- lör aug 01, 2009 18:26
Hur gammal ska barnet vara innan man sätter det med benen ute, alltså inte i grodposition?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Droppen skrev:Barnet ska ju alltid sitta i grodposition men kan ändå ha benen utanför, dvs ej instoppade under tyget.När de är riktigt pyttesmå kan man ha hela barnet innanför den innersta delen av sjalen, dvs de sitter inte i "krysset" utan ligger bara mot bröstet, med uppdragna ben, och hålls fast mot kroppen av tyget.
Jag förstår nog inte hur du menar...
FruFrid skrev:Jag förstår helt vad du menar.Droppen skrev:Barnet ska ju alltid sitta i grodposition men kan ändå ha benen utanför, dvs ej instoppade under tyget.När de är riktigt pyttesmå kan man ha hela barnet innanför den innersta delen av sjalen, dvs de sitter inte i "krysset" utan ligger bara mot bröstet, med uppdragna ben, och hålls fast mot kroppen av tyget.
Jag gissar att det kanske är det MammaTess tänker på... och frågan är då hur länge de kan sitta så.
FruFrid skrev:Droppen skrev:Barnet ska ju alltid sitta i grodposition men kan ändå ha benen utanför, dvs ej instoppade under tyget.När de är riktigt pyttesmå kan man ha hela barnet innanför den innersta delen av sjalen, dvs de sitter inte i "krysset" utan ligger bara mot bröstet, med uppdragna ben, och hålls fast mot kroppen av tyget.
Jag gissar att det kanske är det MammaTess tänker på... och frågan är då hur länge de kan sitta så.
thowida skrev:tja ett par dagar eller så..![]()
Du kan ju bära med benen utanför från början om du vill. Jag tror aldrig jag burit med benen i.Med sonen är jag säker på att jag inte gjort det, dottern bar vi en del i vagga. Men klart en liten bebis kan bli svårt att få till benen i krysset.
thowida skrev:tja ett par dagar eller så..Vi har precis börjat bära vår "stora" bebis med benen utanför. Han väger ca 3 500g nu. Den lilla killen väger strax under 3 kilo och vill helst ligga helt inne i sjalen fortfarande.![]()
Du kan ju bära med benen utanför från början om du vill. Jag tror aldrig jag burit med benen i.Med sonen är jag säker på att jag inte gjort det, dottern bar vi en del i vagga. Men klart en liten bebis kan bli svårt att få till benen i krysset.
FruFrid skrev:Det kanske är så enkelt som att de själva visar dig när de är "redo" för benen utanför? Din stora tycker det är ok redan men din lilla inte... Kanske testa sig fram och låta barnen styra?thowida skrev:tja ett par dagar eller så..Vi har precis börjat bära vår "stora" bebis med benen utanför. Han väger ca 3 500g nu. Den lilla killen väger strax under 3 kilo och vill helst ligga helt inne i sjalen fortfarande.![]()
Det var när vi började bära inne på neonatal som de visade oss att vi skulle ha pojkarna helt inne i sjalen, de vägde då under 2 kilo.
Får man en "normalstor" bebis kan man nog bära med benen ut på en gång precis som thowida skriver.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?