Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillvilda
ja jag vet helt vannsinigt men sin syster går inte övertyga :D Sjal ÄR flummigt. :lol: Men det tog henne EN dag hemma med bebisen för att inse att bebisar vill bäras, nära och att ett bärhjälpmedel är lika oumbärligt som hennes kära syster predikat :wink: Så jag känner att jag vill hjälpa henne, bebisar mår bra av att bäras även om det nu blir en babybjörn. så här ska inhandlas en begagnad bärsele, trode aldrig jag skulle ut på bb jakt.. Allt sjaltyg skrämmer nog henne så även om jag försökte visa hur smidig å super enkel min mei tai är blev hon inte övertygad.

Hmm så nu blir det att jaga en bb, heheh trodde jag int att jag skulle göra. inte tänker jag lägga ut en massa pengar precis, snart inser hon kanske att den blir så tung att bära i. Kanske kan jag sakta lura henne att skaffa en mei tai iaf. :wink:
Av surftrollet
Du kan få en för fraktkostnaden. :roll: Blå och rödblårutig tror jag den är.
Användarens profilbild
Av Annika80
Men, kan du inte köpa en ergo istället med babyinlägg!
Det är ju en sele men så mycket skönare för båda två.
Användarens profilbild
Av Cinnamon
en beg patapum är ju billigt och bra annars. Det är ju en sele med spännen och andra tekniska detaljer :-D Lycka till med omvändandet!
Användarens profilbild
Av sanna73
Ja, inte lätt att övertyga sina syskon alla gånger.

Min bror har försökt övertyga mig om bb:s förträfflighet över sjal ända sedan
sonen föddes och han har inte lyckats :lol:
Användarens profilbild
Av Selman_73
HJÄLP du måste stoppa henne. Jag har ju just blivit av med min Babybjörn. Kan du inte fresta med något annat, en Ergo eller Patapum som någon skrev?
Användarens profilbild
Av Anso
Visa en snygg bild på en BECO och så ska du se att hon smälter! :D
Hmmm, lite dyrt för kassakistan men bra mycket bekvämare och mer användbar en en BB-sele. Om hon nu ändå vill ha en BB-sele så finns det ju rätt många, nästan oanvända på beg.marknaden....... :)
Användarens profilbild
Av Aurian
Anso skrev:Visa en snygg bild på en BECO och så ska du se att hon smälter! :D
Hmmm, lite dyrt för kassakistan men bra mycket bekvämare och mer användbar en en BB-sele. Om hon nu ändå vill ha en BB-sele så finns det ju rätt många, nästan oanvända på beg.marknaden....... :)
:iagree:

En Beco är mycket bättre! Göd inte BabyBjörn-kassan :( Och tänk på den skackars bebisen som ska sitta i den... Det finns ju mängder med anledningar till varför BabyBjörn är "bannlyst" på SB, förutom den anledningen att det blir obekvämt för bäraren... Den är oergonomisk, barnet sitter illa i den, belastar höfterna och skrevet på bebben, ger inte stöd åt nacken/huvudet... (sen är de ju så fuuuuuula) 8)

Beco är ju som en MT, men med spännen och tampar och en praktisk ficka och luva/huvudstöd som är lätt att anpassa efter barnet. Den är otroligt enkel att använda och går att justera till att passa de flesta kroppsstorlekar. Sen är de ju såååå snygga också! :love:
I love my Lacework

Jag tycker att du ska skippa BabyBjörnen... Vill hon nödvändigtvis ha en så kan hon slösa de pengarna själv *hrmpfh* :wink:
Användarens profilbild
Av lillvilda
esarina skrev:Du kan få en för fraktkostnaden. :roll: Blå och rödblårutig tror jag den är.
åh tack gärna :D som sagt säg bara vad jag ska betala och vart duvill ha pengarna. Jag har ingen lust att lägga ut en förmögenhet på en bb men har du en du vill bli av med till hyfsat pris så gärna!!.

