Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bubbi skrev:
Lundie skrev:Det måste vara tidernas största myt, att barn blir bortskämda av för mycket närhet.

Hur gjorde man innan det fanns vagnar? Band fast ungen i ett snöre och drog det några meter bakom sig för att inte riskera att skämma bort det?
:fnissa:
Ja, så gjorde i alla fall jag, och Sigvard är så självständig nu. Självklart ska barnet åka baklänges i snöret, att se ryggtavlan på sin förälder är inte bra, då blir de ju bortskämda såklart. :this:
Användarens profilbild
Av Catti36
Lundie skrev:Det måste vara tidernas största myt, att barn blir bortskämda av för mycket närhet.

Hur gjorde man innan det fanns vagnar? Band fast ungen i ett snöre och drog det några meter bakom sig för att inte riskera att skämma bort det?
Nej nej nej. barnet satt förstås kvar hemma i grottan ensamt. Så får man självständiga barn. :roll:
Av Lenaskeå
Catti36 skrev:

Nej nej nej. barnet satt förstås kvar hemma i grottan ensamt. Så får man självständiga barn. :roll:
:tumup: :lol:
Användarens profilbild
Av sussry
Catti36 skrev:

:app: :lol: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Nemo
Catti36 skrev:

:urule: Tack för att du öppnat mina ögon - tur att jag fick veta det innan Lillasyskon kom... :roll: :D
Användarens profilbild
Av Angelicc
FruFrid skrev:Visst skämmer man bort sitt barn om man bär mycket! Man skämmer bort det med närhet, trygghet och kärlek :vågen:
:vågen: :vågen: va bra skrivet!

Lola sov på min sambos bröst den första veckan/veckorna när vi skulle sova. Det var jättepraktiskt. Jag brukade amma henne och sambon rapade henne och somna efteråt. På morgonen brukade jag få lirka bort henne från hans brösthår. Det är ju rätt så mysigt att skämma bort sin bebis
Av sjaltokan
mari_tres skrev:Och jag gör glatt allt jag kan för att skämma bort mina barn så mycket som möjligt :heart:
:iagree:
I allafall med kärlek, närhet och bärande.. :heart:
Användarens profilbild
Av Lojse
äh, lägg av det handlar inte om att skämma bort utan att tillgodose barnets behov!

min svärfar sa något väldigt väldigt klokt ibörjan där någonstans och det var i stil med att
" men han e ju bara glad hela tiden, det visar ju vilka bra föräldrar ni är"

och varje gång någon frågar "är han snäll, får ni sova" så tänker jag alltid på min mamma som surt svarade en tant en gång:
"vadå finns det elaka bebisar?? nej min dotter är en ypperlig förälder och mitt barnbarn är den nöjdaste bebisen jag någonsin har träffat"

så strunta i vad folk tycker, så länge era barn e glada och mår bra så gör ni allt rätt ;P
Användarens profilbild
Av binaem
De flesta i min omgivning är positiva och ser det som om jag ger precis det en liten bebis behöver - närhet och kärlek och att få vara med där det händer grejer nu när hon ä rlite större och nyfiknare.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Alltså: tycker man att det är att skämma bort en veckogammal bebis när man bär den så har man inte alla skruvar riktigt åtdragna!! :hopmad:
Tråkigt för dig att behöva hör sånt trams, men tur att du vet att det är just trams och inget annat!
Grattis till lilla!!
Tänk att ha en liten att mysa med i trikåsjal... :lovecomputer: :loving:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Din mamma skrev:
Bubbi skrev:

:fnissa:
Ja, så gjorde i alla fall jag, och Sigvard är så självständig nu. Självklart ska barnet åka baklänges i snöret, att se ryggtavlan på sin förälder är inte bra, då blir de ju bortskämda såklart. :this:
:rofl:
Användarens profilbild
Av babette
:siishah: MAN KAN ALDRIG SKÄMMA BORT SITT BARN MED NÄRHET!!!!!Men jag har också fått kommentarer av t ex min mamma att jag skämmt bort barnen genom att alltid bära dem i sjal/sele. Det är ju det naturligaste som finns för ett barn att vara nära. Allra mest när de ska sova och när de är minisar. Men också sen när de blir större för det är så mycket annat som är nytt. t ex börja dagis, vara ensam hos farmor/ mormor. Såklart att de behöver närhet då med!!!! Jag blir arg på dem som hävdar att det är att skämma bort. Skämma bort kan man bara göra med prylar. :evil: :evil: :evil:
Skit i dom bara. Jag har råkat ut för många åsikter och dumma kommentarer, särskilt på mitt jobb. Jag och Embla har sovit ihop jämt, vi bär massor fortfarande och jag är oerhört stolt över den närhet vi har :loving: , både fysiskt och mentalt!

Jag tror att många hackar på det för att rättfärdiga för sig själva att de inte gjorde samma val. Det känns som om de som är nöjda med att inte ha burit och inte samsovit, de behöver inte trycka till andra heller. För många accepterar mina val, även om de själv gjort annorlunda.
Av Hell Cat
Jag fick höra av min bror nu senast att det nog inte var bra att sova tillsammans med Arvid för då kommer han vänja sig vid det och aldrig sova ensam. Jag replikerade med "Åja, när han är 15 år vill han nog inte sova hos oss längre!" De har HELT annorlunda föräldraskap än mig i mångt och mycket, de har kört med "sova hel nattenkur" och söver sina barn i barnvagn mitt på dagen, vare sig de vill sova eller inte, för de har bestämt att de SKA sova en viss tid på dagen. J tyckte jag var konstig som inte bekymrade mig så mycket om A somnade eller inte 8)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?