Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av June
Min nya bb-tai kom med posten idag och jag har gjort nagra provknyt, men vet inte om jag gor ratt. Nagon som har knytbeskrivning med bilder sa jag kan se?
Användarens profilbild
Av June
Tack! Ska genast kolla in länken mer noggrant, men det verkar ju som jag gjorde rätt i alla fall.
Användarens profilbild
Av June
Har kollat in länken mer nu, men då jag gärna vill korsa både fram och bak och sen knyta fram tycker jag att axelbanden är lite korta. Ska man förlänga banden och med vilket tyg i så fall, eller är det bättre att knyta annorlunda (såg att tjejen inte korsade fram som jag trodde man skulle göra)?
Av legenden29
Jag gillar att korsa o skulle nog förlänga. Skulle ta ett tyg som inte är helt stumt ("döda" en gammal sjal?) o sy på. Jag gillar inte den varianten när det blir som ryggsäck över axlarna, men jag tränar mig på att bära även så....
Användarens profilbild
Av June
legenden29 skrev:Jag gillar att korsa o skulle nog förlänga. Skulle ta ett tyg som inte är helt stumt ("döda" en gammal sjal?) o sy på. Jag gillar inte den varianten när det blir som ryggsäck över axlarna, men jag tränar mig på att bära även så....
Tänkte prova ryggsäck med dottern imorgon, men undrar samtidigt om man ska göra som en med sjal och ta axelbanden över ena benet och under andra benet eller om det finns andra sätt som är bättre? Och om man när man knyter midjebältet ska låta MT hänga ned så att man har utsidan mot ryggen eller om man ska knyta med insidan mot ryggen (svårt att förklara, hoppas ni förstår)? Hur gör ni, jag tycker ibland det känns som om dottern hänger förmycket och detta kan jag inte minnas att jag upplevt med sjalen?

Att döda en sjal kan jag inte (har ingen att döda), men jag letar tyg att förlänga och även fixa till huvudstödet med. Använder än så länge en halsduk som stöd för huvudet när jag är själv, men den fungerar inte att förlänga med (för elastisk).
Användarens profilbild
Av Jolin
jag tycker det är väldigt mycket mer skönt när man tvinnar eller gör enkel knut fram så man får vikten fördelat över bröstet. kan bära så i timmar. Breder ut banden över barnets rumpa med vilket avlastar ytterligare. Banden kan nog vara lite korta, de räcker precis till mig med det knytet och jag är stl 36.
Ang BB-tai så har jag ett ytterligare tips.Jag har sprättat 2 sömmar vit hurudstödet och och det blev mycket bättre!! ny drar jag upp det så det täcker barnets huvud själv utan hjälp.
Användarens profilbild
Av June
LillGrodan skrev:jag tycker det är väldigt mycket mer skönt när man tvinnar eller gör enkel knut fram så man får vikten fördelat över bröstet. kan bära så i timmar. Breder ut banden över barnets rumpa med vilket avlastar ytterligare. Banden kan nog vara lite korta, de räcker precis till mig med det knytet och jag är stl 36.
Ang BB-tai så har jag ett ytterligare tips.Jag har sprättat 2 sömmar vit hurudstödet och och det blev mycket bättre!! ny drar jag upp det så det täcker barnets huvud själv utan hjälp.
Ska prova att tvinna och göra enkelknut och se om det fungerar. Har redan provat både att ha axelbanden över och under och bara över och vet inte vilket jag föredrar ännu. Sprätta sömmarna vid huvudstödet funderade jag på att göra, har du bild på förbättringen?
Användarens profilbild
Av Jolin
June skrev:
LillGrodan skrev:jag tycker det är väldigt mycket mer skönt när man tvinnar eller gör enkel knut fram så man får vikten fördelat över bröstet. kan bära så i timmar. Breder ut banden över barnets rumpa med vilket avlastar ytterligare. Banden kan nog vara lite korta, de räcker precis till mig med det knytet och jag är stl 36.
Ska prova att tvinna och göra enkelknut och se om det fungerar. Har redan provat både att ha axelbanden över och under och bara över och vet inte vilket jag föredrar ännu. Sprätta sömmarna vid huvudstödet funderade jag på att göra, har du bild på förbättringen?
nej men kan försöka ta ett i helgen :tumup:
Användarens profilbild
Av June
LillGrodan skrev:
June skrev:
nej men kan försöka ta ett i helgen :tumup:
Ja, om du kunde göra det så vore det bra. Vill gärna se hur det blir innan jag sprättar.
Användarens profilbild
Av Jolin
här var denna tråden ja, jag skulle ju fota. ursäkta! det har inte blivit av, jag ligger och är superduper förskyld på soffan nu. ska fixa det!
Användarens profilbild
Av June
LillGrodan skrev:här var denna tråden ja, jag skulle ju fota. ursäkta! det har inte blivit av, jag ligger och är superduper förskyld på soffan nu. ska fixa det!
Jag orkade inte vänta längre så jag har redan sprättat sömmarna. Så för mig kvittar det. Krya på dig!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?