sory kära sjalvännet måste svik er syrran är tjurig som synden :D men jag ahr värvat en vän tror jag, bort från bb träsket å in på sjalanvändandet :-)
Av surftrollet
Men seriöst, BB är ju en jättebra inkörsport till lite 'tyngre' bärande. :) Jättemånga här började ju med BB. De är inte ergonomiska, men vill systern ha en BB och inte har jättemycket lust att sitta och leta rätt på billiga, begagnade ergonomiska selar så gör ju ändå BB att hon bär sitt barn! Hon har ju iaf en syster som kan visa henne lite bättre bärdon när hon vill. Inte alla BB-användare har det!
Användarens profilbild
Av lillvilda
esarina skrev:Men seriöst, BB är ju en jättebra inkörsport till lite 'tyngre' bärande. :) Jättemånga här började ju med BB. De är inte ergonomiska, men vill systern ha en BB och inte har jättemycket lust att sitta och leta rätt på billiga, begagnade ergonomiska selar så gör ju ändå BB att hon bär sitt barn! Hon har ju iaf en syster som kan visa henne lite bättre bärdon när hon vill. Inte alla BB-användare har det!
ja precis så hoppas jag att det ska bli, en inkörs port till tyngre grejer :wink: huvudsaken är ju att bebisen blir buren så när ekonomin ser bättre ut så kan hon ju titta på andra alternativ.
Användarens profilbild
Av lillvilda
SQ skrev:Men vist är BB en inkörsport till bärande. Men det är inte en bra sådan. Jag tvekade faktiskt lite efter att sonen vuxit ur BB, det var ju så TUNGT att bära ju! Och när man vet om bättre allternativ bör man välja dessa. Jag och många med mig viste inte om annat än BB och selar konstruerade på samma sätt. Du kan ju åtminstonne annonsera här inne efter tex en Weego, Gluexkäfer eller Wilkinet. Kanske även en Baby mt kunde vara något?
BB är inte bra för ett litet barn att sitta i längre än en halvtimme åt gången.
Och så till sist vill jag ändå skica en stor varm kram till alla föräldrar som skaffat något, vad som hellst även BB för att bära sitt barn med. Och så vill jag även tilllägga att en beg ergonomisk sele för mindre barn inte behöver vara dyrare än en beg BB. Har sett Wilkinet gå för 200 och 250 några gånger här inne.
ställt upp mig som intresserad på en baby meitai som är till salu här inne. Får jag köpa den har jag som backup plan att jag får ta den till min egen klump annars. Men det är många spekulanter på den :-)

Är det någon som hittar ett bra å billigt alternativ så är min mailbox alltid öppen :wink: Jag ska upplysa systern om att man ska ta det lugnt med att bära lillan i den. Just nu tror hon att hon mest behöver ett bärredskap för att gå till tvättstugan osv. Inget ont anande om det beronde som bärande medför :lol: jag kommer fortsätta stoppa hennes huvud fyllt med sjalpropaganda.
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag tycker du gör helt rätt som köper en BB-sele till henne! Då börjar hon ju bära, vilket hon kanske inte skulle göra om hon får en annan bärsele. Så småningom kanske du kan få henne att bara prova på sjalen någon gång, och då märker hon nog skillnaden. Inte för att jag skulle vilja använda en BB-sele, men var och en blir salig på sin fason, som det heter. Lycka till!
Användarens profilbild
Av Elinea
Froggie skrev:
Anso skrev:Visa en snygg bild på en BECO och så ska du se att hon smälter! :D
:iagree:

En Beco är mycket bättre! Göd inte BabyBjörn-kassan :( Och tänk på den skackars bebisen som ska sitta i den... Det finns ju mängder med anledningar till varför BabyBjörn är "bannlyst" på SB, förutom den anledningen att det blir obekvämt för bäraren... Den är oergonomisk, barnet sitter illa i den, belastar höfterna och skrevet på bebben, ger inte stöd åt nacken/huvudet... (sen är de ju så fuuuuuula) 8)

Beco är ju som en MT, men med spännen och tampar och en praktisk ficka och luva/huvudstöd som är lätt att anpassa efter barnet. Den är otroligt enkel att använda och går att justera till att passa de flesta kroppsstorlekar. Sen är de ju såååå snygga också! :love:
I love my Lacework

Jag tycker att du ska skippa BabyBjörnen... Vill hon nödvändigtvis ha en så kan hon slösa de pengarna själv *hrmpfh* :wink:
Jag är verkligen ingen förespråkare för BabyBjörn. Har faktiskt aldrig provat och kommer inte göra det heller eftersom jag älskar min Sino, men jag undrar verkligen hur det är det där med ergonomin för barnet. jag hade ju också läst om att det inte är bra för barnet att sitta som de gör i BabyBjörn. Min man tycker att jag är för kritisk och att det bara är något "sjalälskare" hittat på det där att BabyBjörn inte är bra, så vi frågade en ortoped när vi var där med vår dotter. Hon hävdade då att BabyBjörn är jättebra för bebisar. Jag blev väldigt förvånad men hon är ju ändå ortoped så hon borde ju veta.. eller kanske var hon sponsrad av BabyBjörn :lol:

Min man älskar också sjalen, men han gillar inte att jag är så kritisk till BabyBjörn eftersom det enligt honom är helt utan anledning..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?