Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Umma skrev:leonie-Tack! Det är M&K ekoull, färg petrol. Ljuvligt garn, tänker sticka en tröja till i det garnet!![]()
![]()
oj vad fint det blev!! Vilket garn använder du?
Bubbi skrev:Visst är den!
Underbar!
Nettan skrev:Har ett problem.På A. svarar jag prova med att gå ner ett nummer i stickstorlek just vid resåren, det brukar jag göra och jag tycker nog resåren blir stunsigare då.
När jag stickar resårstickning blir det inte sådär ihopdraget som det skall vara utan uttöjt. Varför blir det så? Det kvittar om jag gör med 1r,1a eller 2r,2a.
Ingenting jag stickar blir ju bra när det inte går att fåtill resåren.![]()
Kan det vara att jag stickar vänsterhänt?
Nettan skrev:leonie:På Ravelry!
underbar
![]()
Vart finns mönstret till den?
Nettan skrev:Har ett problem.Vad är det för garn du stickar i? Ull eller bomull? Är det bomull så blir det plattare, det är inte så elastiskt som ull.
När jag stickar resårstickning blir det inte sådär ihopdraget som det skall vara utan uttöjt. Varför blir det så? Det kvittar om jag gör med 1r,1a eller 2r,2a.
Ingenting jag stickar blir ju bra när det inte går att fåtill resåren.![]()
Kan det vara att jag stickar vänsterhänt?
marlene skrev:Hejhopp jag behöver lite hjälpGlöm... jag fixade det själv![]()
Jag har börjat sticka en mössa, lite sådär på frihand (lever lite farligt) Först gjorde jag den alldeles för stor så jag fick börja om men nu verkar det bli bra storlek. Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare, hur mycket jag ska minska osv för att det ska bli bra? Jag har stickat drygt 10 cm, när ska jag börja minska och hur mycket i taget?
Det är lite såhär jag vill att den ska se ut http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 17&lang=se fast jag stickar omvänt, jag började från andra hållet alltså

Umma skrev: På A. svarar jag prova med att gå ner ett nummer i stickstorlek just vid resåren, det brukar jag göra och jag tycker nog resåren blir stunsigare då.Det drar inte ihop sig allv, vilken storlek jag än använder på stickor. stickar nästan bara i ullgarn.Men det beror lite på vilket garn man har också, ull är ju mer elastiskt och blir finare i resårstickning än bomull som är lite svårare att få till.
På B. vet jag intedet vet jag ingenting om alls faktiskt, hade varit intressant att se hur det går till....
leonie skrev: På Ravelry!Får leta där då, vad heter den? Owls?![]()
leonie skrev:Nästan uteslutande i ren ull, det blir nästan stretchigare när jag stickar slätstickning.
Vad är det för garn du stickar i? Ull eller bomull? Är det bomull så blir det plattare, det är inte så elastiskt som ull.
melon skrev:marlene: Bilden vore skitsnygg som avatarJa det vore nog inte så tokigt, mina favorit färger i kombination och min älskade kamera
Nettan skrev:Får leta där då, vad heter den? Owls?Umma skrev: På A. svarar jag prova med att gå ner ett nummer i stickstorlek just vid resåren, det brukar jag göra och jag tycker nog resåren blir stunsigare då.Det drar inte ihop sig allv, vilken storlek jag än använder på stickor. stickar nästan bara i ullgarn.Men det beror lite på vilket garn man har också, ull är ju mer elastiskt och blir finare i resårstickning än bomull som är lite svårare att få till.
På B. vet jag intedet vet jag ingenting om alls faktiskt, hade varit intressant att se hur det går till....
leonie skrev: På Ravelry!![]()
Umma skrev:Var hittar man riktigt fina knappar? Jag vill ha knappar i trä, helst snidade lite snyggt som hjärtan och blommor och sådant...helst obehandlade eller oljade kanske i björk, en, rosenträ.... Inga låga krav här inte!Om du ska ha det till att knäppa stickade saker säger jag bara: Köp runda knappar! Sedan kan de ju vara olika trevliga färger och så, men oregelbundna former på knappar är ett elände framförallt i stickat.
Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?