Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
Barnet ska ju alltid sitta i grodposition men kan ändå ha benen utanför, dvs ej instoppade under tyget.
Jag förstår nog inte hur du menar... :hmm:
Av FruFrid
Droppen skrev:Barnet ska ju alltid sitta i grodposition men kan ändå ha benen utanför, dvs ej instoppade under tyget.
När de är riktigt pyttesmå kan man ha hela barnet innanför den innersta delen av sjalen, dvs de sitter inte i "krysset" utan ligger bara mot bröstet, med uppdragna ben, och hålls fast mot kroppen av tyget.

Jag gissar att det kanske är det MammaTess tänker på... och frågan är då hur länge de kan sitta så.
Användarens profilbild
Av Droppen
FruFrid skrev:
Droppen skrev:Barnet ska ju alltid sitta i grodposition men kan ändå ha benen utanför, dvs ej instoppade under tyget.
När de är riktigt pyttesmå kan man ha hela barnet innanför den innersta delen av sjalen, dvs de sitter inte i "krysset" utan ligger bara mot bröstet, med uppdragna ben, och hålls fast mot kroppen av tyget.

Jag gissar att det kanske är det MammaTess tänker på... och frågan är då hur länge de kan sitta så.
Jag förstår helt vad du menar. :)
Oavsett om de sitter så eller på annat sätt sitter de ju alltid i grodposition ändå.
Av MammaTess
FruFrid skrev:

japp, så tänkte jag...sköny med nån som förstår mig :D
Av sjaltokan
tja ett par dagar eller så.. :wink:

Du kan ju bära med benen utanför från början om du vill. Jag tror aldrig jag burit med benen i. :hmm: Med sonen är jag säker på att jag inte gjort det, dottern bar vi en del i vagga. Men klart en liten bebis kan bli svårt att få till benen i krysset.
Av MammaTess
:D
thowida skrev:tja ett par dagar eller så.. :wink:

Du kan ju bära med benen utanför från början om du vill. Jag tror aldrig jag burit med benen i. :hmm: Med sonen är jag säker på att jag inte gjort det, dottern bar vi en del i vagga. Men klart en liten bebis kan bli svårt att få till benen i krysset.
Av FruFrid

Vi har precis börjat bära vår "stora" bebis med benen utanför. Han väger ca 3 500g nu. Den lilla killen väger strax under 3 kilo och vill helst ligga helt inne i sjalen fortfarande.
Det var när vi började bära inne på neonatal som de visade oss att vi skulle ha pojkarna helt inne i sjalen, de vägde då under 2 kilo.
Får man en "normalstor" bebis kan man nog bära med benen ut på en gång precis som thowida skriver.
Användarens profilbild
Av jembe
FruFrid skrev:

Vi har precis börjat bära vår "stora" bebis med benen utanför. Han väger ca 3 500g nu. Den lilla killen väger strax under 3 kilo och vill helst ligga helt inne i sjalen fortfarande.
Det var när vi började bära inne på neonatal som de visade oss att vi skulle ha pojkarna helt inne i sjalen, de vägde då under 2 kilo.
Får man en "normalstor" bebis kan man nog bära med benen ut på en gång precis som thowida skriver.
Det kanske är så enkelt som att de själva visar dig när de är "redo" för benen utanför? Din stora tycker det är ok redan men din lilla inte... Kanske testa sig fram och låta barnen styra? :D
Av jolinis
Tova satt nog alltid med benen utanför.. Hon verkade trivas å vi med! Hon var inte så jättestor när hon kom (3420 å 49 lång) men det funkade utmärkt redan på BB. Så prova å se hur reaktionen blir! :tumup:
Användarens profilbild
Av Jason
Sofia har nog redan från början suttit i krysset, med benen utanför alltså. Jag tycker det är enklare att få det bra då och hon trivs också.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har haft benen (bebisens alltså) utanför krysset men innanför smokingbältet från början... Mina har vägt ca 3500 från start.
Användarens profilbild
Av rödsammet
Vi började med benen innanför och bar så tills A var ca 2 mån. Då kändes han för stor för att sitta med benen innanför, han blev liksom "böjd". Det var en liten befrielse att börja bära med benen utanför! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?