- mån aug 17, 2009 08:27
Du ska inte vända på diagrammet utan läsa från höger till vänster jämt.
kvarnvik skrev:Men då förstår jag inte varför du inte får ihop detmelon skrev:Så mycket fattar jag faktisktkvarnvik skrev:Det är bara de räta varven som står med på diagrammet. Det ser du längst till höger på siffrorna, det är varvnumren.melon skrev:Jodå, jag lyckades begripa och det gick bra, sen skulle jag sticka efter diagrammet, det gick bra i ett varv, sen fick jag repa uppkvarnvik skrev:Men jag stötte genast på patrull, med uppstarten. Vad betyder detta:Lägg upp fem maskor (efter sjalen är färdig sys första och femte maskan ihop)Start by casting on five (after finishing the shawl stitch 1 and stitch 5 are sewn together).Alltså, att jag ska lägga upp fem maskor fattar jag, men sen
Then k1, k1 through front and back loop ( or increase 1), k1=center, k1 through front and back loop (or increase 1), k1, wrong side: k3,p1,k3 => 7 stitches
Next row k2,k1 through front and back loop (or increase 1), k1=center, k1 through front and back loop (or increase 1), k2, wrong side: k4,p1,k4 => 9 stitches
1r, 1r stickas genom både främre och bakre maskbågen: öka 1m, 1r (:mittmaskan), öka 1, 1r.
Avig sida: 3r, 1a, 3r.
OM sjalen fortsätter på samma sätt så ska du öka genom att sticka i både främre och bakre maskbågarna på de två maskorna bredvid mittmaskan.Kolla in diagrammet här: http://freenet-homepage.de/haramis17/Ch ... attern.pdf När jag har stickat till vänsterkanten av diagrammet, så vänder jag och stickar tillbaka enligt diagrammet, eller? Alltså inte vänder arbetet, utan bara på diagrammet sas
Men jag får inte ihop det ändå, jag får återkomma med mina bekymmer ikväll, när jag sitter med det igen.