Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elinea
Froggie skrev:
Anso skrev:Visa en snygg bild på en BECO och så ska du se att hon smälter! :D
Hmmm, lite dyrt för kassakistan men bra mycket bekvämare och mer användbar en en BB-sele. Om hon nu ändå vill ha en BB-sele så finns det ju rätt många, nästan oanvända på beg.marknaden....... :)
:iagree:

En Beco är mycket bättre! Göd inte BabyBjörn-kassan :( Och tänk på den skackars bebisen som ska sitta i den... Det finns ju mängder med anledningar till varför BabyBjörn är "bannlyst" på SB, förutom den anledningen att det blir obekvämt för bäraren... Den är oergonomisk, barnet sitter illa i den, belastar höfterna och skrevet på bebben, ger inte stöd åt nacken/huvudet... (sen är de ju så fuuuuuula) 8)

Beco är ju som en MT, men med spännen och tampar och en praktisk ficka och luva/huvudstöd som är lätt att anpassa efter barnet. Den är otroligt enkel att använda och går att justera till att passa de flesta kroppsstorlekar. Sen är de ju såååå snygga också! :love:
I love my Lacework

Jag tycker att du ska skippa BabyBjörnen... Vill hon nödvändigtvis ha en så kan hon slösa de pengarna själv *hrmpfh* :wink:
Jag är verkligen ingen förespråkare för BabyBjörn. Har faktiskt aldrig provat och kommer inte göra det heller eftersom jag älskar min Sino, men jag undrar verkligen hur det är det där med ergonomin för barnet. jag hade ju också läst om att det inte är bra för barnet att sitta som de gör i BabyBjörn. Min man tycker att jag är för kritisk och att det bara är något "sjalälskare" hittat på det där att BabyBjörn inte är bra, så vi frågade en ortoped när vi var där med vår dotter. Hon hävdade då att BabyBjörn är jättebra för bebisar. Jag blev väldigt förvånad men hon är ju ändå ortoped så hon borde ju veta.. eller kanske var hon sponsrad av BabyBjörn :lol:

Min man älskar också sjalen, men han gillar inte att jag är så kritisk till BabyBjörn eftersom det enligt honom är helt utan anledning..
Användarens profilbild
Av Veronikak
På sjuttiotalet såg baby björnselarna ut mer som en mei tai (med eländigt smala och hårda remmar för bäraren och skavsårsorsakande outslitligt tyg - de delarna av selen har de definitivt förbättrat), men enligt baby björn själva fick de påpekande från läkare att den sittställningen med så brett mellan benen inte var bra för bäbisar (har jag läst på deras hemsida). Så de utvecklade i samråd med dessa läkare den bärställning som de nu har. Enligt dem. Det finns säkert gott om läkare som säger att babybjörn är den mest ergonomiska bärselen för barnet. Babybjörn skriver också att man bär barnet i selen som man skulle ha burit i armarna, och så har de en bild på någon som har klämt fast ett hängande barn mellan armarna och magen (väldigt naturligt bärsätt :roll: ). Så det där med ergonomi och vad som är allra bäst verkar inte finnas någon entydig konsensus om.
Användarens profilbild
Av Elinea
Veronikak skrev:På sjuttiotalet såg baby björnselarna ut mer som en mei tai (med eländigt smala och hårda remmar för bäraren och skavsårsorsakande outslitligt tyg - de delarna av selen har de definitivt förbättrat), men enligt baby björn själva fick de påpekande från läkare att den sittställningen med så brett mellan benen inte var bra för bäbisar (har jag läst på deras hemsida). Så de utvecklade i samråd med dessa läkare den bärställning som de nu har. Enligt dem. Det finns säkert gott om läkare som säger att babybjörn är den mest ergonomiska bärselen för barnet. Babybjörn skriver också att man bär barnet i selen som man skulle ha burit i armarna, och så har de en bild på någon som har klämt fast ett hängande barn mellan armarna och magen (väldigt naturligt bärsätt :roll: ). Så det där med ergonomi och vad som är allra bäst verkar inte finnas någon entydig konsensus om.

Fast ortopeden tyckte iofs även att sjalen var bra och jag tror hon hade missuppfattat hur en bebis sitter i en BabyBjörn för hon sa att det var bra just att de sitter i "grodställning" men det gör de ju inte i en BabyBjörn. Blev bara sur för att min man fick "rätt" enligt honom när hon sa som hon gjorde :angry: Har visat honom informationen på pepplon.se men han trodde nog mer på ortopeden..
Användarens profilbild
Av Aurian
Elin J skrev:
Veronikak skrev:På sjuttiotalet såg baby björnselarna ut mer som en mei tai (med eländigt smala och hårda remmar för bäraren och skavsårsorsakande outslitligt tyg - de delarna av selen har de definitivt förbättrat), men enligt baby björn själva fick de påpekande från läkare att den sittställningen med så brett mellan benen inte var bra för bäbisar (har jag läst på deras hemsida). Så de utvecklade i samråd med dessa läkare den bärställning som de nu har. Enligt dem. Det finns säkert gott om läkare som säger att babybjörn är den mest ergonomiska bärselen för barnet. Babybjörn skriver också att man bär barnet i selen som man skulle ha burit i armarna, och så har de en bild på någon som har klämt fast ett hängande barn mellan armarna och magen (väldigt naturligt bärsätt :roll: ). Så det där med ergonomi och vad som är allra bäst verkar inte finnas någon entydig konsensus om.

Fast ortopeden tyckte iofs även att sjalen var bra och jag tror hon hade missuppfattat hur en bebis sitter i en BabyBjörn för hon sa att det var bra just att de sitter i "grodställning" men det gör de ju inte i en BabyBjörn. Blev bara sur för att min man fick "rätt" enligt honom när hon sa som hon gjorde :angry: Har visat honom informationen på pepplon.se men han trodde nog mer på ortopeden..
Den ortopeden ger jag inte mycket för... Hon måste ju i så fall ha trott att BB fotfarande är breda i sitsen som de var från början :hmm: Antingen det eller så vet hon inte vad grodställning innebär Bild
Användarens profilbild
Av Veronikak
Elin J skrev:Fast ortopeden tyckte iofs även att sjalen var bra och jag tror hon hade missuppfattat hur en bebis sitter i en BabyBjörn för hon sa att det var bra just att de sitter i "grodställning" men det gör de ju inte i en BabyBjörn. Blev bara sur för att min man fick "rätt" enligt honom när hon sa som hon gjorde :angry: Har visat honom informationen på pepplon.se men han trodde nog mer på ortopeden..
Nu har jag begrundat deras instruktions"filmer" (och uj vad komplicerat det verkar vara att ta på sig en sådan, med massor av remmar att dra i, spännen att justera och knappar att knäppa, men man vänjer sig väl) - och det ser ut som att en pyttebäbis faktiskt sitter med benen rätt brett isär och lätt böjda, fast inte såpass att knäna kommer högre än höften, dvs vad sjalfolk kallar grodposition. Det är när man justerar selen så att den ska passa lite större (längre) barn som grenen blir smal, och särskilt om de ska sitta framåtvänt, då kan väl inte benen annat än hänga. Men för äldre bäbisar tycker väl ortopederna att det inte spelar så stor roll med "grodpositionen" längre, för då har barnets höfter förhoppningsvis redan stabiliserat sig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?