Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jembe
BB-slingen är min första och enda ringsjal men jag tycker inte den går att använda. Jag har kollat att jag trätt rätt flera gånger, min man har oxå kollat instruktioner och trätt på samma sätt men ringarna känns liksom för små för allt det tyget. Om man ska spänna åt med barnet i får man slita och dra som en galning och att släppa efter med barnet i är ju stört på omöljigt. Är det bara att den är så oanvänd eller gör jag ngt fel iaf?

Såg framför mig hur ringsjalen skulle vara det ultimata bära snabbt hjälpmedlet i och ur bilen vid dagislämning m. Och bilder på hur man ammar i sjalen verkar så smidiga iom att det är (eller rättare sagt ska vara) så lätt att hissa upp och ned barnet i den höjd man vill ha. Är helt klart besviken!
Fler som upplevt bb-slingen såhär?
Funderar på att köpa större ringar och sätta saxen i den :hmm:
Användarens profilbild
Av lingonben
Jag har haft en bb-sling och har en ringo. Och bb-slingen hade mindre ringar. Jag tyckte den var mysigare och gosigare till liten bebis, men håller med om att den tog längre tid att få till än ringon, som har större ringar. Men min bb-sling var beg och mjuk och följsam så den gick rätt bra ändå. För mig har ringsjal börjat fungera först nu, efter knappt tre års bärande... Så för mig har det varit lite meckigt innan jag kommit på snitsen. Bb-slingen fick dock flytta för att den inte var lika "snabb" som ringon.
Användarens profilbild
Av jembe
Kanske är att den behöver gosas in, fast jag tycker den knappt går att använda alls så den har legat i 8 månader i garderoben. Om man inte kan ställa om den snabbt kan man lika gärna använda sele eller långsjal känns det som.
Undrar om den skulle bli "dålig" av att byta till större ringar?
Användarens profilbild
Av lingonben
Om du tycker att den fungerar dåligt nu så kan det ju bara bli bättre. Fast jag vet inte... Om du vågar tycker jag du ska testa.
Och så får vi hoppas att någon mer kommer med klok input i ämnet! ;)
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag har haft några olika ringsjalar och tycker att bb-slingen är den som har varit svårast att få till. Jag fick in tekninken efter ett tag så att den kändes lika lätt att använda som tex ringo, men det tog ett tag. Kanske blev det lättare för att den blev mjukare också, det har jag inte tänkt på. :hmm:
Vilken färg är det du har?
Användarens profilbild
Av jembe
En papaya är det jag har.
Undrar vad man kan få för den (om jag nu kan få den såld efter att först ha dissat den i en tråd :hmm: )
Användarens profilbild
Av Måsen
jembe skrev:En papaya är det jag har.
Undrar vad man kan få för den (om jag nu kan få den såld efter att först ha dissat den i en tråd :hmm: )
Det är en sån som jag har i min avatar. Underbar! :loving:
Användarens profilbild
Av jembe
Måsen skrev:
jembe skrev:En papaya är det jag har.
Det är en sån som jag har i min avatar. Underbar! :loving:
Ja det ser jag ju nu när du säger det... Får se om min ska få flytta vidare. Orkar inte gosa in den. Ska nog hitta någon annan att testa med.
Användarens profilbild
Av Grönöga
Har också en ny bbsling men har inte alls det problemet? :hmm: Eller, det var lite krångligt att trä den rätt först men nu fungerar det hur bra som helst. Brukar få rätta till så att inte långsidornas kanter drar in för mycket i mitten av ringarna bara. Kan inte ge något råd alls är jag rädd, bara tråkigt att det kan vara så olika.. :(
Av Jinxan
jag tyckte min bbsling hade på tok för små ringar, så jag sprättade bort dom och sydde på större.
tog samtidigt bort vikningen, så nu är den jätteskönt :loving:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har två bb-sling och de är de ringsjalar som används mest här hemma, tycker inte alls att ringarna är för små i förhållande till tyget, men tyget i mina är tunnt och följsamt.
Av majkan
Jag tyckte oxå att det var på tok för svårt att justera bb-slingen, kan nämna att jag haft andra typer av ringsjal förut. :evil:
Jag sydde om min bb-sling så att det blev större hål där ringarna sitter, det gör att ringarna kan åka isär mer och tyget kan röra sig lättare när man drar i det. Då funkar det som det ska.
Jag bytte oxå ut ringarna till större eftersom jag hade ett par liggandes, men i efterhand så tror jag att det var överflödigt...
Du behöver dock en bra symaskin som klarar tjocka lager om du vill fortsätta ha sjalen vikt. Jag kan ge dig närmare mått om du vill ha. :roll:
Användarens profilbild
Av jembe
majkan skrev:Jag tyckte oxå att det var på tok för svårt att justera bb-slingen, kan nämna att jag haft andra typer av ringsjal förut. :evil:
Jag sydde om min bb-sling så att det blev större hål där ringarna sitter, det gör att ringarna kan åka isär mer och tyget kan röra sig lättare när man drar i det. Då funkar det som det ska.
Jag bytte oxå ut ringarna till större eftersom jag hade ett par liggandes, men i efterhand så tror jag att det var överflödigt...
Du behöver dock en bra symaskin som klarar tjocka lager om du vill fortsätta ha sjalen vikt. Jag kan ge dig närmare mått om du vill ha. :roll:
Vet inte riktigt om jag förstår hur du menar :hmm: Större hål där ringarna sitter? :hmm: Du menar att jag förmodligen kan behålla samma ringar men sy om det på ngt sätt?
Om jag syr om den funderar jag på att ta bort viket som är och mer ha den "skrynklad" utan vikning. Känns som det borde kännas mer som en vanlig sjal över axeln då.
Gärna närmare mått! :D :heart:

Tyckte du att de större ringarna gjorde att den blev för ostadig= släpper efter för lätt?
Användarens profilbild
Av jembe
Skönt att höra att flera av er oxå tyckt bb-slingen varit lite för svårjusterad=för små ringar. Då är det antagligen inte bara jag som gör något fel. Lite tråkigt bara på min första ringsjal, man blir ju lite avskräckt!
Av Jinxan
jembe skrev:Skönt att höra att flera av er oxå tyckt bb-slingen varit lite för svårjusterad=för små ringar. Då är det antagligen inte bara jag som gör något fel. Lite tråkigt bara på min första ringsjal, man blir ju lite avskräckt!
Jag kände precis samma sak.
Men om du tar bort vikningen, köp nya större ringar, storlek L alltså. Annars kommer verkligen ringarna vara för små
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?