Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Har testat med en docka några gånger innan jag vågade. Höll mig i sängen vid knytandet (var ensam hemma så inga extra händer fanns att tillgå), lite pirrigt första gången. Knöt en omsluten ryggsäck, grabben var bökig och gnyig = trött. Behöver väll knappas säga att han somna nästan omgående :loving: . Bar ingen längre stund då jag inte fått till spänningen helt perffa, men övning ger färdighet. Och oj vad bekvämt det var å vad skönt att ha händer och famn fria, kunde plocka undan lite saker som skulle ut i boden och behövde hela famnen till det.

Nu behöver jag råd. Var svårt att få honom i en grodpossition så jag knöt under knävecken. Han e en ganska lång grabb för fem veckor (59cm för 1,5veckor sedan). Skall jag knixa lite mer å få honom i grodis, eller kan det funka med knävecks varianten?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har också lite svårt att få till grodis på ryggen, den är ju inte lika... rund som magen :fnissa:
Vi kör ändå, det är inte så ofta och inte så långa stunder han sitter där, det är ju ändå mest magen än så länge. Från början använde jag bara trikåsjal även på ryggen (WBS) och då knör jag över honom, alltstå inte mellan benen alls. Man känner ju om han börjar glida iväg likssom, och det blir ju rätt så tight så han sitter bra där trots att han inte har ngt tyg mellan benen.
Fast jag knyter ju förståss omslutet kryss, det är ju lite annorlunda.
Användarens profilbild
Av loppatoppa
Har oxå lyckats igår:D Blev inte riktigt bra, men han satt där! Kändes lättare att bära m än på magen:) Fast man missar ju myset lite...
Av IEDN
:vågen: Visst är det härligt när det lyckas. Är jag stressad eller måste ha henne på ryggen länge har jag börjat använda weegon istället eftersom då är jag säker på att hon sitter där hon ska och jag lät kan plocka ner henne från ryggen.
loppatoppa skrev:Har oxå lyckats igår:D Blev inte riktigt bra, men han satt där! Kändes lättare att bära m än på magen:) Fast man missar ju myset lite...
Vist saknar man lite mys, men det är ganska härligt att höra små andetag bakom en och känna bröstkorgen häva sig mot ryggen och så blir man härligt varm (både inombords och om ryggen) :loving:
Av IEDN
Juliusdotter skrev:
IED skrev::vågen: Visst är det härligt när det lyckas. Är jag stressad eller måste ha henne på ryggen länge har jag börjat använda weegon istället eftersom då är jag säker på att hon sitter där hon ska och jag lät kan plocka ner henne från ryggen.
weegon? Är det en sele?
Japp det är det, köpte den när jag väntade min son och är guld värd när man behöver få upp dem snabbt på ryggen.
IED skrev:
Juliusdotter skrev:
IED skrev::vågen: Visst är det härligt när det lyckas. Är jag stressad eller måste ha henne på ryggen länge har jag börjat använda weegon istället eftersom då är jag säker på att hon sitter där hon ska och jag lät kan plocka ner henne från ryggen.
weegon? Är det en sele?
Japp det är det, köpte den när jag väntade min son och är guld värd när man behöver få upp dem snabbt på ryggen.
Googlade och den har jag sett förut, verkar dock inte vara någon jag hört så mycket om då det inte klickade för mig.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?