har att säga. Prata långsamt och våga titta på dem du talar med för då är det mycket lättare att lyssna.

Kram och lycka till :heart:
Det kommer gå strålande :tumup:
Av Hell Cat
You go girl! :vågen:
En sak som är bra att tänka på är att DU sitter på kunskapen om sjalar och sjalande och de kan (förmodligen) inte så mycket om det ämnet. Ergo; du har "övertaget"! :heart:
Och taaaalaaaa lååångsaaamt, det ska kännas som du pratar jättelångsamt för då brukar det vara lagom takt :wink:
Användarens profilbild
Av disavi
JennyB73 skrev:You go girl! :vågen:
En sak som är bra att tänka på är att DU sitter på kunskapen om sjalar och sjalande och de kan (förmodligen) inte så mycket om det ämnet. Ergo; du har "övertaget"! :heart:
Och taaaalaaaa lååångsaaamt, det ska kännas som du pratar jättelångsamt för då brukar det vara lagom takt :wink:
är det inte väldigt svårt att tala långsamt när man är nervös?
Av Hell Cat
disavi skrev:
Fast det kan hjälpa att tvinga sig att tala långsamt, ta ett extra andetag då och då. Ett sak som jag vet att vissa tycker fungerar är att säga till dem man ska tala inför att man är lite nervös så sticker man "hål på ballongen" om du fattar vad jag menar...
Användarens profilbild
Av disavi
JennyB73 skrev:
disavi skrev:
Fast det kan hjälpa att tvinga sig att tala långsamt, ta ett extra andetag då och då. Ett sak som jag vet att vissa tycker fungerar är att säga till dem man ska tala inför att man är lite nervös så sticker man "hål på ballongen" om du fattar vad jag menar...
ja, kanske där jag skulle börja..
Användarens profilbild
Av tinaw
Du vet vad jag har sagt :tumup: det kommer att gå lysande! :D

Prata långsammare än du tycker känns ok. Var inte rädd för pauser, åhörarna kan till och med tycka att det är lite skönt att det blir lite tyst någon gång ibland. Jag brukar ha ett glas vatten till hands, man blir torr i halsen och dessutom ger det en något att göra när man plötsligt är helt tom i huvudet :wink:

Och så inledning/avslutning. Tänk ut var du börjar och var du slutar (efter frågestund och ev en kort sammanfattning).

Och satsa på att ha kul! Det märks alltid när man har roligt, och dessutom slappnar man av och det blir mycket lättare att visa.
Användarens profilbild
Av disavi
tinaw skrev:Du vet vad jag har sagt :tumup: det kommer att gå lysande! :D

Prata långsammare än du tycker känns ok. Var inte rädd för pauser, åhörarna kan till och med tycka att det är lite skönt att det blir lite tyst någon gång ibland. Jag brukar ha ett glas vatten till hands, man blir torr i halsen och dessutom ger det en något att göra när man plötsligt är helt tom i huvudet :wink:

Och så inledning/avslutning. Tänk ut var du börjar och var du slutar (efter frågestund och ev en kort sammanfattning).

Och satsa på att ha kul! Det märks alltid när man har roligt, och dessutom slappnar man av och det blir mycket lättare att visa.
jag tänkte faktiskt börja med att berätta om mitt första sjalmöte.. :loving:
Användarens profilbild
Av tinaw
"Också detta ska gå över"

Ibland går det inte bra alls. Sen kommer en ny dag. Och det spelar sällan någon negativ roll i det långa loppet, snarare lär man sig nästan mest de gångerna det inte blir så lyckat. Går det inte alls bra så går det inte alls bra. Då går du hem och gråter en skvätt och beklagar dig för oss här (ring!!!! kvinna!!!) och sen blir det inget mer med det. Det går över.

:heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?