- lör aug 11, 2007 10:14
Jag vill ju också bli en proffsig sjalbärande mamma! Men det vill sig inte..... Jag övar och övar och ibland tycker jag att jag får till knytningarna jättefint. Men ibland går det inte alls
Igår skulle jag och Nora ut på svampplockning i skogen. Knyter in henne i ett omslutet kryss (tror jag det heter), får in armarna bra (hennes alltså) och sjalen långt upp i nacken på henne som stöd. Så går vi..... Efter en liten stund somnar hon och huvudet blir till en lealös, hängande klump. Jag försöker förgäves vrida axlarna ur led för att komma åt och dra lite tyg upp över huvudet till stöd, men det gick inte...... Istället fick jag fortsätta gå, framåtböjd med näsan halvvägs till marken, för att hon skulle få stöd av huvudet mot min rygg. Hur blev det så här fel? När jag knöt in henne gången innan somnade hon också, och då gick det hur bra som helst!
Antar att det bara är övning som gäller. Fast har någon nåt tips tas det tacksamt emot

Antar att det bara är övning som gäller. Fast har någon nåt tips tas det tacksamt emot