Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sara f
Jag vill ju också bli en proffsig sjalbärande mamma! Men det vill sig inte..... Jag övar och övar och ibland tycker jag att jag får till knytningarna jättefint. Men ibland går det inte alls :( Igår skulle jag och Nora ut på svampplockning i skogen. Knyter in henne i ett omslutet kryss (tror jag det heter), får in armarna bra (hennes alltså) och sjalen långt upp i nacken på henne som stöd. Så går vi..... Efter en liten stund somnar hon och huvudet blir till en lealös, hängande klump. Jag försöker förgäves vrida axlarna ur led för att komma åt och dra lite tyg upp över huvudet till stöd, men det gick inte...... Istället fick jag fortsätta gå, framåtböjd med näsan halvvägs till marken, för att hon skulle få stöd av huvudet mot min rygg. Hur blev det så här fel? När jag knöt in henne gången innan somnade hon också, och då gick det hur bra som helst!

Antar att det bara är övning som gäller. Fast har någon nåt tips tas det tacksamt emot :wink:
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag är jättedålig att få in huvudet under ett axelband när sonen somnar på ryggen, så jag brukar ta med en lös skarf som jag binder upp hans huvud med om han somnar. Funkar fin fint :tumup:
Användarens profilbild
Av Ingrid
sanna73 skrev:Jag är jättedålig att få in huvudet under ett axelband när sonen somnar på ryggen, så jag brukar ta med en lös skarf som jag binder upp hans huvud med om han somnar. Funkar fin fint :tumup:
Så brukar jag också göra! Har funderat på om man skulle försöka fixa en matchande "huvudscarf" för barnet av samma tyg som sjalen :)
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
sanna73 skrev:Jag är jättedålig att få in huvudet under ett axelband när sonen somnar på ryggen, så jag brukar ta med en lös skarf som jag binder upp hans huvud med om han somnar. Funkar fin fint :tumup:
:iagree:

Eller så är man lat och bär i sele istället :wink:
Användarens profilbild
Av sanna73
Ingrid skrev:
Så brukar jag också göra! Har funderat på om man skulle försöka fixa en matchande "huvudscarf" för barnet av samma tyg som sjalen :)
Har jag också funderat på, för ibland skär skarfen sig något fruktansvärt och det är ju verkligen för hemskt :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Ingrid
sanna73 skrev: Har jag också funderat på, för ibland skär skarfen sig något fruktansvärt och det är ju verkligen för hemskt :mrgreen:
Ha, ha, visst är man knäpp?? Men en docksjal i samma tyg kanske skulle funka? Om det finns, dvs.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker att det är jätte jobbigt när barnet somnar på ryggen i sjal, speciellt mellanstora barn. Små bebisar kanske man kan peta in huvudet på, men större barn som kanske inte har armarna inne i sjalen är ju hopplösa.

Jag har faktiskt gett upp tillfälligt och bär inte i sjal på ryggen utomhus om jag tror hon ska somna. Jag har inte hittat den ultimata scarfsen heller. Hade ett tag en Hoppediz docksjal, men den var ju rätt tjock och lite varm att ha runt huvudet på barnet.
Användarens profilbild
Av Selman_73
sara f skrev:Igår skulle jag och Nora ut på svampplockning i skogen.
......
Istället fick jag fortsätta gå, framåtböjd med näsan halvvägs till marken, för att hon skulle få stöd av huvudet mot min rygg.
Fördelen borde väl vara att du såg mycket svamp om du hade näsan halvvägs till marken. :Hahaa:

Skrattar bäst som skrattar sist förvisso....snart är jag väl där med min son. Inte på svampplockning dock - svamp är *blä* ;)
Användarens profilbild
Av mammahappy
JAg får inte heller till det med sjalen när jag bär Vilgot på ryggen och han somnar där.
Jag brukar ta en vikblöja (har alltid en sån med mig som kräktrasa/snutte) och den knyter jag runt huvudet så att han får stöd.
Så här:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Ingrid
mammahappy skrev:JAg får inte heller till det med sjalen när jag bär Vilgot på ryggen och han somnar där.
Jag brukar ta en vikblöja (har alltid en sån med mig som kräktrasa/snutte) och den knyter jag runt huvudet så att han får stöd.
Så här:
Bild
Bild
Du, den gillar jag! Den var smart! Man tager vad man haver... :tumsup:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ingrid skrev:
mammahappy skrev:JAg får inte heller till det med sjalen när jag bär Vilgot på ryggen och han somnar där.
Så här:
Bild
Bild
Du, den gillar jag! Den var smart! Man tager vad man haver... :tumsup:
Eller hur!
En vikblöja kan man ha till mycket saker. Just nu används de till allt annat än blöja :roll:
Så som sagt, jag har alltid för vana att ha med en vikblöja, för den kan man ha som solskydd, kräktrasa och även som huvudstöd när bebisen somnar! :tumsup:
Användarens profilbild
Av Ingrid
mammahappy skrev: En vikblöja kan man ha till mycket saker. Just nu används de till allt annat än blöja :roll:
Så som sagt, jag har alltid för vana att ha med en vikblöja, för den kan man ha som solskydd, kräktrasa och även som huvudstöd när bebisen somnar! :tumsup:
Ja, och vi brukar ha dem till golvtrasor och torka kissolyckor med - perfekt! :) (Har vi hamnat lite OT nu?)
Användarens profilbild
Av sparkler
Brukar knyta om krysset på ryggen och det funkar oftast bra. Men tipset om vikblöja eler scarf ska jag absolut ta efter!
Användarens profilbild
Av asa
Smart med vikis. Det ska jag anamma:)
Användarens profilbild
Av sara f
Tack så jättemycket för tipset! Ska prova nästa gång hon somnar där bak. Men är det inte svårt ändå, att få till det när man varken ser eller kan känna ordentligt?
Fördelen borde väl vara att du såg mycket svamp om du hade näsan halvvägs till marken. hahaa
Jodå det blev en del svamp :D Inte så skönt för ryggen, kanske, men för en svampälskare som jag var det värt det :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?