Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag beställde lite tyger (plysch med stjärnor) från mjukatyger.se, men det var inte så bra kvalitet på dem(feltryck bl.a.). Då jag kontaktade dem för att göra en reklamation tog det flera veckor, och flera mail, innan hon ens svarade på min fråga hur jag skulle göra. Hon påstod att hon inte fått de andra mailen. Till slut svarade hon i alla fall att jag kunde skicka tillbaks dem, vilket jag nu gjort. Det är bara det att hon inte hämtat ut dem! Jag skickade med schenker för att kunna spåra (så att de inte skulle kunna "komma bort"), och där ser jag nu att det inte är uthämtat trots att det gått en och en halv vecka sedan det kom fram.

Jag blir galen på detta, vill ju ha tillbaks mina pengar! Ångrar att jag betalade fakturan innan jag kollade på tygerna, men fakturan skulle vara betald redan när jag hämtade ut tygerna (den var utställd när den skickades, på tio dagar, det tog drygt en vecka innan den kom fram, och sedan ett par dagar till innan jag hade tid att hämta ut dem). När jag fick en påminnelse från henne på att fakturan skulle betalas blev jag lite stressad och betalade den alltså innan jag hunnit kolla på tygerna.

Det var även väldigt konstigt att vi som förbeställt dessa tyger (och fick "rabatt"), i slutändan fick betala mer än de som köpte dem senare, då de såldes som andrasortering :roll:

Finns det fler här inne som haft problem med dem undrar jag nu, och har det löst sig?

Ursäkta mitt röriga inlägg, hoppas det gick att förstå
Det var ju mycket krångel ett tag då när stjärnorna först kom. Dels var det ju knas med tygerna, det här med tryckbredden osv och mitt i detta fick ju hon som har mjuka tyger ett cancerbesked och hamnade i behandling och på sjukhus. Hon anställde då någon som hjälpte henne med beställningarna och då strulade det lite till, för att den nya inte var helt insatt i jobbet, tror jag. Nu på senare tid har det inte strulat vad jag har hört (detta har varit följetong i sytråden på FL) Jag beställde inga stjärnor så just det där kan jag inte uttala mig om mer än det jag har hört i sytråden, men jag tror att de allra flesta har kommit fram till en lösning med Anna som de blev nöjda med. De gånger jag har beställt därifrån, en gång äppelinterlock (som visserligen tog lång tid innan den kom, men jag behövde inte betala i förskott) och nu senast pirattyget har det fungerat utan problem. Det enda jag tycker är lite sådär är de höga portokostnaderna, det är synd tycker jag, för jag drar mig verkligen för att beställa, men det är ju postens priser :?
kvarnvik skrev:Det var ju mycket krångel ett tag då när stjärnorna först kom. Dels var det ju knas med tygerna, det här med tryckbredden osv och mitt i detta fick ju hon som har mjuka tyger ett cancerbesked och hamnade i behandling och på sjukhus. Hon anställde då någon som hjälpte henne med beställningarna och då strulade det lite till, för att den nya inte var helt insatt i jobbet, tror jag. Nu på senare tid har det inte strulat vad jag har hört (detta har varit följetong i sytråden på FL) Jag beställde inga stjärnor så just det där kan jag inte uttala mig om mer än det jag har hört i sytråden, men jag tror att de allra flesta har kommit fram till en lösning med Anna som de blev nöjda med. De gånger jag har beställt därifrån, en gång äppelinterlock (som visserligen tog lång tid innan den kom, men jag behövde inte betala i förskott) och nu senast pirattyget har det fungerat utan problem. Det enda jag tycker är lite sådär är de höga portokostnaderna, det är synd tycker jag, för jag drar mig verkligen för att beställa, men det är ju postens priser :?
Ja, jag visste om det där med att hon fått ett cancerbesked, och därför tog det emot lite att starta den här tråden. Det har dock varit lite för många saker nu som gjort att mitt tålamod börjar ta slut.
Jag har haft mycket och stora problem med mjukatyger och kommer aldrig mer att beställa av henne. Det spelar ingen roll att hon har endel fina tyger. Jag lägger hellre mina pengar på en seriös företagare som är mån om sina kunder. Jag får se mina pengar som har gått till mjukatyger som läropengar.
kvarnvik skrev:Just nu har hon ju semester, så det kan ju kanske förklara att paketet inte har hämtats ut. När skickade du det? Jag förstår att du är jättetrött på att vänta.
Hon sa ju att jag kunde skicka det, och det kom fram förra måndagen, så någon gång här borde hon ha kunnat hämta ut det.

Jag kan inte låta bli att tycka synd om henne, för att hon (i och med att hon är sjuk och trött kanske) misshandlar ett företag som skulle kunna bli något väldigt bra, men då måste man ta hand om sina kunder.

Jag kommer aldrig att handla av henne igen, trots att hon har många fina tyger som jag blir sugen på, men jag vill kunna känna mig säker när jag handlar på nätet.
Senast redigerad av Mumskickan den tor jul 30, 2009 11:49, redigerad totalt 1 gånger.
FiaLisa skrev:Jag har haft mycket och stora problem med mjukatyger och kommer aldrig mer att beställa av henne. Det spelar ingen roll att hon har endel fina tyger. Jag lägger hellre mina pengar på en seriös företagare som är mån om sina kunder. Jag får se mina pengar som har gått till mjukatyger som läropengar.

