Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Umma skrev:leonie- :love: :app: :vågen: oj vad fint det blev!! Vilket garn använder du?
Tack! Det är M&K ekoull, färg petrol. Ljuvligt garn, tänker sticka en tröja till i det garnet!

Bubbi skrev::loving:
Underbar!
Visst är den! :vågen:
Har ett problem.
När jag stickar resårstickning blir det inte sådär ihopdraget som det skall vara utan uttöjt. Varför blir det så? Det kvittar om jag gör med 1r,1a eller 2r,2a.
Ingenting jag stickar blir ju bra när det inte går att fåtill resåren. :(
Kan det vara att jag stickar vänsterhänt?
Av Umma
Nettan skrev:Har ett problem.
När jag stickar resårstickning blir det inte sådär ihopdraget som det skall vara utan uttöjt. Varför blir det så? Det kvittar om jag gör med 1r,1a eller 2r,2a.
På A. svarar jag prova med att gå ner ett nummer i stickstorlek just vid resåren, det brukar jag göra och jag tycker nog resåren blir stunsigare då. :tumup: Men det beror lite på vilket garn man har också, ull är ju mer elastiskt och blir finare i resårstickning än bomull som är lite svårare att få till.
På B. vet jag inte :hmm: det vet jag ingenting om alls faktiskt, hade varit intressant att se hur det går till....
Senast redigerad av Umma den tis sep 22, 2009 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
Nettan skrev:leonie:
:love: underbar :love:
Vart finns mönstret till den?
På Ravelry! :wink:

Nettan skrev:Har ett problem.
Vad är det för garn du stickar i? Ull eller bomull? Är det bomull så blir det plattare, det är inte så elastiskt som ull.
marlene skrev:Hejhopp jag behöver lite hjälp :D

Jag har börjat sticka en mössa, lite sådär på frihand (lever lite farligt :wink: ) Först gjorde jag den alldeles för stor så jag fick börja om men nu verkar det bli bra storlek. Men nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare, hur mycket jag ska minska osv för att det ska bli bra? Jag har stickat drygt 10 cm, när ska jag börja minska och hur mycket i taget?

Det är lite såhär jag vill att den ska se ut http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 17&lang=se fast jag stickar omvänt, jag började från andra hållet alltså :roll:
Glöm... jag fixade det själv

Bild
jag är nog väldigt nöjd, den kanske inte är det snyggaste här i världen men det är första mössan jag stickar klart och det utan mönster dessutom :shock: :D
Umma skrev: På A. svarar jag prova med att gå ner ett nummer i stickstorlek just vid resåren, det brukar jag göra och jag tycker nog resåren blir stunsigare då. :tumup: Men det beror lite på vilket garn man har också, ull är ju mer elastiskt och blir finare i resårstickning än bomull som är lite svårare att få till.
På B. vet jag inte :hmm: det vet jag ingenting om alls faktiskt, hade varit intressant att se hur det går till....
Det drar inte ihop sig allv, vilken storlek jag än använder på stickor. stickar nästan bara i ullgarn.
leonie skrev: På Ravelry! :wink:
Får leta där då, vad heter den? Owls? :hmm:
leonie skrev:
Vad är det för garn du stickar i? Ull eller bomull? Är det bomull så blir det plattare, det är inte så elastiskt som ull.
Nästan uteslutande i ren ull, det blir nästan stretchigare när jag stickar slätstickning.
Och så har jag precis lärt mig citera flera inlägg :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Nettan skrev:
Umma skrev: På A. svarar jag prova med att gå ner ett nummer i stickstorlek just vid resåren, det brukar jag göra och jag tycker nog resåren blir stunsigare då. :tumup: Men det beror lite på vilket garn man har också, ull är ju mer elastiskt och blir finare i resårstickning än bomull som är lite svårare att få till.
Det drar inte ihop sig allv, vilken storlek jag än använder på stickor. stickar nästan bara i ullgarn.
leonie skrev: På Ravelry! :wink:
Får leta där då, vad heter den? Owls? :hmm:

Drar du åt i tråden precis efter din aviga maska? Bara en tanke jag fick.

Sök på owls så hittar du den nog. Den är supersnabbstickad.

marlene: Ja, det är jättefina färger, jag blir alldeles glad av bilden.
Användarens profilbild
Av Fryle
Umma skrev:Var hittar man riktigt fina knappar? Jag vill ha knappar i trä, helst snidade lite snyggt som hjärtan och blommor och sådant...helst obehandlade eller oljade kanske i björk, en, rosenträ.... Inga låga krav här inte! 8)
Om du ska ha det till att knäppa stickade saker säger jag bara: Köp runda knappar! Sedan kan de ju vara olika trevliga färger och så, men oregelbundna former på knappar är ett elände framförallt i stickat.

Vad är det förresten för korsotvärskofta somliga av er pratar om?
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?