Det lät ju inte så hoppfullt, det var kanske dumt att skicka tillbaks tygerna, nu blir jag kanske utan både tyg och pengar.
Du får nog dina pengar men var beredd på att få tjata. Andra som har tjatat har fått tillbaka sina pengar. Jag har inte betalat för något jag inte fått (eller det är väl en definitionsfråga) men jag ser ändå pengarna som förorade och läropengar. Som sagt, aldrig mer.
Det har varit väldans massa strul där. Nu har hon ju avvecklat sin internetförsäljning utav kläder (Kameleont design) och har väl bara Mjuka tyger att koncentrera sig på. Tyvärr litar inte jag riktigt på det där sjukdomsbeskedet (har fått veta en massa annat genom en riktigt tillförlitlig källa, därav misstron) så jag vet inte riktigt vad jag skall tro, eller tycka.
Det värsta är att jag gillar de bomull/lycra tyger hon har (svårt att få tag på roliga sådana tyger och jag föredrar dem framför vanlig bomull) och har därmed svårt att dissa helt.

Mumskickan skrev:Jag beställde lite tyger (plysch med stjärnor) från mjukatyger.se, men det var inte så bra kvalitet på dem(feltryck bl.a.). Då jag kontaktade dem för att göra en reklamation tog det flera veckor, och flera mail, innan hon ens svarade på min fråga hur jag skulle göra. Hon påstod att hon inte fått de andra mailen. Till slut svarade hon i alla fall att jag kunde skicka tillbaks dem, vilket jag nu gjort. Det är bara det att hon inte hämtat ut dem! Jag skickade med schenker för att kunna spåra (så att de inte skulle kunna "komma bort"), och där ser jag nu att det inte är uthämtat trots att det gått en och en halv vecka sedan det kom fram.

Jag blir galen på detta, vill ju ha tillbaks mina pengar! Ångrar att jag betalade fakturan innan jag kollade på tygerna, men fakturan skulle vara betald redan när jag hämtade ut tygerna (den var utställd när den skickades, på tio dagar, det tog drygt en vecka innan den kom fram, och sedan ett par dagar till innan jag hade tid att hämta ut dem). När jag fick en påminnelse från henne på att fakturan skulle betalas blev jag lite stressad och betalade den alltså innan jag hunnit kolla på tygerna.

Det var även väldigt konstigt att vi som förbeställt dessa tyger (och fick "rabatt"), i slutändan fick betala mer än de som köpte dem senare, då de såldes som andrasortering :roll:

Finns det fler här inne som haft problem med dem undrar jag nu, och har det löst sig?

Ursäkta mitt röriga inlägg, hoppas det gick att förstå
Marine78 skrev:Det har varit väldans massa strul där. Nu har hon ju avvecklat sin internetförsäljning utav kläder (Kameleont design) och har väl bara Mjuka tyger att koncentrera sig på. Tyvärr litar inte jag riktigt på det där sjukdomsbeskedet (har fått veta en massa annat genom en riktigt tillförlitlig källa, därav misstron) så jag vet inte riktigt vad jag skall tro, eller tycka.
Det värsta är att jag gillar de bomull/lycra tyger hon har (svårt att få tag på roliga sådana tyger och jag föredrar dem framför vanlig bomull) och har därmed svårt att dissa helt.
Visst har hon många fina tyger, men jag kommer antagligen inte handla därifrån ändå någon mer gång, blev avskräckt.
Ajdå jag som precis skulle in på den sidan för att köpa lite roliga tyger, tror jag avstår från det nu... vad trist...

Lycka till å hoppas du TS får tillbaka dina pengar och något plåster på såren!
FiaLisa skrev:Jag har haft mycket och stora problem med mjukatyger och kommer aldrig mer att beställa av henne. Det spelar ingen roll att hon har endel fina tyger. Jag lägger hellre mina pengar på en seriös företagare som är mån om sina kunder. Jag får se mina pengar som har gått till mjukatyger som läropengar.
Exakt så resonerar jag också. Orkar inte tjafsa om det urusla tyget jag fick eftersom det är så konstiga och motstridiga besked man får via mail. Det är helt enkelt lärpengar. Hon får ha hur fina tyger som helst, jag avstår från att köpa ändå.
Jag hade också beställt velourstjärnor, blev jättebesviken när jag fick dem, trycket var knas på sina ställen, prickar, fläckar och hål där det fattas ludd, allt uttöver att det tog evigheter att få den! Jag fick rabatt på priset, för jag vägrade betala fullt, fast jag tyckte det i slutändan ändå blev för dyrt och kommer nog itne att köpa av henne igen, vilket är synd eftersom några av tygerna som finns är jättefina. Mitt enda tips är att ligga på och tjata, jag vet inte om man kan anmäla till någon reklamationsnämnd?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?